Viikonloppuna alkoi kummallinen vika. Ihmettelin ajellessa lämpöjen nousua, aiemmin pysyi kuin naulittuna siinä 90 asteessa mittarin mukaan.
No, lämmöt jatkaa nousemistaan ja sitten varoitusvalokin syttyy. Eipä siis muuta kuin auto seis ja ihmettelemään että mikäs nyt.
Nesteet ok, auto jäähtyi sammutettuna, mutta kumpikaan sähköflekti ei pyöri. Loppumatka ajeltiin sitten hyvin rauhallisesti vajaata maantienopeutta lämmityslaite täysillä (ja ikkunat auki pakkasessa :D ) lämmöt pysyen siinä 110 molemmin puolin. Eli sisälle lämpöä piisaa.
Kotona talliin ja etsimään vikaa. On kuitenkin sen verran täynnä tuo konehuone, että en vielä silloin saanut kaivettua esille anturia syylärin luota (siellä kai se lienee?), että olisin testannut hyppylangalla itse puhaltimien ja releiden kunnon.
Tänään sitten pistin kylmänä käyntiin, ja kas kummaa molemmat sähköflektit pyörivät! (Tässä on siis viskopuhallin ja sähköpuhallin syylärin takana ja toinen sähköropeli syylärin etupuolella.)
Ajelin lämpimäksi satasen vauhdilla, ja taas lämmöt nousee yli 90 ja sitten suht nopeasti aina tuonne 110 asti, jossa varoitusvalo syttyy. Auto käynnissä tien sivuun, pelti auki ja toteamaan että eipä pyöri kumpainenkaan sähköflekti.
Sinällään tuntuu mahdolliselta, että anturi voisi mennä rikki siten että kylmänä ohjaus tapahtuu mutta lämpimänä ei. Jos tässä nyt lienee sitä jälkijäähdytysanturia, niin se varmaan ohjaa puhaltimet päälle vasta todella suurissa lämpötiloissa?
Pidin asiaa ensin simppelinä anturivikana, mutta tuo puhallinten pyöriminen kylmänä alkoi hämmentää.
Aion toki testata tuon anturin vielä, mutta jos tässä vaiheessa joku tunnistaa ongelman niin säästäkää meikäläinen turhalta purkamiselta. :)
No, lämmöt jatkaa nousemistaan ja sitten varoitusvalokin syttyy. Eipä siis muuta kuin auto seis ja ihmettelemään että mikäs nyt.
Nesteet ok, auto jäähtyi sammutettuna, mutta kumpikaan sähköflekti ei pyöri. Loppumatka ajeltiin sitten hyvin rauhallisesti vajaata maantienopeutta lämmityslaite täysillä (ja ikkunat auki pakkasessa :D ) lämmöt pysyen siinä 110 molemmin puolin. Eli sisälle lämpöä piisaa.
Kotona talliin ja etsimään vikaa. On kuitenkin sen verran täynnä tuo konehuone, että en vielä silloin saanut kaivettua esille anturia syylärin luota (siellä kai se lienee?), että olisin testannut hyppylangalla itse puhaltimien ja releiden kunnon.
Tänään sitten pistin kylmänä käyntiin, ja kas kummaa molemmat sähköflektit pyörivät! (Tässä on siis viskopuhallin ja sähköpuhallin syylärin takana ja toinen sähköropeli syylärin etupuolella.)
Ajelin lämpimäksi satasen vauhdilla, ja taas lämmöt nousee yli 90 ja sitten suht nopeasti aina tuonne 110 asti, jossa varoitusvalo syttyy. Auto käynnissä tien sivuun, pelti auki ja toteamaan että eipä pyöri kumpainenkaan sähköflekti.
Sinällään tuntuu mahdolliselta, että anturi voisi mennä rikki siten että kylmänä ohjaus tapahtuu mutta lämpimänä ei. Jos tässä nyt lienee sitä jälkijäähdytysanturia, niin se varmaan ohjaa puhaltimet päälle vasta todella suurissa lämpötiloissa?
Pidin asiaa ensin simppelinä anturivikana, mutta tuo puhallinten pyöriminen kylmänä alkoi hämmentää.
Aion toki testata tuon anturin vielä, mutta jos tässä vaiheessa joku tunnistaa ongelman niin säästäkää meikäläinen turhalta purkamiselta. :)
Comment