Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 imulämmöt ja siihen vaikuttavat tekijät

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 imulämmöt ja siihen vaikuttavat tekijät

    Tutkailin tuossa logeja ohjelman teon erivaiheista ja huomasin imulämmöissä eroja.

    Aihio stage 3 + vesi/metanoliruutta + rs4 coolerit

    Alkuversiossa V1 ruiskutusaika ja fuel duty cycle oli todella korkea ja sai kakkua runsaasti läpi rekisterin.
    --> imulämmöt 8c ulkolämpötilassa 3. vaihteen vedossa 26->37

    V3:ssa ruiskutusaika pudotettiin ja siitä eteenpäin pyörinyt seuraavasti
    --> imulämmöt 2c ulkolämpötilassa 3. vaihteen vedossa 43->48

    Onko bensan määrällä itsessään noin suuri vaikutus lämpökuormaan?
    En oikein muuta selvää muutosta logeista löydä. Seoksen näkee myös hyvin lambda arvoista, mikä V1 oli ~0,89 luokkaa ja V3 ~0,84.
    Attached Files

  • #2
    Näin ihan äkkiseltään mietittynä, eihän imulämpöihin vaikuta mikään muu kuin ahtopaine ja ulkoilman lämpötila, noin niinkuin karkealla tasolla ajateltuna. Jos mikään muu komponentti ei muutu.

    Comment


    • #3
      Näin minäkin olen sen ajatellut, mutta tässä tapauksessa ahtojen muutos on niin pieni, ettei kai voi vaikuttaa tuolla tapaa (luokkaa 0,05-0,1bar).

      V3 vedoissa ilmanlämpötila logitus hetkellä oli vieläpä alhaisempi huomattavasti.

      Comment


      • #4
        Onko vesiruisku ollut poissa pelistä tai toiminut huonosti ?

        Entäs onko vetoon lähdetty toisella kertaa paikaltaa valmiiksi lämmötkorkealla ja toisessa vetoa ennen ajettu imulämmöt alhaisemmiksi ?

        Comment


        • #5
          Kyllä sen pitäisi olla ok eli toimia. Voisi tietysti testata päällä/pois, onko vaikutusta.
          Voihan ne suutin/suuttimetkin mennä tukkoon ja suihkuttaa huonosti.
          Täytyypä tarkastella.

          Noissa graafeissa on 4 vetoa päällekkäin eli samaa viivaa piirtää. Vedot olen ottanut yleensä ajosta eli ajanut ennen loggausta jonkin matkaa poistaakseni juurikin mahdollisen paikallaan seisomisen aiheuttaman lämmön nousun.

          Comment


          • #6
            Onhan molemmissa vedoissa ollut samanlainen keli, siis kuiva / sade?

            Comment


            • #7
              Kyllä ne aika kuivat kelit on molemmissa ollut.

              Comment

              Working...
              X