Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT ssä kytkin luistaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT ssä kytkin luistaa

    eli ilmeisesti kytkin luistaa. Vaihteen pystyy hyvin vaihtamaan sun muuta, mutta kun vähän rajumpia kiihdytyksiä tekee niin kierrokset nousee mutta nopeus ei.
    kertokaa missä vika, onko mahdollista jollain säädöillä korjattavana, paljon suunnilleen korjaukset tulee maksamaan?

    -Kiitos :)

    #2
    Kytkimen ja mahdollisesti vauhtipyörän vaihto. Osakulut 250-1600e, riippuen siitä mitä kaikkea uusitaan ja kuinka race-henkistä kamaa pistetään tilalle.

    Comment


    • #3
      Kytkimistä

      Minkäslaisia vaihtoehtoja löytyisi tt165apx:n kytkimeksi. Itellä alkaa olemaa vaihtokuntoinen..

      Comment


        #4
        Uusi vakio lienee järkevin valinta jos ei lastuviriä kummoisempaa ole tehty. Paketti jossa uusi levy, asetelma ja painelaakeri, hintaluokka 350eur.

        Sachs Racing Engineering:ltä voin toimittaa setin jossa kova vauhtipyörä ja tiukka kytkin jolle lupaavat pitoa yli 530Nm (sintteriversio 600+). Hintaa moiselle tulee yli 1500eur

        Comment


        • #5
          Ei vakio kytkintä, nyt pyöriltä n.420nm .. Nyky kytkimestä ei tietoa, mut ei vakio, joku sintteri.. tarvis fiksun välimallin. Vauhdikaaseen "perus"ajoon =)

          Kun löydän sopivan niin tilaan heti, alkaa vanhan mehut olla jo puristettu :D

          Comment


          • #6
            Täällä alkoi myös kytkin luistamaan samanlaisesta vehkeestä. Piikin kohdalla luistaa jo nelosvaihteella. Vakio paikallaan ja tuohon Sachsiin taidan päätyä kun epäilyttää uuden vakion kestoikä. Mietityttää vaan tuo vauhtipyörä. Onhan se kiinteä aika arvokas mutta olisiko se kaukaa viisas sijoitus, sillä vakio on ehjä, toistaiseksi? Miten muuttuu sellaisella käytös? Tärinät ei ilmeisesti ainakaan merkittävän paljon lisäänny.

            Comment


              #7
              Kiinteä vauhtipyörä olisi kiva, mutta sen tuottama ääni ja värinät ei ole niinkään innostavia vaihtoehtoja pidemmänpäälle.

              Comment


                #8
                Jokin viikko sitten asensimme pitkittäismoottoriseen kiinteän vauhtipyörän. Ainakaan minä en kyennyt havaitsemaan mitään muutosta toiminnassa tai äänimaailmassa. Kiinteitä pyöriä on varmasti vähän joka puolella Suomea ajossa. Kannattaa kysellä koeajot ja tehdä itse omat päätelmänsä.

                Comment


                  #9
                  Taitaapi olla vähän niin että ei sitä kiinteää vauhtista ihan heti huomaa. Itse lähinnä ihmettelen minkä ihmeen takia on tarvinut kehittää kaksoismassa vauhtis, maailman sivu ollaan käytetty yksimassasta ja hyvin on autot toiminut ilman tärinöitä....

                  Comment


                  • #10
                    Istuukohan tuo SRE paketti sitten kokonaisuudessaan ihan vauhtipyörän kanssa ja orkkisosien kaverina(mitä ei mukana tule) ns. heittämällä paikalleen? Mitä tuossa tulee mukana muutakuin kytkin, vauhtipyörä ja painelevy?

                    Tuossa kytkimen vaihdon yhteydessä vaihdetaan ainakin kardaanin etutiiviste (vaimikäsenytoli)kun on näköjään jo vuotanut hiukan. Mitä muuta siinä kannattaa samalla tehdä?

                    Comment


                    • #11
                      Nyt luistaa kytkin omassa autossa eli uutta tilalle... Tehoja on n. 260-270hv, kannattaako silloin jo miettiä tuota SRE:n settiä? Vauhtipyörä kannattaa varmaan vaihtaa samalla?

                      Comment

                      Working...
                      X