Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

BFB -> BEX päivitys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • BFB -> BEX päivitys

    Hei että tällä kertaa mietityttää että onkohan miten kallis homma päivittää tuommoista 163hv (kai se BFB) kone tuommoiseksi BEX koneeksi? Meillä kun oli sedanissa BEX ja nyt tulee huomenna avant jossa on koneena tuo 163hv versio, ja täytyy sanoe että ei tullut ihan samaa tunnetta kun BEXillä kyyhdyttäessä.

    Eli nyt mietin että jos BFB koneeseen vaihtaisi nuo muutamat osat jotka sen erottavat BEXistä? vai saisiko perlkällä softalla edes sen ~200hv / ~300nm?

  • #2
    Mulla irtosi omasta BFB moottorista pelkällä lastulla 198hp / 281nm

    Comment


    • #3
      Oliko mikä lastu? Pitää tutkiskella, autossa saattaa kuulemma joku lastu jo olla mutta ei se siltä tuntunut. 100km/h ja 6-vaihde, lappu lattiaan niin en ollut vakuuttunut lastun läsnäolosta =(

      Comment


      • #4
        Motestilla tehty ohjelma kyseessä

        Comment


        • #5
          Pelkästään tuo tuplacooleripäivitys maksaa yli 700 euroa Tepon hinnoilla että voi siitä jo miettiä homman mielekkyyttä. Muita eroja taisi olla turbo, suuttimet ja ilmeisesti moottorin sisuskalutkin eroavat keskenään.

          Comment


            #6
            150hp (AVJ) ja 163hp (BFB) välinen tehoero on säädöillä haettu, mutta 190hp (BEX) mallissa on fyysisiä eroja verrattuna kahteen aiemmin mainittuun. Tärkeimmät ovat isompi ahdin (K03 vs. K03s), 2 välijäähdytintä, isommat suuttimet, säädöt (jotkut kutsuvat myös lastuksi) ja konetta hieman vahvistettu. Muistaakseni myös vauhtipyörässä/kytkimessä on eroa.

            "Lastuttamalla" toki päästään periaatteessa samoihin lukuihin kuin mitä BEX on vakiona, mutta siinä mennään esim. ahtimen osalta äärirajoilla.
            Itseltäni antautui ahdin todennäköisesti tehonnoston edesauttamana, vaikka olisi varmasti muutenkin ennemmin tai myöhemmin hajonnut. Uusi ahdin johti siihen, ettei kytkin/vp kestänyt, ja saman tienhän siinä nyt vaihtaa sitten muutakin kun kerran sille tielle lähtee...

            Edit: Kuten Jarno sanoi, kalliiksi tulee, varsinkin jos uutena lähtee kaupasta osia hakemaan. Hinnat ehkä alakanttiin, mutta tästä voi arvioida: Tuplacooleri 700eur, ahdin (K03s) 1000eur, suuttimet 300eur, säädöt ~500eur = 2500eur. Tuohon kun vielä laittaa päälle mahdolliset työt ja uuden kytkimen ja vauhtipyörän, niin 4000eur alkaa olla lähellä.
            Viimeksi muokannut Vieras; 1.11.2009, 18:33.

            Comment


            • #7
              Nyt on auto sitten saatu joensuusta tänne helsinkiin asti. Tuossa matkalla huomasin että kuulen turbon ääntelyn paljon selvemmin kun vanhassa autossa, mistähän moinen? Olisiko mahdollista että tuo BFB:n ahdin joutuu tekemään kovemmin töitä kun BEX:in, ja siksi ääni kuului sisälle ohituksissa selvemmin. Ja mikä olisi helpoin keino tarkistaa mikä ohjelma tuossa autossa on, edellisellä omistajalla ei ollut mitään käsitystä.

              Comment


              • #8
                Vag-comilla saattas nähdä ohjelman, jos softan tekijä/valmistaja on sen "näkyviin" laittanu. Oisko siellä paneeli mallinen vapaavirtaussuodin? Se ainakin tuopi turbon suhinat esille.

                Comment


                  #9
                  Suhinoita saa "kivasti" aikaan myös erilaiset ahtovuodot, esim. hajonnut by-pass tai huohotinletku. Ja huonona oleva ahdin saattaa myös pitää ääntä.

                  Comment

                  Working...
                  X