Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vikakoodi: Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kyseistä vikakoodia ilmoitteli huollossa meikäläisen Audikin. Vikaa tutkailessa törmäsin ilmeisesti jumittuneeseen venttiiliin sekä haperoon letkuun, jonka katkaistuun päähän??, joku insinööri oli asentanut ruuvin. Auto oireilee nykinänä oikeastaan kaikilla kierrosalueilla, tehon puutteena ja epämääräisenä tyhjäkäyntinä.



    Kuvassa venttiili, josta hapero letku lähtee. Letku kulkee imusarjan alta, jossa se haarautuu muihin letkuihin. Mikä venttiili tuo kuvassa oleva on? Ilmeisen tärkeä on kuitenkin, sillä aiheuttaa aktiivihiilisuodattimen pulputuksen, kun ei toimi?



    Rispaantunut letku putkahtaa imusarjan alta moottorin eteen, josta se menee mihin? Nyt se möllöttelee vailla paikkaa. Jaksaisiko joku auttaa selvittämään, mihin letkun tulisi mennä? Olisi paljon antaumuksellisempaa laitella uutta putkea, kun sen määränpää olisi selvillä.

    Autona on A4 1.8t vm.00. ABN moottorina.

    Comment


    • #32
      Tuolla olevasta kaaviokuvasta selviää!;)

      Comment


        #33
        Nythän tapahtui mielenkiintoista. Se vikavalo paloi tuossa pari päivää (en ehtinyt katsoa mutta mikäs muukaan kuin tämä insufficient air flow) enkä ehtinyt sitä nollaamaan. Eilen se oli yhtäkkiä illansuussa kotoa lähtiessä sammunut. Onko autosta tullut itsekorjaava vai onko se todennut, että se jannu kuitenkin tulee ja nollaa tuon, niin nollataan itse? Vai mittariston lamppu palanut liiasta käytöstä?

        Comment


          #34
          Tuosta FAQ:sta lukemaan miksi on nollaantunut; http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=96465

          Comment


            #35
            Jaha, mutta ei tuo kertaakaan aiemmin ole itsestään sammunut ja tuo putkahtelee muutaman päivän - viikon välein päälle. Aiheuttajaa ei ole vielä löytynyt. Toivottavasti jossain vaiheessa löytyy.

            Comment


              #36
              Mulla kans herjaa tuo pumppu.
              Itsellä olen huomannut että kun sen toisen letkun (joka tulee sieltä koneen päältä olevasta kombivalvesta) ottaa irti niin tulee about desin verran vettä/nestettä.
              Mitähän tuo neste mahtaa olla? :O

              Comment


              • #37
                Omassa a4 1.8tq -02 alkoi nyppimää tuo viikoittainen häiriövalon syttyminen.Tänään otin asiakseni tutkia asiaa.Ensin otin pumpun irti ,joka oli täysin jumissa.Suoralla virralla johdot vain kipinöivät.No ei muutakun herkistelemään ja putsaamaan,no johan alkoi pyörimään.
                Sitten aloin epäillä että jos pumppu jumissa niin sulakkeenkin täytyisi olla palanut.Ruisboksin kanssa samassa lootassa 40A sulake oli tosiaankin rikki.

                Ja ei muutakuin uutta sulaketta ja osien takaisin laittoa.No pumppuhan rupesi hurisemaan ja putkessakin näkyi olevan reikä, eli taas korjaten ja odottaen häiriövalon syttymistä.Tuskin tuolla pumpulla on enää montaakaan toiminta tuntia on jäljellä.

                Tää nyt oli tämmönen tapaus muiden joukossa. Kiitos ja anteeksi.

                Comment


                  #38
                  Vastataan nyt itselle:
                  Eli omassa oli combi valve hajalla josta sitten pääsi kondenssi vettä lisäilma pumppun...
                  Pumpun jouduin kerran jo vaihtamaan.
                  täältä löytyy vinkkiä:
                  http://www.passatworld.com/forums/68...valve-tip.html

                  Comment


                    #39
                    Onnistuiskohan joltakulta PK-seudulla softan puukotus, että sais tuon lisäilmapumpun pois käytöstä? Ei viittis pelkästään tuon takia hommailla vermeitä ja alkaa opettelee tuota puukotusta. Autona siis on tuo profiilin A6 btq C5.

                    Ja jos ei julkisesti halua huudella niin voi ottaa privalla yhteyttä.
                    Viimeksi muokannut RistoEe; 28.11.2012, 12:33.

