Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t Tehot tippunu eikä vikaa löydy *päivitetty*

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
    No edes ne viralliset tehot siitä rekisteriotteesta...
    Eli vakiona 140 KW
    Tässä tietoja mitä lukee huoltovihkon tarrassa: BEX FUB GDZ
    LY7W/LY7W N3A/LA
    Onhan tossa pitkä rivistö muitaki numeroita,
    mutta eikös toi BEX riitä jo tunnistamaan?

    Comment


    • #32
      Alkuperäinen kirjoittaja Arppa Näytä viesti
      Eli vakiona 140 KW
      Tässä tietoja mitä lukee huoltovihkon tarrassa: BEX FUB GDZ
      LY7W/LY7W N3A/LA
      Onhan tossa pitkä rivistö muitaki numeroita,
      mutta eikös toi BEX riitä jo tunnistamaan?
      Tuo riittää kyllä.

      Comment


        #33
        OK. Ja ilmeisesti jonkun sortin "lastuviritys", josta ei sen kummemmin tietoa. N75 kutsutaan myös ahtopaineen säätöventtiiliksi, kolmitieventtiiliksi en ole kuullut kutsuttavan. Ahtovuodot, N75, ahdin olisivat itsellä tarkastuslistalla seuraavaksi. Omassa autossa ollut tehonpuutteeseen syynä bypass, puolat, ahtovuoto, N75 ja hajonnut ahdin :).

        Comment


        • #34
          Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
          OK. Ja ilmeisesti jonkun sortin "lastuviritys", josta ei sen kummemmin tietoa. N75 kutsutaan myös ahtopaineen säätöventtiiliksi, kolmitieventtiiliksi en ole kuullut kutsuttavan. Ahtovuodot, N75, ahdin olisivat itsellä tarkastuslistalla seuraavaksi. Omassa autossa ollut tehonpuutteeseen syynä bypass, puolat, ahtovuoto, N75 ja hajonnut ahdin :).
          Kyllähän tosta ahtoja tulee, mutta ei lähde ahtamaan tarpeeksi alhaisilla kierroksilla, joten eikai itse ahdin voi olla sökönä vai voiko?
          Ja tosiaan huollossa puhuivat kolmitie venttiilin toiminnan tarkistuksesta?

          Comment


          • #35
            Niin kyllähän ahtimen hajoaminen tuon voi tehdä jos siellä alkaa vaikka olla luokkaa pari senttiä päittäisvälystä niinkuin minulla keväällä - niin kyllä se vähän oireilee...
            Jos tuon päittäisvälyksen haluat tarkistaa niin se ei nyt ole kovin iso homma, ajovaloumpio ja ilmansuodattimelle tuleva putki irti että saa näkyvyyttä ja käsiä sisään, sitten turbon imuletku sieltä turbon päästä irti jolloin saakin sormet jo akselin päähän - tai no en ole varma että onko tuossa BEXissä ahtaampaa kun painepuoli erilailla.

            Comment


            • #36
              Toissa viikolla vaihdatin öljyt, ja jos huollossa ovat laittaneet ylärajaan, niin nyt kun katoin niin oli melkein sentin ylärajasta, jos tuo määrä on hävinnyt, niin onko todennäköistä/mahdollista että tuo turbo on sen vienyt?

              Comment


                #37
                Jos vaihdettiin myös ö-suodatin, niin sinne on voinut osa mennä (siis jos ei ole laitettu oikeaa määrää huomioituna suodatin, vaan ulkoisesti mittatikusta katsottu ennen hetken käyttämistä).

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                  Jos vaihdettiin myös ö-suodatin, niin sinne on voinut osa mennä (siis jos ei ole laitettu oikeaa määrää huomioituna suodatin, vaan ulkoisesti mittatikusta katsottu ennen hetken käyttämistä).
                  Tääkin kävi mielessä, pitää seurailla, mutta onko siis mahdollista että rikkinäinen turbo vie öljyt vauhdilla?

                  Comment


                  • #39
                    Jännityksellä olen kevään remontttien jälkeen öljytikkua nykyään nostellut eli kylläpä se turbon hajoaminen noin ilmenee...

                    Comment


                      #40
                      Itselläni vei kans väljä turbo 1 litra/ 1000 km. Akselissa oli ainakin se 0,5cm pitkittäisvälystä.

