Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B7

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S4 B7

    En muista montaa B7-korista ässäläistä profiileissa näkyneen, mutta konehan on tuttu entuudestaan muista. Eikö tuo B7:n 4.2 ole jo ketjulla?

    Muistaako joku onko moniurahihalle asetettu vaihtoikä/km-määrä?

    Kaikki kokemukset tervetulleita. Mitä tuossa mallissa on erítysesti tarkastamisen arvoista? Huollettu Audilla, viimeisin huolto 90tkm.

    Eilisen koeajon perusteella ei varsinaisesti mikään kiinnittänyt huomiota, ehkä vaimea kitinä kylmänä käynnistämisen jälkeen kun vekslasi pihassa - ohjaustehostimen hihna?

    Auto on -05 manuuali, mittarissa 107tkm. Auto myynnissä Espoossa liikkeessä myynnissä suhteellisen sopivaan hintaan.

    #2
    B6:ssa ja B7:ssa on käytännössä sama moottori. Jakopäästä löytyy ketju, sijaitsee tulipellin puolella. Mylly kuuluu vielä 40V-sukupolveen, toisin kuin viime vuosien FSI:t. Näissä on erikoista myös vesijäähdytetty laturi.

    Huolto-ohjelman mallikohtaisesta sisällöstä kannattaa pyytää listaus vaikkapa merkkiliikkeen tiskiltä tai tavata hetki sen koeajamasi yksilön käyttöohje- ja huoltokirjaa. Jos vanha meininki pätee tässä (vrt. oma C5 S6), on 120tkm kohdalla odotettavissa suurisisältöisempi huolto, jota ennen ainakin saksalaiset säännönmukaisesti hankkiutuvat autostaan eroon.

    Toisaalta sen jälkeen ajeleekin huoletta pitkän pätkän "normaaleja kuluvia" vaihdellen.

    Comment


    • #3
      Mitenkäs kyseisen mallin automaattilaatikko? Onko samaa surullista sarjaa, kuin muutkin saman sukupolven tronicit? Tietysti auton luonteeseen sopii paremmin manuaali, mutta on toi automaattikin vaan niin kiva.. :)

      Comment


      • #4
        120tkm huoltoon kuuluu: öljyt, suodatin, öljynsuodatin ja tulpat. Myös vaihteiston ja perän öljyt olis hyvä tossa huolossa tehdä. Kalliista en osaa sanoo, perseaukiselle kaikki on kallista. Tulpat ja perän+ vaihteiston öljyt on 200+€ + tunnin työ. En nyt sanois kauheen isoksi huolloksi. 150tkm kohdalla olis syytä alkaa vaihtaan vesipumppua jos ei jo kertaalleeen vaihdettu, samalla on hyvä tarkistaa jakoketjun kiristimet.

        Tietysti asiat jotka pitää ottaa huomioon jos nelipyttysellä on tottunut ajaan:

        öljytilavuus 9l (LL-välistä on syytä luopua heti)
        tulppia 8kpl (muistaakseni 14€/kpl marmorilla)
        öljynsuodatin 20€
        moottori-ilmansuodatin 30€

        ps. (opieoilsista ilmansuodatin 15€/2kpl, öljynsyodatin 12€/2kpl, samalla kun tilaa tuolta ainoot oikeet öljyt eli esterit niin kannattaa ottaa suodattimet (ja tulpat, jos ei vahdettu) samalla.
        Viimeksi muokannut ZoRRo; 14.1.2012, 13:52.

        Comment

        Working...
        X