Kävin hakemassa tuolta Ruotsin puolelta itselleni A3:n, jossa ilmennyt nyt muutama vika.
1. Kiihdyttäessä välillä syttyy ESP valo palamaan, eikä sammu vasta kun uudelleenkäynnistämällä. Tästä löysin useita viestiketjuja, jossa todettiin ongelman olevan ilmamassamittarissa. Tämä vaihdettiin tänään uuteen mutta ongelma jatkuu.
2. Välillä vähän räväkämmän kiihdytyksen jälkeen autosta häviää suurin osa kiihdytystehoista. En omista ahtopainemittaria mutta vähän tuntuu että turbo ei ahda enää kunnolla. Tämä ongelma poistuu myös uudelleenkäynnistyksellä.
Tänään myös luettiin vikokoodit, joita löytyi kaksi:
P1297 Yhteys turboahdin - kaasuläppä
Paineen pudotus
P0103 Ilmamassanmittari
Impulssi liian korkea
Alempi vikakoodi tuli vanhan maffin takia, tämä tuskin toistuu enää uuden maffin kanssa.
Mutta mitä mahtaa tuo ylempi vikakoodi tarkoittaa? itse olen vielä täysi aloittelija näitten kanssa joten en ihan tarkkaan näistä ymmärrä. Tämä ESP valon syttyminen kiihdytyksessä nähtävästi johtuu myös tuosta ylemmästä ongelmasta, kerta uusi mafi ei asiaa korjannut. Edellinen omistaja on lastuttanut auton ruotsissa, mikäli tästä tiedosta on mitään hyötyä.
Kiitokset jo etukäteen!
1. Kiihdyttäessä välillä syttyy ESP valo palamaan, eikä sammu vasta kun uudelleenkäynnistämällä. Tästä löysin useita viestiketjuja, jossa todettiin ongelman olevan ilmamassamittarissa. Tämä vaihdettiin tänään uuteen mutta ongelma jatkuu.
2. Välillä vähän räväkämmän kiihdytyksen jälkeen autosta häviää suurin osa kiihdytystehoista. En omista ahtopainemittaria mutta vähän tuntuu että turbo ei ahda enää kunnolla. Tämä ongelma poistuu myös uudelleenkäynnistyksellä.
Tänään myös luettiin vikokoodit, joita löytyi kaksi:
P1297 Yhteys turboahdin - kaasuläppä
Paineen pudotus
P0103 Ilmamassanmittari
Impulssi liian korkea
Alempi vikakoodi tuli vanhan maffin takia, tämä tuskin toistuu enää uuden maffin kanssa.
Mutta mitä mahtaa tuo ylempi vikakoodi tarkoittaa? itse olen vielä täysi aloittelija näitten kanssa joten en ihan tarkkaan näistä ymmärrä. Tämä ESP valon syttyminen kiihdytyksessä nähtävästi johtuu myös tuosta ylemmästä ongelmasta, kerta uusi mafi ei asiaa korjannut. Edellinen omistaja on lastuttanut auton ruotsissa, mikäli tästä tiedosta on mitään hyötyä.
Kiitokset jo etukäteen!
Comment