                      Comment


                      • #41
                        Alkuperäinen kirjoittaja J.S.P Näytä viesti
                        Jännityksellä olen kevään remontttien jälkeen öljytikkua nykyään nostellut eli kylläpä se turbon hajoaminen noin ilmenee...
                        Onko muuten miten iso homma tuo turbon irroitus BEX-moottorisesta?

                        Comment


                          #42
                          Itsellä turbon lopullinen hajoaminen ilmeni noin litra per minuutti öljynkulutuksena. Ja BEX:ssä turbon vaihto on yhtä helppo/vaikea kuin muissakin B6/B7 1.8T.

                          Comment


                          • #43
                            Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
                            Itsellä turbon lopullinen hajoaminen ilmeni noin litra per minuutti öljynkulutuksena. Ja BEX:ssä turbon vaihto on yhtä helppo/vaikea kuin muissakin B6/B7 1.8T.
                            Eli...?

                            Comment


                              #44
                              No itsehän en ole toimenpidettä suorittanut, aattelin että kysyit erikseen juurikin kyseiselle konetyypille vrt. muut pitkittäiset 1.8T.

                              Mutta tosiaan otetaan rojut tieltä (esim. ilmanohjain, ilmanputsarikotelo), sitten putket ja letkut (öljy, jäähdytys, ahto) irti ahtimesta. Ahdin irti katista ja pakosarjasta, ja uutta kehiin. Eiköhän tuohon ihan reilusti kannata varata aikaa jos ei ole ennen tehnyt. Tai antaa ammattilaisen hoitaa.

                              Comment


                                #45
                                Hyvähän tuota hommaa varten on varata kokonainen päivä aikaa. Tarkkaa aikaahan siihen ei voi sanoa, ellei ko. hommaa ole tehnyt pakko-toistolla useamman kerran.

                                Comment


                                  #46
                                  Itse tein vaihdon noin kahdeksassa tunnissa B5:een. Ei se mikään tekemätön paikka ole, mutta jotkut pultit voivat vaati erikoislenkkejä tai -hylsyjä.

                                  Tuossa vähän juttua ja kuvia asiasta;
                                  http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=37701#30

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuo 2h aika on juuri sellainen että siihen pääsee kun kaikki menee niin kuin pitää.
                                    Mutta se on ihan varma jos homman aloituksesta 2 1/2h päästä pitäisi lähteä reissuun niin onkin koko päivä mennyt hommaan. Silloin juuri tulee näitä "pultin kuuluisi lähteä helposti, mutta eipä tässä tapauksessa"

                                    Comment


                                    • #48
                                      Päivitetään taas:
                                      Eli tähän mennessä tehty:

                                      -Bypass vaihdettu
                                      -Ilmamittari vaihdettu
                                      -Hukkaportin toiminta testattu.
                                      -Ahtopaineet mitattu, ok n.1.2 bar
                                      -Turboon tehty huolto, oli pientä välystä, mutta ei mitään varsinaista vikaa.
                                      -Mitattu (oliko se nyt) N75 kela, anto n.25ohm

                                      Edelleen mielestäni ei lähde ahtamaan tarpeeksi alhaalta, onko mitään ideoita enään??

                                      Tuo asia että huollossa mittasivat ilmamäärät ja sanoivat että vastaavat vakiota 140KW:tta hieman edelleen ihmetyttää, kun kyseessä on kuitenkin lastutettu auto kyseessä.
                                      Karalalla on aikaisempi omistaja tehnyt lastutuksen.

                                      Välillä saattaa tuntua että kylmänä lähtis vähän alemmilla kierroksilla ahtamaan, tämä vain tosiaan mutu-tuntuma.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Tossa http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...671#post362671 threadissa on ollu samantyyppinen vika kuin mulla, syynä ollut siis imupumpun takaiskuventtiili, onkohan tossa mun autossa olemassa sama osa? Ja ennenkaikkea missä se tarkalleen sijaitsee? Ps. kuva ois kiva.

                                        Comment


                                        • #50
                                          joko on tästä vika paikannettu? mulla ois tässä aikalailla samantyyppistä vikaa
                                          ja mikähän tuo mainittu imupumpun takaiskuventtiili on löytyykö sellasta A4 1.8t AEBista?

                                          Comment


                                          • #51
                                            millä vikakoodit on luettu?

                                            edit: jaa mun kysymys siirrettii jostain toisesta topikista johki iha randomiin, eli siis ei oo relevantti enää tämä kysymys tässä yhteydessä.....
                                            Viimeksi muokannut johny1332; 31.1.2021, 12:48.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X