Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

6v Manuaalin synkrot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 6v Manuaalin synkrot

    Eli auto on UrS4 Avant -93 4.2 ...

    Nyt ois epäilys että on menny synkrot.

    1:stä ja 2:sta ei saa parkissa päälle ennen kuin vähän liikauttaa 3:lla tai pakilla.

    Onkohan muilla kokemuksia?
    Viimeksi muokannut jasso; 16.10.2009, 23:02. Perustelu: Auto viestiin.

  • #2
    On kokemusta, loota pöydälle ja uudet romut sisälle:

    Koodi:
    1	01E311239L	synkro-hubi	412	412
    2	012311247H	1st and 2nd synchros	87	174
    2	012311311D	1st and 2nd synchro springs	0,7	1,4
    4	012311295F	synkka	41,8	167
    4	012311312D	jousi	0,7	2,7
    1	01E301235	Case gasket	4,9	4,9
    1	012311113B	Input shaft seal	3,9	3,9
    1	010409580	selector shaft seal	4,3	4,3
    2	016409399B	vetarin stefa	5,2	10,4
    1	01E409400	kardaanin stefa	14	14
    1	N  90545201		5,3	5,3
    Koko kasa siis minulta hankittuna 800eur
    teppo.kalske@iki.fi

    Comment


    • #3
      TÄSTÄ vähän osviittaa asiaan.

      Comment


      • #4
        Jaa se oliki "tyyppivika".

        Olikos näitä laatikoita montaakin eri mallia ja niiden erot/sopivuudet?

        Jos ja kun laatikon korjaan niin samalla varmaan vaihdan tai päivitän kytkimen. Olettekos tyytyneet "vakioon" vai löytäneet jotain parempaa. Esim. http://www.034motorsport.com/index.php?cPath=28_88 Kokemuksia??

        Autolla voi kyllä vielä ajella joten siirrän tämän remonttin samaan mappiin koneen öljyvuodon kanssa, käytetään sitten koko tekniikka kerralla pöydällä ...

        Kiitos infosta!

        Comment


        • #5
          Jos et konetta ole ahtamassa niin laittaisin vain uuden vakio kytkimen.

          Jos haluaa jotain samalla hipistellä niin sitten ehkä kevyt vauhtipyörä ja sille sopiva kytkin. Senkin kanssa voin auttaa.

          Comment


          • #6
            Antaa vaan joskus periksi kun renkaat savuten lähtee. About 2:taa 10:stä. Kesken sutimisen ei kyllä luista mutta heti lähdöstä rupee luistaan jos rupee ...

            Vakiollakin kyllä pärjään mut jos jollain on kyseisen koneen kanssa kokemusta jostain muusta kytkimestä/vauhtipyörästä ...

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
              On kokemusta, loota pöydälle ja uudet romut sisälle:

              Koodi:
              1	01E311239L	synkro-hubi	412	412
              2	012311247H	1st and 2nd synchros	87	174
              2	012311311D	1st and 2nd synchro springs	0,7	1,4
              4	012311295F	synkka	41,8	167
              4	012311312D	jousi	0,7	2,7
              1	01E301235	Case gasket	4,9	4,9
              1	012311113B	Input shaft seal	3,9	3,9
              1	010409580	selector shaft seal	4,3	4,3
              2	016409399B	vetarin stefa	5,2	10,4
              1	01E409400	kardaanin stefa	14	14
              1	N  90545201		5,3	5,3
              Koko kasa siis minulta hankittuna 800eur
              teppo.kalske@iki.fi

              Tuossa "korjaussarjassa" on ilmeisesti joku parempi siirtäjä vai kuvittelenko vain?

              Comment


              • #8
                suosittelisin katsomaan vaihtomoottoria ja sen perään sopivaa salkkua ruotsinmaalta.
                salkun sisään romut 800e kuitenkin mahdollistaisi jo melkolailla uuden salkun oston..

                esim tämä : http://www.bildelsbasen.se/?index=de...st_id=14491948

                hinta tällähetkell (16.10.2009) karkeasti 1/10 osa tuosta kr pyynnistä + pk.

                puhumattakaan moottorirempasta minkä hinta nousee melko helpolla +2ke luokkaan, siihen hintaan saa jo pikkaisen uudempaa kasia konepellin alle.
                tai, jos haluat vanhaa ropeltaa niin ostapa multa tuosta tuo abh kone pois, eipä ole tarvetta, mutta remppaa kaipaisi.

                Comment


                • #9
                  Korjaussarjassa todellakin on parannettu siirtäjä.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                    suosittelisin katsomaan vaihtomoottoria ja sen perään sopivaa salkkua ruotsinmaalta.
                    salkun sisään romut 800e kuitenkin mahdollistaisi jo melkolailla uuden salkun oston..
                    puhumattakaan moottorirempasta minkä hinta nousee melko helpolla +2ke luokkaan, siihen hintaan saa jo pikkaisen uudempaa kasia konepellin alle.
                    tai, jos haluat vanhaa ropeltaa niin ostapa multa tuosta tuo abh kone pois, eipä ole tarvetta, mutta remppaa kaipaisi.
                    Ompa sekin käyny mielessä, mut lähinnä ennakkoon kyselen.

                    Ei tarvetta konerempalle, kone tuntus olevan kunnossa, mitä nyt vaatimaton öljyvuoto kannen välistä :D 1-1.5l/1000km

                    Penkissä sen kuiteskin kohta käytän ja katotaan mitä laput sanoo.

                    Saahan niitäkin koneita ja laatikoita tarjota, romua ei oo koskaan liikaa.

                    Comment


                    • #11
                      http://www.bildelsbasen.se/?index=de...st_id=14491948

                      Sori, Huono kielitaito mut mitäs tuohon hintaa siis kuuluu?
                      Viimeksi muokannut Janssoni; 16.10.2009, 23:57.

                      Comment


                      • #12
                        pelkästään vaihteisto ja rahtipäälle

                        Comment


                        • #13
                          Kannattaa muistaa, että käytetyssä laatikossa saattaa melko suurella todennäköisyydellä olla piilevä siirtäjäongelma odottamassa tulemistaan. Päivitetty siirtäjä kun tuli markkinoille vasta 2000 jälkeen.

                          Tuon takia en itse käytettyä harkinnut.

                          Comment


                          • #14
                            eikai miesten koneitten perässä olevissa salkuissa moisia murheita ole ? (cmg)

                            janssoni, salkku 10000sek ja rahti näytti olevan 460sek = oikeaa valuuttaa 1006,67€ kotitalliin toimitettuna.

                            Comment


                            • #15
                              Sama siirtäjäongelma on piilottelemassa kaikissa 01e perheen laatikoissa ennen tuota uudemman siirtäjän tuloa...

                              Comment


                              • #16
                                No nyt on ajeltu muutama tuhatkilometriä oireilun jälkeen ja laatikko alkaa pelaamaan kuin ennenkin.
                                1:ltä 2:lle kun ei ole vähään aikaan "repinyt".
                                Eli pärjäilen tällä ehkä jopa talven yli ...

                                Comment


                                • #17
                                  Voi hyvinkin kestää tai sitten ei, itsellä oikutteli vuosia. Pääasia on, ettei revittele 1-2 vaihteilla ja toivottavasti ei kilahda missään kaukaa kotoa.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X