Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH moniurahihna

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• AAH moniurahihna

Saikos tuohon vanhan monimutkaisen moniurahihnan reitille jotain päivitystä, että se ylimääräinen mutka poistuisi? Jos, niin kuuluuko pakettiin muuta kuin hihna ja rullat? Olen vaihtamassa hihnaa ja vois samalla päivittää sen reitin. Jos joku osaisi jopa kertoa osanumeroita, niin olisi hyvä. Etin aktesta ja löysin 3 eri hihnaa, joista kaksi oli ilmastoinnille ja niissä oli joku parikymmentä senttiä pituuseroa, onko se lyhempi sitten juuri tuo päivityshihna?

Kyllä on saatavissa päivitys. Siinä poistuu se yksi taittopyörä ilmastointikompujan ja kampiakselin pyörän välistä, eli hihna tulee kompressorilta suoraan kampuran pyörälle. Eli uusiin puihin menee hihna + kiristin. Ei muuta. tosin tuo kiristin maksaa niin pirusti että kannattaa miettiä homman järkevyyttä jos tuo ylimääräinen taittopyörä ei ole ihan loppu. Kiristin asiaa en itse kyllä ymmärtänyt, mutta todennäköisesti se on sen takia vaihtettava kun kiristysvoima tms. ei ole sama.

Comment

Olen kyllä aatelut vaihtaa sen kiristäjänkin varmuuden vuoksi. En tiiä sit kannattaako loppuseltaan.

Comment

Päätin nyt kuitenkin jättää tuon kiristäjän vaihtamatta. Tutkin tuossa perhealbumia taas ja vaihtoehtoja on kuitenkin vielä kaksi, 2280mm pitkä ja 2260mm pitkä hihna ja kummallekkin eri kiristäjät ja taittopyörät. Runkonumeron mukaan olisi tuo lyhempi hihna. Mietityttää vaan, että kuinka aikaisin tuo mitta on muuttunut, kun pitempi on alkupäässä ja minulla on 91 vuoden auto, eli ei välttämättä ole hirveästi tuota C4 mallia tehty ennen minun autoa ja kuitenkin minulla on tuota myöhäsempää runkonumeroa. Taitaa olla parempi käydä jotenkin mittaamassa se hihna, ennen ku tilaa mitään. Pitempi on 023 096 runkonumerolle asti ja lyhempi on 023 097 eteenpäin ja minulla on 057 alkuinen, jos olen edes katsonut oikeaa numeroa. Tuo numero löytyi huoltokirjan tarrasta.

Comment

olisko tyyppiä tuolle lyhyemmälle hihnalle et jäis välirulla pois ??
          ( ilmastoinnilla)

Comment

ETKA:n kuvat / HIHNAT:
            A80Q
            1992
            MG 9
            SG 03
            [COLOR=Blue]ILL 903-70[/COLOR]

REITIT:
            [COLOR=Blue]ILL 903-95 , ILL 903-97[/COLOR]

Motonet:
            30-6676 Moniurahihna 6x[COLOR="Blue"]1675[/COLOR]mm Hinta 16.48 € 2.6/2.8 V6 91->94 VL
            30-6755 Moniurahihna 6x[COLOR="Blue"]2255[/COLOR]mm Hinta 19.54 € 2.6/2.8 V6 91->94 VL jos ILM ja 2255mm
            30-6505 Moniurahihna 6x[COLOR="Blue"]1900[/COLOR]mm Hinta 19.17 € 2.6/2.8 V6 91->94 VL jos ILM ja 1900mm

Comment

Working...
            X