Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 röpöttää ja nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 röpöttää ja nykii

    Elikkäs...

    Auto alkoi yhtäkkiä oireilemaan bensanpaineen säätimen 4bar--> 5bar vaihdon jälkeen.

    - tyhjäkäynti ei tasaista, kierrokset ei seilaa, mutta käy epätasaisemmin
    - ajossa pinta/tasakaasulla kaupunki/maantie, kun yrittää kiihdyttää matalilla kierroksilla-->röpeltää ja nykii, eikä lähde nätisti vääntämään
    - ahtojen noustessa röpellys hiukan katoaa, mutta veto ei ole normaalia

    Logitettu on ja 1. pytty nakuttaa ahdoilla aivan hulluna.
    Nakuvoltit on yli tuplat muihin pyttyihin verrattuna eli en ole uskaltanut paljon vedätellä/ajella edes.

    mitä tehty:
    - vaihdettu orkkis säädin takaisin
    - suutin puhdistettu omatoimisesti ja vaihdettu toisella bank puolelle
    ->ei vaikutusta, 1. pytty nakuttaa edelleen

    sitten katsoin 1.pytyn tulpan ja sehän olikin kietynyt itsekseen auki muutaman kierroksen, oli ihan höllässä ja fuskannut !!
    -> vertasin tulppaa 3.pytyn tulppaan ja näytti ulkoisesti olevan ok ja aivan saman näköinen/värinen, saa kipinää?
    -> tulppa kiinni ja oletuksena kaikki ok, mutta mutta..eipä auttanut vaan samat oireet jatkuvat.

    Seuraavaksi:
    - vaihdan uuden tulpan ja puolan
    - sytytyksen vahvistimien vaihto, kun löytyy tallista
    - puristuspaineiden testaus

    Mitäs ehdotuksia seuraavaksi, jos tulpan ja puolan vaihto ei auta asiaan?
    Ja mikä voisi saada aikaan korkeat nakuvoltit?

    Nokkien tarkistus?
    Viimeksi muokannut Marko77; 21.10.2009, 09:33.

    #2
    Voisko se jotenkin saada vauhtipyöräanturilta virheellisen sytytyshetken? Itsellä samantyyppinen vika päällä, joskin vain tyhjäkäynnillä käynti ontuu muuten toimii.

    Comment


    • #3
      Self studystä otettuna: G28 nopeus sensori jos ei toimi, ei konetta pysty käynnistämään.
      Joten se lienee ehjä. Hall sensorin G163 voisi tietysti lisätä check-listan peräpäähän.

      Comment


        #4
        Onko selvinnyt mitään?

        Comment


        • #5
          Juuri tulin tallista ja ikävää kerrottavaa. Mittasin puristuspaineet ja tässä tulokset kone kylmänä

          Sylinteri / bar
          1 0,5
          2 3,5
          3 12
          4 13
          5 12
          6 11

          jotenka ehdotuksia, mitäs sitten auki. Nokkien tsekkaus? Bank 2 on vaihdettu koko kansi 95tkm kohdalla samojen oireiden vuoksi. Silloin meni takuun piikkiin.

          Niin ja huomasin ennen ongelman ilmenemistä öljynkulutuksen lisääntymisen
          Viimeksi muokannut Marko77; 23.10.2009, 16:14. Perustelu: lisätty öljyasia

          Comment


          • #6
            Ohivuodot, niin näkee mihin puhaltaa. Varmaan venttiiliasia, kerran ei huohota öljyjä alakerran kautta.

            Otan osaa :(

            Comment


            • #7
              Y-putkessa ei ollut normaalia enempää huohotusöljyä.

              Mites tuollainen ohivuotomittaus, onnistuuko se tehdä itse ? vai suosiolla merkkikorjaamolle ? En ole sellaista koskaan tehnyt, joten kokemus nolla.

              Oliko niin, että kannen irroitus vaatii koneen nostamisen nokalta ?
              Viimeksi muokannut Marko77; 23.10.2009, 17:01.

              Comment


                #8
                Helppo tehdä mittaus itsekin, jos setti käytössä. Jos ei ole käytössä ollut ykk:n tsekkaamiseen tarkoitettua laitetta, niin tulpan reikään laitetusta putkesta olen korva kiinni putkesta kuuntelemalla ykk.n saanut kohdilleen. Tai sitten jokin muovinen tai puinen "tanko", jotta venat kiinni. Ohjeet on monasti mukana vuotomittaussetissä.

                Comment


                • #9
                  Ei tarvinut konetta irrottaa kannen takia. Jos ei sulla ole öljyt huohottanut ja siten myös öljyä hävinnyt, eikä kansipahvin tapaisia oireita, niin ei siinä sitten oikein ole muuta kuin venttiilihommia.

