Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s4 99 2.7biturbo kolkottaa lämpimänä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s4 99 2.7biturbo kolkottaa lämpimänä?

    Eli auto on otsikon mukainen ja olen huomannut seuraavanlaisia oireita.Kylmäkäynnistyksellä ei mitään oireita ja kone käy oikein hienosti ja ilman ylimääräisiä ääniä.Kun koneen lämmöt nousee normaaliin tasoon ja öljyt alkaa lämmetä niin sitten alkaa kuulostamaan melkeinpä dieseliltä :( Kilometrejäkin on tosin jo 240tkm.Laitoin koneeseen forten top mount treatmentitkin ilman minkään näköistä vaikutusta ääneen.
    Mielestäni ääni tulee edestä katsottuna oikealta edestä.Skanneri ei ainakaan havainnut minkäänlaisia vikakoodejakaan.Kaikki apu ja "vainoharhaisen" rauhoittelu kelpaa,kiitoksia jo valmiiksi :D

    #2
    Ensimmäinen arvaus: nokkienvälisen ketjun kiristäjä.

    Comment


    • #3
      Ja siihen pääsee käsiksi/vaihtamaan venttiilikopan pois otolla?vai olenko liian optimistinen :)

      Comment


        #4
        Olet. joudut taivuttamaan kiristimen edessä olevaa suojapeltiä aika paljon (ei hyvä konsti), tai sitten ottamaan nokkapyörän pois ja sitten sen pellin.

        Voi siellä olla jotain vikaa nostajissakin, ja nokatkin kannattaa tarkistaa.

        Comment


          #5
          Jos kiristäjää joudut hankkimaan, niin jenkkilän ebaysta löysin pari sataa halvemmalla, kuin saksanhinta.

          Comment


            #6
            Tässä muutama tarkastettava asia.

            Comment


            • #7
              Kannattaa vilkaista myös tämä Kuulostaako samalta

              Comment


              • #8
                Jeps!!!!!Kuulostaa täysin samalta!!!!SEn verran oon hommaa saanut eteenpäin että ensiviikolla olis tarkoitus avella venakoppaa ja katsella audin sisimpään,pelon sekaisin tuntein ;)

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                  Jos kiristäjää joudut hankkimaan, niin jenkkilän ebaysta löysin pari sataa halvemmalla, kuin saksanhinta.
                  pari sataa halvemmalla?Mitäs sellanen härpäke sit niinkusteen makselee :O

                  Comment


                    #10
                    Vajaa 500 euroa marmorilla.

                    Comment


                    • #11
                      Mutta tuossa mun tapauksessa ääntä piti todennäköisimmin vesipumppu.

                      Itsekin aikoinani vaihdoin kuskin puolen kiristinpakan, koska ääni tuntu tulevan edestä katsottuna oikealta. Mitään muuta apua ongelmaan ei ollut kuin että lompsa keveni.

                      Sitten siinä oli tosiaan myös sellainen feature että toi kalkatus ei kuulunut jos koneelle antoi vähänkin kierroksia, vain tyhjäkäynti oli kamalan kuuloinen.
                      Viimeksi muokannut KristianM; 29.10.2009, 11:06.

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja KristianM Näytä viesti
                        Mutta tuossa mun tapauksessa ääntä piti todennäköisimmin vesipumppu.

                        Itsekin aikoinani vaihdoin kuskin puolen kiristinpakan, koska ääni tuntu tulevan edestä katsottuna oikealta. Mitään muuta apua ongelmaan ei ollut kuin että lompsa keveni.

                        Sitten siinä oli tosiaan myös sellainen feature että toi kalkatus ei kuulunut jos koneelle antoi vähänkin kierroksia, vain tyhjäkäynti oli kamalan kuuloinen.
                        Tuo mun koneen kalkatus tuntuu myös häviävän kierrosten noustessa muun möykän sekaan.Ääni tosiaan kuuluu suht selvän oloisesti kuskin etukulmasta.

                        Comment


                          #13
                          Itsellä oli tuossa nakutustapauksessa juurikin kuskin puolen etukulman nostin kulunut puhki. Venakoppa irti vaan, niin jää yksi vaihtoehto pois.

                          Comment


                          • #14
                            Ilman muuta kannattaa ottaa venakopat auki, kun näissäkin koneissa on nenävammaisia ollut. Mutta jos sieltä ei mitään selkeää löydy niin voi olla samaa vikaa kuin mun autossa.

                            Comment


                            • #15
                              Joo saas nähdä mitä tulee vastaan.Pistelen tänne sitten tietoja kun alan selvittelemään.Kovasti kiitosta kaikille tähän asti!!

                              Comment


                              • #16
                                Oliskohan meikäläisellä mennyt myös vesipumppu?Huomasin vaan äsken kun kävin verstaalla että auton keulille tuli alle muutamat tipat jäähdytinnestettä :( En alkanut sen enempi ihmettelemään mistä tulee.Sinne on aikast paha nähdä millään :( Vaihtaa ei vissiin pysty purkamatta keulaa+jakopäätä?Mistäs muuten yleensä ostatte varaosanne?Ebay?

                                Comment


                                • #17
                                  Kyllähän se purkaminen sitä luokkaa on että jos vesipumppua alkaa vaihtamaan niin sama vaihtaa kaikki jakopään kilkkeet. Osat järjestyy Tepon kautta, säästää roposia.

                                  Edit.

                                  Se kannattaa hommata sitten sellainen pumppu jossa on metalli siivet.
                                  Viimeksi muokannut KristianM; 2.11.2009, 13:27.

                                  Comment


                                    #18
                                    Siellä se pumppu on kaikkein taaimmaisena "mukavasti" piiilossa. Eli koko roska pitää avata.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X