Hankittuani talouteemme uudemman (-94) -mallisen 2,0E ABK-moottorisen Audin, olin tyytyväinen sen moitteettomaan käyntiin, erittäin hyvään vetoon ja viattomuuteen.
Moottori käy kuin sveitsiläinen kello eikä ole juoppo bensan eikä öljyn suhteen.
Nyt ilmojen kylmetessä on ilmennyt käynnistysvaikeuksia. Mitä viileämpi, sen pidempi käynnistys ja hetken ontuva tyhjäkäynti. Aina kuitenkin lähtee käyntiin sahaamalla kärsivällisesti. (startti ei tästä pidä pitkällä aikavälillä)
Vaihdoin piruuttani sen sinisen lämpötila-anturin joka viestittää ruiskulle tietoa, mutta ei vaikutusta.
Käynnistyksen yhteydessä(siis virrat päälle asennossa) olen kuulostellut miten bensapumppu hurahtaa sekunniksi, pariksi ja vaikenee.
Näiltä osin on homma kunnossa. Vaikuttaa normaalilta
Käynnistysontumisesta päätellen moottori jää huikkaa vaille.
Mikä voisi olla seuraava tarkastuskohde ?
kertokaa viisaat.
Digifantin salaisuudet ?
Moottori käy kuin sveitsiläinen kello eikä ole juoppo bensan eikä öljyn suhteen.
Nyt ilmojen kylmetessä on ilmennyt käynnistysvaikeuksia. Mitä viileämpi, sen pidempi käynnistys ja hetken ontuva tyhjäkäynti. Aina kuitenkin lähtee käyntiin sahaamalla kärsivällisesti. (startti ei tästä pidä pitkällä aikavälillä)
Vaihdoin piruuttani sen sinisen lämpötila-anturin joka viestittää ruiskulle tietoa, mutta ei vaikutusta.
Käynnistyksen yhteydessä(siis virrat päälle asennossa) olen kuulostellut miten bensapumppu hurahtaa sekunniksi, pariksi ja vaikenee.
Näiltä osin on homma kunnossa. Vaikuttaa normaalilta
Käynnistysontumisesta päätellen moottori jää huikkaa vaille.
Mikä voisi olla seuraava tarkastuskohde ?
kertokaa viisaat.
Digifantin salaisuudet ?
Comment