Kysymys kuuluu kuinka hyvin ja pitkään bensan paineen pitäisi pysyä putkessa auton sammuttamisen jälkeen? Nyt paine laskee yön aikana nollaan ja paine nousee vasta autoa startatessa, joten käynnistyminen vaatii monesti pitkän starttaamisen. Tulisiko bensapumpun käynnistyä heti kun virrat kääntää päälle? Paineen häviäminenhän johtuu todennäköisesti viallisesta takaiskuventtiilistä tai paineensäätimestä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AEB:n bensapaine
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Tuossa viime viik.loppuna vaihdoin omaan kulkineeseen uuden pumpun (Walbro 255) ja en kyllä vakiosta pumpusta löytänyt takaisku venaa, walbrossa se on siinä paine puolen lähdössä. Oma ongelma oli että laski paineet pois siitä pa-suotimen panjopultin tivarista jättäen pihaan sellasen kämmenen kokosen läikän ja joutu pyörittää konetta muutaman kierroksen enemmän ennen ku starttas.
Ymmärtääkseni käynnistys tapahtuu tässä järjestyksessä (viisaammat korjatkoon);
Virrat-->lupa startata
Koneen ensimmäinen kierros-->pyörintätieto eculle
toinen kierros-->kipinä tieto
kolmas kierros--> polttoaineen syöttötieto
neljäs/viides kierros-->kone käyntiin
Tämä siis noin karkeasti.
Ymmärtääkseni pumpulle tulee virta vasta startatessa, ja on varmaa normaalia että yön aikana paineet putoaa nolliin.
Kannattaa metästellä vikaa myös "tukkeentuneesta" suodattimesta, pensapumpusta, pensapumpun suodatin sihdistä, tai ken ties jos on jonkinlainen pieni vuoto jossain, voi se vika olla myös siinä pa-paine säätimessä, mut siinä tapauksessa suosittelen ostamaan alkuperäisen sinne suoraan pa-kiskon päähän.
-
Joo suodatin on uusi. Bensapumpun päästä painepuolelta löysin letkusta löysän liitoksen jonka korjasin ja paineet näytti äkkiseltään katsottuna pysyvän linjassa.
Comment
Comment