Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi quattro coupen (ahdettun) virittäminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    audi quattro coupen (ahdettun) virittäminen

    mitä erikoista pitäisi huomioida kun virittää lisää audi quattroa (ahdettu) malli? perus asiotten lisäksi?.
    esim. mihin asti nelivedon jakolaatikko kestää, tasauspyörästö, kardaani akseli, vaihdelaatikko, mihin asti kone kestää esim.600-800hv(älytön kysymys mut kysyn) jne.?

  • #2
    sulla ensimmäiseksi tehoa rajoittaa polttoaineensyöttö, taitaa olla Audi quattrossa KE-jetronic. sillä saa tehoja max. luokkaa 250hv. todennäköisesti tuossakin autossa olevassa Hitachin boksissa on cut-offi, eli ahtorajoitin, joka ei anna nostaa paineita yli jonkin turvarajan.

    toinen rajoittava tekijä on kaiketi ahdin ja pakosarja+downpipe.

    laita Megasquirtti, sillä pitäs saada löylyä ainakin alkuun riittävästi, eikä ole kovin kalliskaan.

    kone taitaa kestää ainakin 400hv, lootakin ainakin 300hv. tosin kytkimen kait joutuu vaihtaan parempaan jo ennen noita teholukemia.

    Comment


      #3
      kiitos ja kyllä laatikko pitää varmaankin vaihtaa ja kytkytin

      mut jako laatikko kestää vissiin tollaiset tehot ja tasauspyörästöt ja kardaani?

      Comment


      • #4
        mikä on jakolaatikko?

        Comment


          #5
          en oo varma onko se jako laatikko vai mikä? se mikä jakaa vedon etu ja taka renkaalle vai?

          Comment


          • #6
            -Audin nelivedon nerous perustui aikanaan juuri siihen tosiasiaan, etteti rakenteessa ollut ollenkaan raskasta ja voimaavievää jakolaatikkoa. Kaivapas nyt jostakin netin syövereistä "kuatron" lootan mäjäytyskuva tai halkileikkaus ja tutustu siihen. -Siitä on hyvä vaikka aloittaa. Sitten kun saat käteen ekan kerran omasta autosta esim. 350hv dynolapun, ota huolestunut ilme ja mieti voimansiirron kohtaloa siitä eteenpäin! -Näin se homma etenee...

            Comment


              #7
              ok

              Comment


                #8
                sitähän varten täällä on nämä palstat et voi kysyä, mut voin kysyä jotain tyhmää välillä mutta kysyä voi aina eikö? koska haluan tietää mitä kannataa ottaa huomioon , mutta tiedän et jos virittää 400hv niin melkein joka auto rupeaa hajoomaan ?

                Comment


                • #9
                  Pelkän kyselemisen lisäksi kannattaa lukea runsaasti myös vanhoja tekstejä niin löytyy sellaisiakin kysymyksiä joita ei muuten olisi osannut kysyä.

                  Vink: Sen sijaan että lisäät aina uuden vastauksen oman edellisesi perään niin voisit muokata lisäykset edelliseen vastaukseesi.

                  Comment


                  • #10
                    kannattaa aloittaa siitä ruiskun/sytkän vaihdosta. säädettävä ruutta on ainut tapa saada 10Valve turbosta edes yli 250hv. väitän, että autosi liikkuu aika rivakasti jo tuolla teholla:)

                    Comment


                      #11
                      kiitos tiedosta. :)

                      Comment


                      • #12
                        Minkä verran olet suunnitellut laittavasi rahaa viritykseen, siitä kannattaa nyt aloittaa ensiksi, mietitään sitten lisää mitä sinne pannuhuoneeseen kannattaa laittaa.

                        Comment


                        • #13
                          mikä on jakolaatikko?
                          Eikös se ollut silloin vuonna 90 kanttikoppainen dx-corolla kauppaoppilaitoksen opiskelijattaria täynnä... 8-)

                          Comment


                          • #14
                            Eikös se ollut silloin vuonna 90 kanttikoppainen dx-corolla kauppaoppilaitoksen opiskelijattaria täynnä... 8-)
                            Ja minä hölmö ajattelin jotain Ensto:n tuotteita

                            Comment


                              #15
                              niin paljon kun tarvitsee laitta jos meinaan ottaa esim. n.600hv en tiedä mut otan paljon.

                              Comment


                              • #16
                                25 k?

                                Comment


                                • #17
                                  Ramin hinta haarukka saattaa asettua aika lähelle, kun ottaa huomioon mitä kaikkea muutakin pitää tehdä siinä moottorin virityksen ohella.
                                  Vielä kun oletan että et itse viritä niin voi olla että ei vielä 25kiloa riitä ennen kuin 600hv ja sen vaatimat osat on autoon pultattu kiinni. unohtamatta sitä s1 korisarjaa :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pienemmälläkin budjetilla voi tuon teholukeman toki saavuttaa. Silloin vain koneen kestoikä lähestyy nollaa.

