Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S8 kone A6 4,2 avantiin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S8 kone A6 4,2 avantiin

    Onhan tästä ollu joskus juttuakin, mutta oli sen verran kyseenalaistajia liikkeellä moisen projektin kannattavuuteen ja auton jälleenmyyntiarvoon tukeutuen.

    Eli jos unohdetaan hetkeks kaikki mikä liittyy laillisuuteen ja järkevyyteen, ja käsitellään sen sijaan asioita joita liittyy tohon projektiin, eli moottorinohjausboksi pitää vaihtaa S- koneeseen kuuluvaks, mites on muut komponentit, sopiiko pulttijaon puolesta vaihteistoon heittämällä?

    Siis kaikki joilla Know howta piisaa, saa ilmoitella tänne tietojaan,
    sillä talviprojektiks tollasen sitte otin, rs6 keulalla ja takaosalla+ helmoilla !!

    #2
    Miksi ei RS6 mosa? Muutaman hevosen takia en näe mitään järkeä lähteä vaihtamaan S8 moottoria. Käy varmasti melkein heittämällä vaihtaen vain johtosarjat, samaa sukua kun on. Omavalmisteenahan tuon joka tapauksessa tarvii rekisteröidä jos kilpiin haluaa

    Comment


    • #3
      Mikäs siitä omavalmisteen tekee?

      Comment


      • #4
        Muutaman hevosen ero on tässä tapauksessa300>>360 eikä tarvii alkaa katastaan omavalmisteena !! Sekä myös pikkasen halvempi ku Risan pata !!

        Comment


        • #5
          Eiköhän moottori ole ulkoisesti "täysi kopio", eli maksimissaan tassut vaihtamalla sopii kutosen keulalle.

          Sinänsä taitaisi mahtua jopa vertailulukuihin alkuperäisen koneen kanssa, kun kumminkin on kyseessä jo alun perin kasilla oleva kutonen. (iskutilavuus sama, teho nousee 20%). Tekniikan luovuttajan paperit toki kannattaa olla olemassa (esim CoC).

          Sähköisesti tuon luulisi olevan ohjattavissa ihan alkuperäisellä johtosarjalla ja eculla, toki softa tarvitsee muutoksia, että saa toimimaan kunnolla. (jos siis kumpikin 40v koneita). Ei noiden välillä taida edes olla eroa kaasuläpässä?

          Eihän näitä järjellä kannata perustella, "koska voi" on ihan hyvä peruste harrastamiselle ;)

          Comment


          • #6
            Huomaa että autolta saatetaan vaatia samat välitykset elleivät ole jo valmiiksi. Järkevyyttä ei saanut kommentoida, joten en sano enempää :)
            Uskoisin että nykyinen moottorinohjain on ns samaa sarjaa S8 40v (AQH?) kanssa, joten sähköt varmaan käy melkolailla 1:1 ja boksin vaihto tai softan päivitys osaavan pajan toimesta nykyiseen boksiin hoitanee homman.
            Vähemmän lainkuuliainen henkilö saattaisi moisen muutoksen tehdä ilman sen kummempia stressejä muutoskatsastuksesta.

            Comment


            • #7
              No en tosiaan aatellu itteeni alkaa väsyttämään edes ajattelemalla muutoskatsastusta :-)
              joten alkaakos laatikon ohjaus sitte pykimään, jos on eri välitykset ? Pitää sitte varmaankin ottaa selvää välityksistä, vai onnistuuko laatikon lastun uudelleenkoulutus ? Helpommaks menis manuaalilla !!

              Comment


              • #8
                Ei kai se auto niitä välityksiä huuda vaan katsastusinssi, luulisin..

                Comment


                • #9
                  Juurikin. Onhan ne siellä moottorinohjaimessakin, mutta ei oo niin justiinsa.

                  Comment


                  • #10
                    Siis kyse on Re-tuned versio normaalista 4.2:sta. Mahtaakohan sitä katsastusmies erottaa, että sinne olisi kone vaihdettu, jos muute muovikopat etc on vanhasta.

                    Ei niissä muuten taida ulkoisesti juurikaan eroa olla?

                    Comment


                    • #11
                      tuskinpa huomataan.

                      Comment


                      • #12
                        Mitenkäs nuo koneet muuten eroaa toisistaan? Ettei vaan olisi oikotie onneen, eli esim nokkien tms. muiden hilujen vaihdolla samasta perusmoottorista nokalta pois nostamatta tehty konversio?