                    Comment


                      #40
                      Jos auto voi seisoa, niin boksia postittelemalla voin auttaa.

                      Comment


                        #41
                        Ei oikeen vois seisottaa, kun tarvii töissä käyttää päivittäin. Mutta pidetään mielessä jos ei muuten onnistu.

                        Comment


                        • #42
                          Olen käymässä Helsingissä joulun alla, joten teoreettisesti OBD-portista ohjelmointi voidaan ehkäpä järjestää silloin.

                          Comment


                            #43
                            Kuinka paljon ennen joulua? Itse kun taas suuntaan jouluksi Jyväskylän lähettyville :/

                            Comment


                              #44
                              Passat 3B, 2002, 1.6 koneella, vikakoodi P1423. Toisioilmapumppu kertaalleen vaihdettu (helmikuussa) käytettyyn ja nyt taas sama vika. Kysymys kuuluu, onko tuossa koneessa combivalvea tai muita härpäköitä? Mielestäni näyttää hiukan yksinkertaisemmalta mutta en viitsisi paljoa liata näppejä tuossa "sorjosen katiskassa"... omassa kun on liikkumisturva ja huolenpitosopimus. Kyse siis että onko vain "bank 1".

                              Toinen kysymys, jossain threadissa jota en enää onnistunut löytämään, sanottiin että ko. vika saattaa tulla lyhyellä koneen käytöllä, tavallaan turhaan jos koneen sammuttaa ennenkuin ko. käyntiaika on kulunut?

                              Lisäksi jos taas toisessa threadissa mainittu prosessi toimii siten, että ensin tulee vika ja sitten jotain muuta ja vasta sen jälkeen sytytetään vikavalo? Tässä tapauksessa vikavalo syttyy vasta vartin ajon jälkeen. Ymmärsinkö logiikan oikein? Sulakkeet, letkut on vielä tarkastamatta.

                              Vaikuttaako esim. tukkeutunut ilmansuodatin tähän, jos kerran vika tulee lambdan signaalin perusteella?

                              Comment


                              • #45
                                Tällaisen bongasin vihdoin. Mikäs tolle voisi olla osanumero ja mistä löytäisi heleposti. Pelkkä letku motonetistä ei vissiin riitä, kun on toi pikku mötikkä tossa. (Audi A4 B6 3.0 ASN)

                                Vikakoodit olleet:

                                4 Faults Found:
                                16815 - Warm Up Catalyst; Bank 2: Efficiency Below Threshold
                                P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded
                                16805 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P0421 - 001 - Please Register/Activate - Intermittent
                                17831 - Shareware Version. To Decode all DTCs
                                P1423 - 002 - Please Register/Activate
                                17819 - Secondary Air Injection System; Bank 2: Insufficient Flow
                                P1411 - 002 - Lower Limit Exceeded

                                Edit.
                                Tuollaiseen jäljitin ja pistin tilauksen menee (vagcatin mukaisesti sama osanumero). Kertokaa jos meni metsää. :)
                                http://www.ebay.de/itm/201080303825?...84.m1497.l2649
                                Viimeksi muokannut pellepoliisi; 21.5.2014, 22:16.

                                Comment


                                • #46
                                  Näin mää näkisin jotta tuo siellä toimii, periaatteessa siellä taitaisi toimia mikä vaan takaisku venttiili.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Täällä sama homma. Antaa vikakoodia Toisioilmasuihkutus järjestelmä havaittu väärä virtaus jatkuva

                                    Auto viime kesänä ohjelmoitu ja samalla otettiin pumppu pois käytöstä. Koodattiin sen takia pois käytöstä ku auto sammuksissa niin pumppu lähti hurisemaan. Samaa vikakoodia antaa mitä sillon ku koodattiin pois. Missä vois olla vika?.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 24.2.2021, 18:12. Perustelu: Ei tarvitse huutaa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Mä koodautin S6 ohjelmasta ne pari vikakoodit kokonaan pois, muuten se järjestelmä jäi käyttöön kuten tehdas sen ajatteli. On vuosimallin 2003, niin obd-testi tehdään katsastuksessa. Ilmeisen työläs puhdistaa kansien kanavat ja helpoimmalla tuossa pääsi. Samalla tekivät tehonlisäyksen vapari kasiin, eli mielikuvakoodauksen.

                                      Tässä joka kolmas käynnistys jättää vikakoodin aiheesta nollauksen jälkeen. Katsastus onnistuu, kun nollaa ecun vikakoodit just ennen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X