                                    Comment


                                      #19
                                      niin on se kallista mut pikku hiljaa meinaan tahdä, mulla on kavereita jotka ois heti tekemässä tekniikkaa kun on käytössä mun omat rahat ei heidän ,tekniikkan rakentaminen on melkein varmennettu.
                                      korisarja on vain pieni ongelma tällä hetkellä ja jos hommaan korisarjan nii kyllä lyhennän sitä mutta en ehkä muuta tuulilasin kulmaa.?

                                      Comment


                                      • #20
                                        tekniikkan rakentaminen on melkein varmennettu.
                                        Sitten kun se on varmennettu ihan oikeasti niin jatketaan tekniikasta keskustelua vaikka sitten. Tyhjille seinille ei paljon jaksa huudella.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kyllä siihen Miika palaa niin paljon rahaa ja aikaa et kannattaa varmaan ekaks kysellä mitä tuollainen projekti kokonaisuudessaan tulee maksaa ja sen jälkeen jos lompakko sen kestää ni sit voi miettiä mistä osia saa (ja se on helpointa siinä). Itse tein joskus urkkiin tuon muutoksen,ilman lyhennystä (koska autoa ei saa katsastuksesta läpi) eli asennutin siihen A2 levikkeet. Olisko se maksanut n.5000e maalauksineen + siihen sitten vanteet ja renkaat ym joten alko olla lähellä 10.000e (jos vielä lyhennät niin ton verran ainakin menee....kaipa oot ton verran ainakin varautunut kerää rahaa?...ai nii ja laita vielä +10.000 kun haluat pikes peak version.

                                          Sitten kone on +20.000 joten jos sulla on 40.000e ylimääräistä ja pari kolme vuotta aikaa niin....anna palaa.

                                          Ymmärrän hyvin et tollaista tekee mieli,mutta pitää olla realisti ja hieman miettiä asioita ja laittaa ne siihen järjestykseen mikä on mahdollista ja mikä ei. Kyllä munkin tekis vielä tollasta mieli,mut mulla ei riitä hillot.....ja jos olis +40.000 ni ostasin aidon (vaikka ei ihan vielä riittäs,mut kuitenkin.Ja sillä sais ajaa kadulla)

                                          Comment


                                            #22
                                            joo oot kyllä oikeassa täytyy katsoa mitä teen et kelasin että homman korisarjan ekas ja sitten tehoa.
                                            mut ei ehkä tarvitse noin paljon tehoa kun uskon et vaik. joku 300-(600max) hv rittää ja tämä on tälläinen ikuinen projekti mut kyl mulla aikaa riittää kun sais eka korisarjan ja uskon et tehon hankkiminen on helpompaa kuin toi kori sarja. Tietysti olisihan siistimpi lyhennettynä ja jos saa luvan siihen, ne takasivu pullistukset on aika rumat kun ne 30cm pidemmät kuin oikeassa s1. katotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan yritän kovasti jos on jotain mikä vois auttaa mua tässä tekniikka asiassa niin voisittekö auttaa.? kertoa mitä kannattaisi ja mitä ei

                                            Comment


                                            • #23
                                              Jaa projekti loogisiin osiin ja kartoita mitkä hommat menevät päällekkäin ( ettei katua revitä auki joka kerta kun sinne laitetaan viemäri, sähköt, kaasut, ym. ja aina välillä asfaltoidaan, ja kaikkia vituttaa ).

                                              Varaat riittävästi seinäpinta-alaa ja alat napomaan projektia sinne ja vetelemään villalankaa nuppineulojen avulla yhteen. Eli mind-mappingia vähän enempi käsin kosketeltavassa muodossa. Ja arvioitu hinta aina kylkeen.

                                              Jos aloitat homman tuossa mittakaavassa luottaen sokeasti siihen että asia selkiää projektin edetessä, palaa rahaa, aikaa, ja homma takuuvarmasti seisoo aina välillä. Tavoitteet muuttuvat ja juttu kusee sen takia kun jossain myöhemmässä vaiheessa huomataan aiemmin tehty patologinen erehdys.

                                              Tietysti aluksi pitää tietää mikä on tavoite ja mitkä ovat lähtökohdat.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Hyvin vaikea on auttaa kun missään ei selviä paljonko sulla on varaa sijoittaa tekniikkaan, kaikki haluaa kyllä kuuta ja vähän tähtiäkin taivaalta, mutta valitettavasti sitä voimaa ei pelkällä tahdolla saa. Ja epäilen kyllä vahvasti että sitä voimaa ei tähän autoon tule ikinä siunaantumaan, sen enempää kuin sitä tumppi s1:stäkään tästä ei synny.
                                                Voin toki olla väärässä mutta tyhjää ei jaksa enempää kirjoitella ennenkuin on jotain konkreettista esillä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Näin minäkin vähän ajattelen....
                                                  Ja epäilen kyllä vahvasti että sitä voimaa ei tähän autoon tule ikinä siunaantumaan, sen enempää kuin sitä tumppi s1:stäkään tästä ei synny.
                                                  Voin toki olla väärässä mutta tyhjää ei jaksa enempää kirjoitella ennenkuin on jotain konkreettista esillä

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    siksi en voi antaa tällä hetkellä mitään tietoa kun katselen hintoja ja missä ja kuka voisi tehdä ja katson kestääkö lompakko.

                                                    Comment

                                                    Working...