Sattuuko joku tietämään, kuuluuko siihen purettaessa ensimmäisenä vastaantulevaan pakkaan 4 vai 5 levyparia? Kyseessä 3-vaihteinen ja normisatanen 2.0 bensavitosellavuosimalli -89. Tilaa olisi pakassa reilusti viidennelle parille, muttei ollut kuin neljä ja toisessa samanlaisessa on viisi. Se viisiparinen pakka on kyllä hyvin palaneessa kuosissa.
Neljällä parilla koottu vaihteisto on kuulemma vastikään rempattu, mutta ei kytke kolmosta. Levyt ja panta ovat täysissä mitoissa, mäntien tiivisteet ehjät ja pehmeät, venttiilikoneisto taatusti puhdas. Pantakin on sopivassa säädössä.
Ykkönen ja pakki kytkeytyvät kuten pitääkin eivätkä luista. Kakkonen vaatii jo hieman hakemista, mutta kolmonen ei kytkeydy vaikka kuinka kikkailisi. Voiko puute johtua puuttuvasta levyparista vai onko jollain parempia arvauksia? Onko pannan servon kannen asennolla mitään väliä, siellä kun on ne "valuma-aukot", eli tulevatko ylös/alas vaiko sivuille? Sivuille tullessahan se ei ikinä tyhjentyisi kokonaan.
Jos jostain löytyisi kyseisen vaihteiston manuaali, olisi sekin suureksi avuksi.
Neljällä parilla koottu vaihteisto on kuulemma vastikään rempattu, mutta ei kytke kolmosta. Levyt ja panta ovat täysissä mitoissa, mäntien tiivisteet ehjät ja pehmeät, venttiilikoneisto taatusti puhdas. Pantakin on sopivassa säädössä.
Ykkönen ja pakki kytkeytyvät kuten pitääkin eivätkä luista. Kakkonen vaatii jo hieman hakemista, mutta kolmonen ei kytkeydy vaikka kuinka kikkailisi. Voiko puute johtua puuttuvasta levyparista vai onko jollain parempia arvauksia? Onko pannan servon kannen asennolla mitään väliä, siellä kun on ne "valuma-aukot", eli tulevatko ylös/alas vaiko sivuille? Sivuille tullessahan se ei ikinä tyhjentyisi kokonaan.
Jos jostain löytyisi kyseisen vaihteiston manuaali, olisi sekin suureksi avuksi.
Comment