                        Comment


                        • #13
                          Just tätä nokkien, imuputkien ja tms "muiden" hilujen eroavaisuuksia joskus täällä tiedustelin, mut aihe tais nukahtaa jotenkin !! Eli tekijämiehet kehiin, ja totuutta kertomaan !!!

                          Comment


                          • #14
                            Kai se katalogia seulomalla selviäisi, mutta itseäni ei nyt juuri ihan niin paljon kiinnosta, että jaksaisin alkaa moiseen. Kirjasin kysymyksen tietokantaan, kun semmoinen heräsi, josko joku osaisi sanoa valmiiksi..

                            Comment


                            • #15
                              Nyt kun noista välityksistä on ollu tässä tarinantynkää jos niin johonkin suuntaan, ni aattelin vaan tuoda julki hölmöyteni ja kommentoida, et välityksiinhän ei olla kajoamassa, ainoastaan vaihtaa kone, eiköhän noi välitykset kelpaa ihan sinänsä jos 60 kaakkia tulee pellin alle lisää, mitään varttimailiohjusta ku näistä ei saa inhimillisillä ponnistuksilla !!

                              Comment


                              • #16
                                Herätetääs taas vanhaa ketjua henkiin, ku tollanen s8 360 hp(aqh) olis saatavilla sveduista ihan käypäseen hintaan ja kiinnostais ihan tosissaan saada lisää paukkuja pellin alle, mutta selvittäkääs viisaat ihan juurtajaksaen liian kylmässä vedessä kylvetetylle satakuntalaiselle et mikäs taikuus noissa välityksissä sitten mättää ku niistä tossa aiemmin oli otettu kantaa ??

                                Comment


                                • #17
                                  Välitykset pitää olla samat päästölappujen takia, ei minkään muun. Eli tietty kone on tyypitetty tietyillä välityksillä, ja paperi ei päde jos välitykset on jotain muuta. Ihan pelkkä katsastustekninen kysymys.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos nyt lähdetään siitä että katsuri ei näe niistä moottorin muoveista päällepäin mitään eroa sen A6 tai S8 koneen välillä. Miksi hakata viranomaisten seinää vasten päätä kun voi tehdä niinkuin 90% virittäjäporukasta muutenkin ja luottaa omaan järkeen enemmän kuin katsurin määräyksiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      ja jos aken sivustoilta luetaan esimerkkejä ja asetusta vähäpäästöisen moottorin vaihdosta niin eipä siellä oteta voimansiirtoon mitään kantaa. pääsääntöisesti noin sitä tulkitaankin, ja muutoskatsastukseen riittää valmistajan moottoriin ilmoittama pakokaasuluokka, korista/vaihteistosta riippumatta.
                                      ja kyllä, on ihan oikeasti sitä omaa kokemusta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Niin, erona oli repsalla se, että oli jo mallisarjan tehokkain (S4 V8). A6 4.2 ei ole mallisarjan tehokkain, vaan S6 ;)

                                        RS mallit eivät perinteisesti kuulu samaan mallisarjaan muiden saman koriversion yksilötten kanssa. (Valmistaja on VIN rimpsun mukaan ihan eri lafka kuin Audi)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Liekö nuo samaa mallisarjaa? Sittenhän olis vielä ronsu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ässät ovat perinteisesti samaa mallisarjaa korimallinsa kanssa, RS mallit sitten eri (johtuen juurikin tuosta valmistajan erosta) s6+ on poikkeus tähän sarjaan, sekään ei ole muiden kanssa samaa mallisarjaa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuo mallisarja-asia ei ole niin yksiselitteinen, niin kuin kaverin Ford projektista toisaalla mainitsin. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...31&postcount=7
                                              RS voi hyvinkin kelvata vertailuautoksi. Kannattaa kysellä konttorilta tarkemmin.
                                              Käsittääkseni Bemareitakin on rakennettu ja katsastettu vertaamalla Alpinan tekeleisiin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                gedu, siis viittasin vain pakokaasunormistojen täyttymiseen..

                                                vertailutehot jne on asia erikseen, sen päättää viimekädessä maahantuonti että mikä kuuluu mihinkä mallisarjaan, sieltähän ne vertailulaput (tähänkin) asiaan pitää tilata leiman kanssa.....

                                                lisäys :
                                                jos katsastuskonttori esittää eriävän mielipiteen mt:n toimittamista lapuista >> vaihda konttoria.
                                                Viimeksi muokannut repsa; 18.6.2011, 08:56.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Ja ihan viime kädessä katsastuskonttori...

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X