Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.2tq 3B nykäisee rajusti kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    2.2tq 3B nykäisee rajusti kiihdytyksessä

    Eli kaverin auto on 200 20v tq ja kamppeeseen on jostain saapunut seuraavanlainen vika.

    Toimii täysin normi ajossa, mutta täyskaasu kiihdytyksessä katkeaa ahtopaineet kuin seinään ja tuntuu kuin joku löisi tennismailalla selkään!

    Tuolta löytyy käppyrät ja vikakoodit jotka auto antaa!
    Kuva
    Mistä löytyy noille Measuring Block kentille 1-10 tarkoitukset? Tuolle moottorityypille kun ei löydy Label-tiedostoa.

    Eli ilmanpaineen anturia se nyt herjaa ja joka on jatkuva vika. Ahtopaineen vian se antaa vasta tuon nykäyksen jälkeen. Mistä tuo anturi (F96) löytyy? Plussa, miinus ja signaali sinne omien tietojen/hakujen perusteella menis, mutta noin 1h etsikselyn jälkeen ei ainakaan vielä moista löytynyt!
    S4:ssa kuvien perusteella näyttäs olevan vänkärin jalkotilan mattojen takana mut ei vaan osu silmään!

    Jos jollain on tietoa/kuvia tai jotain suuntaa antavaa niin olisi kaveri kiitollinen tiedoista!
    Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:56. Perustelu: Forumilta poistuminen

  • #2
    veikkaan että ahdot karkaa liian koviksi,ecu katkaisee sytytyksen.

    ahtopaineen säädin vaihtoon

    Comment


      #3
      Itse ollaan tässä veikkailtu tätä F96:sta, eli ilmanpaineanturia josta tulee se jatkuva vikakoodi. Ainoa ongelma vain on se, että ei olla ko. anturia löydetty Lötkön uumenista. Toki ahtopaineet menee eli, mutta vaikuttaako väärä ilmanpainetietokin tuohon?

      Tuossa vielä 3B Motronic:n yleiskaavio
      Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:56. Perustelu: Forumilta poistuminen

      Comment


      • #4
        ilmanpaine anturi (map anturi)on boxin sisällä,onko letku kiinni boxissa että saa ahtopaine tiedon??

        Comment


          #5
          ilmanpaineanturia
          Toisenlainen sytkäongelma myös vaihtoehto tuon ahtopaineen säätimen lisäksi. Tulpat, tulpan johdot, jakajan kansi jne...

          Comment


          • #6
            f96 anturi on s2:ssa vänkärin jalkatilassa oikealla puolella,olisko 200:ssa samassa paikassa??

            Comment


              #7
              Vaihtettua osaa ovat:
              -Tulpat
              -Johdot
              -Jakaja
              -Puola
              -Kansi

              Maffi putsattu, ahtovuodot tarkistettu...

              Auto toimii muuten moitteettomasti, eli "nätissä" ajossa ei mitään, käy nätisti, kulutus normaali, mutta kunnon kiihdytys niin tuo nykäisy. Bensan saantikin pitäisi olla kunnossa.
              Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:56. Perustelu: Forumilta poistuminen

              Comment


              • #8
                etkan mukaan se on samassa paikassa,jos hakusessa osa (853 919 562)

                en kyllä ole kuullut että, tuo osa olisi usein rikki,mutta kaikki on mahdollista.
                Viimeksi muokannut kessu74; 24.10.2009, 17:45.

                Comment


                  #9
                  sama mökkylä pitäis paikantaa jostain! =)
                  Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:56. Perustelu: Forumilta poistuminen

                  Comment


                  • #10
                    etsi oven alimmaisen saranan tuntumasta, sisäpuolen pellissä kiinni.

                    Comment


                      #11
                      Kiitokset, saadaan asennusoluet juotua, niin pitää mennä kumartamaan tuonne jalkatilaan...
                      Viimeksi muokannut Vieras; 25.8.2010, 15:56. Perustelu: Forumilta poistuminen

                      Comment


                      • #12
                        F96 on siis ulkoilman paineen sensori , ahtopaineiden sensori on G71( Ecun sisällä). En tiedä miten ko. mallissa, mutta jossain näyttäisi olevan diagnostiikkaliittimen luona. AAN-koneissa, jos tuohon korkeusanturiin tulee vika, silloin käytetään arvoa noin 980mbar, 3B:ssä voi tosin olla eri systeemi.

                        Comment


                          #13
                          Ja tuo ulkoilman painesensorin tuloksen perusteella ecu laskee ahtoa korkeissa ilman aloissa. Itse olen ajellut ilmankin tuota (RR), eikä ollut ongelmia ahtojen kanssa.

                          Comment


                          • #14
                            samaa veikkasin,tuskin löytyy tuosta mitään apuja.

                            Comment


                            • #15
                              Eiköhän tuossa ole oikea sensori (altitude).
                              http://www.sjmautotechnik.com/troubl...ng/20valt.html
                              Samoilta sivuilta löytyy myös paljon vinkkejä yliahtamiseen.

                              Comment


                              • #16
                                hukkaportti

                                jousen kireys/kalvo

                                Comment


                                • #17
                                  Tai ahtovuodoltahan tuo vois kans kuulostaa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    3b:ssä menee peruspaineille ilman f96:sta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Onpas jätkät jaksanu laittaa monta viestiä. Ahtovuoto se on.

                                      Comment


                                        #20
                                        Ahtovuoto se on.
                                        Hyvin todennäköistä, kun kerran niitä sytkäosia ja muitakin on jo kerran ihmetelty...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Joo nyt pääsee oikeen "onnellinen" omistajakin ite kommentoimaan.

                                          Joo eli sain ku sainkin paikallistettua tuon ilmanpaineanturin ja kuten tässä jo todettu onkin että eihän siinä mitään vikaa ollu että kai tässä joutuu painetestiä jonkinmoista ruveta tekemään!

                                          Anturi löytyi kuskin puolen a-pilarin alareunasta siittä lepuutustuen vierestä verhoilun alta!

                                          Pitää huomenna mehtästää jostain 80mm joku päätylaippa ni voi rakentaa jonkin venttiilin siihen!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tänään sitte käytiin tuonne autoon käsiks ku oli vähän aikaa. Pienen ahtoputkien purkailujen sekä liitosten tarkastelujen jälkeen sattu löytyy tallista uudemman 1.8t:n ahtopaineensäätövent.

                                            Omasta venttiili irti ja fyysisestihän ne vähän toisistaan poikkeaa mutta toimintaperiaatehan on sama.

                                            Siinä hetken puhaltelin molempiin vertaillen ja rikkihän se oma oli.
                                            Putket takas nippuun ja kokeilemaan. Eikä pienintäkään nykäystä ollu havaittavissa.

                                            Kiitokset vastauksista.

                                            Comment

                                            Working...