                  Riittävällä tarkkuudella YKK:n saa mitalla tulpan reiästä. Sitten vaan painetta sylinteriin ja kuuntelemaan. Kone pitäisi lukita, ettei pyörähdä. Jos on oikein asiaan sopivat mittarit niin näkee ohivuotoprosentit mutta eiköhän tässä tapauksessa riitä kun kuuntelee mihin paineet puhaltuu (imusarja, pakoarja, öljypohja, venakoppa jne) olettaen ohipuhalluksen olevan selkeä.

                  Itsellä toisessa autossa vastaavan puristuspaine kadotuksen aiheutti jumitteleva vena, oli koneistamo vetänut holkit liian tiukaksi..

                  Comment


                  • #10
                    konehan on lukossa kun laittaa vaihteen silmään ja vaikka käsijarrun päälle. Sit vaan tosiaan ilmaa pyttyyn ja kuuntelee mistä suhisee.

                    Epäilen kyllä että tässä tapauksessa aika turha tota on tehä kun kuitenkin varmaan joutuu kannen nappaa irti ja sit kyllä näkee missä mättää.

                    Comment


                    • #11
                      Kiitokset neuvoista, ne ovat nyt tervetulleita.

                      Nappaan kannen irti ja katsotaan mitä löytyy.
                      Onko kannen irroituksesta tiedettävä jotain ennen siihen ryhtymistä? mitä kannattaa tehdä / mitä ei tehdä ym vinkkejä

                      Bensakiskot ja imusarjahan siitä edestä täytyy ainakin purkaa.

                      Comment


                        #12
                        Monet sanoo että kannet saa irti helpommin kun ottaa kiltisti sen koneen irti. Jos ei ole tilaa niin kai sen kikkailemallakin saa paikallaan irti niinkuin tässäkin jo on todettu. Pakosarjan ja turbon väliset pultit varmaan ne hankalimmat pakosarjan lisäksi. Itse ottasin koneen irti jollon kaikki muut jatkotoimenpiteetkin on helpompia.

                        Comment


                        • #13
                          Tarkastelin tilannetta ja ei tuota kantta saa paikallaan irti tilan-, välineiden- ja kokemuksenpuutteen vuoksi.

                          Venakoppa on nyt pois ja imu-ja pakonokat sekä nostimet näyttivät omasta ja kaverin mielestä olevan ok kunnossa. Ei laisinkaan pyöristymistä kärjissä. Nostimet peilikirkkaat, tasaiset ja seurasivat hyvin mukana kun nokat pyöri.

                          Tulpan rei'istä tiiraillessa tehtiin sellainen havainto, että 1. pytyn laki oli ihan kirkas. 2. ja 3. pytyssä männänlaki oli ns. likainen. Autossa on vesi/metanoliruutta käytössä.

                          Ohivuotomittaus täytyisi vielä tehdä. Sen jälkeen itseltäni loppuu tieto/taito tähän rajapintaan.
                          Voiko jumittuneet männänrenkaat olla syypää ?

                          Tästä tuleekin kallis remppa, kun kai sitä samalla moottorin kiskomisella täytyy päivitellä kevääksi suunniteltuja parannuksia..

                          Okkim, missä olet, onko sulla kiireitä :) !
                          Viimeksi muokannut Marko77; 24.10.2009, 12:34.

                          Comment


                          • #14
                            Olisko se kansi sitten halki ja jäähdytysvettä puskee sylinteriin, kuten Amalin tapauksessa ?

                            Comment


                            • #15
                              Jotainhan siellä on muu$$ina. Kyllä se kansi varmaan olisi otettava joka tapauksessa auki, ei se varmaankaan RVS:llä enään ehjäänny ;)

                              Nythän ne veivit olis hyvä vaihtaa samalla.

                              Comment


                              • #16
                                Otin imusarjan irti ja tsekkasin imuventtiilit, ne toimivat ok.

                                Sitten suorittelin painetestejä seuraavin tuloksin,

                                1 ja 2 pytyn imu- ja pakoventtiilien ollessa kiinni
                                -> tulpan reiästä ilmaa 1 pyttyyn
                                --> ilmat tuli ulos 2 pytyn tulpan reiästä ja päin vastoin

                                eli 1 ja 2 pytyn välissä ilma kulkee vapaasti venojen ollessa kiinni.

                                Eli onko nyt sitten kannen tiiviste mennyt tai kansi halki ? eikai siinä paljon muu voi olla ?

                                Comment


                                  #17
                                  Naku tuhonnut kansitiivistettä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kyllähän tuo kannentiivisteeseen viittais, tai jos oikein huono tuuri on niin sitten se vika on kannessa.

                                    Comment

                                    Working...