Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABK, starttiongelma kylmänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABK, starttiongelma kylmänä

    Hankittuani talouteemme uudemman (-94) -mallisen 2,0E ABK-moottorisen Audin, olin tyytyväinen sen moitteettomaan käyntiin, erittäin hyvään vetoon ja viattomuuteen.
    Moottori käy kuin sveitsiläinen kello eikä ole juoppo bensan eikä öljyn suhteen.

    Nyt ilmojen kylmetessä on ilmennyt käynnistysvaikeuksia. Mitä viileämpi, sen pidempi käynnistys ja hetken ontuva tyhjäkäynti. Aina kuitenkin lähtee käyntiin sahaamalla kärsivällisesti. (startti ei tästä pidä pitkällä aikavälillä)

    Vaihdoin piruuttani sen sinisen lämpötila-anturin joka viestittää ruiskulle tietoa, mutta ei vaikutusta.
    Käynnistyksen yhteydessä(siis virrat päälle asennossa) olen kuulostellut miten bensapumppu hurahtaa sekunniksi, pariksi ja vaikenee.
    Näiltä osin on homma kunnossa. Vaikuttaa normaalilta

    Käynnistysontumisesta päätellen moottori jää huikkaa vaille.

    Mikä voisi olla seuraava tarkastuskohde ?
    kertokaa viisaat.

    Digifantin salaisuudet ?

  • #2
    Tulppien tarkastus.

    Comment


    • #3
      Sama vastaus kun tässä:
      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=79911

      Comment


        #4
        Komppaan Akia tässä. Omasta ABK:sta aikoinaan oli murtunut kk-suuttimen johto, oli jostain syystä aika tiukalla mutkalla.

        Comment


        • #5
          Missä tuo sijaitsee (ABK 2,0 8v 115hv).Itsellä kans samanmoisia oireita.Eka kerralla kun kokeilee käymään niin ei millään,toisella yrityksellä kuin palmun alta.Eka kerran starttauksen pituudella ei tunnu olevan mitään väliä.

          Comment


          • #6
            Imusarjassa, siinä on sininen liitin päässä.
            Siihen tulee myös ohuempi bensaletku, joka haarautuu paksummasta painepuolen letkusta.

            Foorumilta löytyy joitakin ohjeita testaamiseen, itseltä pitäisi löytyä ihan seikkäperäinen ohjekin tuohon.

            Comment


            • #7
              kk-suutin

              Itse otin sen koko suuttimen irti siitä imusarjasta ja liottelin luottimessa. Oli törkyinen.
              Sitten annoin sille 12 volttia ja iloisesti laite naksahteli sekä päästi lävitseen liuottimen.
              Vaikuttaa siis toimivalta, ainakin nyt.

              pitäisi ehkä ottaa laite irti starttauksen ajaksi ja katsoa, ampuuko se bensaa moottorin ollessa kylmä. Näin selviää, saako se komentoa ruiskun ohjaukselta.

              Huomenna taas voi kylmällä koneella testailla....

              Comment


              • #8
                No niin, nyt lähti käyntiin lyhyellä sahauksella tänään pakkasaamuna
                Vika oli ilmeisen varmasti oudon pikeentyneessä kk-suuttimessa jonka liottelin ja painepuhaltelin auki.

                Comment


                • #9
                  EI toimi vieläkään !

                  Auto ei ole ollut omassa käytössäni joten en tiennyt käynnistysongelmista.
                  Ei se kk-suutin toimi vieläkään vaikka auto viimeksi sitä testaillessani lähtikin ties mistä syystä käyntiin kuin palmun alta kylmänä.

                  Nyt on todettu:
                  - kk-suutin suhauttaa bensaa annettaessa sille 12 volttia.
                  - suuttimeen tulevaan johtoon ei ilmaannu jännitettä kylmäkäynnistyksen yhteydessä
                  - sininen lämpötila-anturi on vaihdettu jo aiemmin
                  - kaikki sulakkeet vaikuttivat ehjältä.

                  Mistä vikaa voisi vielä hakea vai laitanko kojelautaan napin josta voi "ryypyttää" eli antaa kk-suuttimelle virtaa tarvittaessa ?

                  Comment


                  • #10
                    Tarkistitko onko ryyppysuutimen johto poikki? Ota liittimen takaa se kumisuojus irti ja tsekkaa mitä johdoille kuuluu.
                    Omasta oli johto poikki heti liittimen takaa, siitä kun yhdisti kipinävälin niin taas pelaa.

                    Comment


                    • #11
                      No olisihan minun pitänyt se johto tarkastaa aika päiviä sitten...

                      Ja siellä kumin sisällä toinen JOHTO OLI POIKKI !!

                      Kiitos vinkistä.

                      Comment


                        #12
                        Ja siellä kumin sisällä toinen JOHTO OLI POIKKI !!
                        Näköjään tyyppivika. Liittyneekö siihen hiukan liian naftiin johdon pituuteen, omassa ainakin oli alunperin aika tiukalla mutkalla.

                        Comment

                        Working...
                        X