Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B7 Quattron perän "klonksahdus"

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 B7 Quattron perän "klonksahdus"

Mites, onkohan normaalia että tuollaisesta 50.000km ajetusta vm.07/08 quattrosta kuuluu takaperästä sellainen jympsähdys tai pehmeä klonksahdus kun laittaa vedon päälle esim. vaihteen vaihdon jälkeen tai vaikka pumppailee kaasua nopeasti ja aina kun veto välittyy niin kuuluu sellainen "thump" ääni? Ihan saman fiilis kuin mitä 500.000 ajettu taksimersu kun vaihtaa vaihdetta?

Takuutakin olisi vielä jäljellä...

Kiitos vastauksista etukäteen.
    Viimeksi muokannut 8866; 8.10.2009, 18:49. Perustelu: Ei allekirjoituksia, nimi profiilissa

Taitaa olla quattron ominaisuus. Tästä on ollu juttua.

Comment

Kaverin aikoinaan omistamassa V6 syncro Passatissa oli myös samanlainen ominaisuus, todella vaimea "klonks" kuului esim. kun lähdettiin peruutuksen jälkeen taas eteenpäin. Paikallisessa merkkiliikkeessä sitä tutkittiin pitkään ja ajeltiin eestaas pitkin parkkipaikkaa, vikaa ei löytynyt!
      Päätyivät lopulta siihen, että se on ominaisuus!!

Comment

Morjensta!

Vastaan nyt tähän, vaikka en nelivetoa omistakaan.
        Itsellä on sigun mukainen etuveto B7 Avant ja kuvatun kaltainen tumpsahdus kuuluu itseltäkin ja omasta kulkineesta olen sen mielestäni paikallistanutkin, ehkä... Eli mielestäni se kuuluu tankista, ihan kuin diesel velloisi siellä valtoimenaan?! Siis ihan kuin siellä ei olisi tasauslevyjä lainkaan, onkohan tämä mahdollista??? Täydellä tankilla ääntä ei kuulu ja täysin tyhjällä ei myöskään.
        Mikään nivel se ei ainakaan itsellä melskaa, siitä olen aika varma. Tuon tumpsahduksen saa onnistumaan jarruttamalla sievästi, mitkään sivuttaisliikkeet sitä ei tee.
        Noh, en tiedä asian todellista laitaa, mutta tällaiset huomiot olen itse tehnyt...

Comment

Käyhän tuo järkeen :) Quattron "tumpsahduksista" oon jo ennenki lukenu, ja omaki pitää sellasta ääntä mutten siitä oo ollu koskaa huolissani. Jos joskus vähä enemmän polkasen ni aina vaihdon yhteydes koitan varovammin päästää kytkimen ylös. Kaasu pohjaan mut kumminki rauhallinen vaihto :)

Comment

Itsellä vaimeni/poistui tuo ääni kun vaihdoin jämäkämmät moottorin- ja laatikon kumit. Parit kuukaudet pysyi poissa ja nyt ilmeisesti antaa liikaa periksi perän kannatinkumit, joita ei ole vielä päivitetty.

Eli väittäisin, että tuo ääni johtuu voimansiirron elämisestä, kun veto lakkaa ja taas kytketään päälle. Uutta/tiukempaa kumia voimansiirtoon, muistaen kuitenkin, että mitä kovempi tuenta, niin sitä paremmin tärinät ja jurinat kantautuvat kabiiniin.

Comment

Eli kannattaa miettiä, kumpi häiritsee enemmän: satunnainen thumps, vai tärinähieronta liikennevaloissa.

Comment

Juu...ei tuo nyt pahasti häiritse, jos siis se on "ominaisuus" eikä joku mahdollista korjausta vaativan vian enne. Ajattelin vaan, että ottaako sen puheeksi seuraavassa huollossa vielä kun takuu on voimassa.

Comment

Kannattaa se silti mainita, kuten kaikki muutkin kitinät ja kolinat. Kirjautuvatpahan sinne huoltoliikkeen koneelle, ja jos takuuajan jälkeen joku paikka pettää, pystyy aina vetoamaan tyyliin: "no olihan siitä säksätyksestä puhetta ennen viime huoltoa". Joskus jopa onnistuu takuukorjaus jälkikäteen, jos oire todettu/ilmoitettu ennen takuun päättymistä. BTDT :)

Comment

Täällä kuuluu kans vaimea thumps ääni jostain takaa. Sen saa kuulumaan ku kiihyttää vaikka kolmosella "tappiin saakka". Sitten löysää kaasun ja antaa kierrosten laskea ja sitten uudestaan lyö kaasun pohjaan niin kuuluu thumps.

Eli väittäisin, että tuo ääni johtuu voimansiirron elämisestä, kun veto lakkaa ja taas kytketään päälle.
                    Tuo kuulostaa minun oireelta. :)

Comment

Joo mulla sama thumps ku vetoa päälle/pois on normaali ääni tuolta nelivedon voimansiirto elimistä ... kavereilla ollu ihan sama thump, eli tuskin syytä huoleen k.o. ominaisuuden vuoksi...

Comment

Aikoinaan työkaveri koeajoi urkkia ja pyysi kyytiin kuuntelemaan takaa kuuluvaa kolahdusta kiihdyttäessä, epäili kaikenlaisia peräremontteja olevan edessä. Pyysin koeajon jälkeen ottamaan talvirenkaat pois takakontista ja kas, klonksahdus katosi. Aika hämäävä tuo ääni kyllä oli kun liikkuivat vain pitkittäissuunnassa, aluksi ääni kuulostikin tulevan voimansiirrosta.

Koskaan ei ole ollut quattrojen kanssa peräongelmia ja itsellä on niitä ollut jo vuodesta -91 lähtien.

Comment

89 vm 80q pitää hyvin pienen äänen, b4 sama juttu, b5 sama juttu, b6 ???, b7 sama laulu

sanoisin sen siis olevan normaalia. ainoa mitä on pitänyt tehdä on ollut peränöljyn vaihto. sekin tuli tehtyä tuohon kakkos autoon, just to be safe idealla.

Comment

Mitähän mahtaa minun nelosessa olla vaikana kun tuota ääntä ei kuulu? Coupe kyllä kolauttaa sitten senkin edestä.

Comment

Sakarin auto ei tosiaan tuota tehnyt, ainakaan yhtä kovaa kuin minun... Mutta tuo omani siis tuota tekee jossain määrin, joskin kilsoja jo yli 200 tonnia.

Comment

Ongelmanahan noissa on nuo perän kumit. Ne ilmeisesti antavat sen verran väljää, että perä pääsee liikahtamaan aavistuksen. Kyse on todella pienestä liikkeestä. Kumit voi vaihtaa, mutta saattaa käydä niin että ääni vain pahenee, ainakin aluksi. Kumien poistoa ei suositella, koska tarkoituksena näillä kumeilla on ilmeisesti tärinän vaimennus epätasaisella tiellä.

Tämä nyt ei ole faktaa vaan kuulopuhetta, mutta asiaa voi varmistella elsasta tai etkasta.Sieltä pitäisi löytyä osanumerot näille kumeille, jos niitä siellä on ja millaiset ne ovat.

Comment

Working...
                                X