Joo kyllä taas ketuttaa.
Eli vikana on tosiaan ärsyttävä pienehkö nykiminen tasakaasulla ajettaessa ja puutuneisuuden tunne. Ei tahdo löytyä "voimaa", kun lähtee kiihdyttelemään normikaasulla vaan moottori on puutunut. Ei auta vaikka tallan laittaa pohjaan ennen kuin kierrokset nousevat n. 3000 pienemmillä vaihteilla, jolloin nykäisee ja kiihdyttää normaalin oloisesti. Isommilla vaihteilla tuntuu, että mitään ei tapahdu. Moottorijarrutuksessa ei tunnu nykimistä.
Ajon jälkeen, kun pysähtyy esim liikennevaloihin ja laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset tipahtavat lähelle 400 ja nousevat siitä 800 ja tippuvat sitten jälleen 600. Koko auto täristelee moottorin epätasaisen käynnin takia. Ja pakoputkesta kuulee saman.
Käynnistyksessä ei ole mitään kummempia ongelmia. Hyvin käynnistyy ja pysyy käynnissä muuten. Tulpat vaihdoin eilen Boschin kolmikärkisiin (mikä lie), jos auttaisivat mutta ei. Kaksi vuotta siten oli vähän samanlaista ongelmaa, jolloin vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän, jonka jälkeen ongelmat hävisivät. Onko siis jo aika vaihtaa nämä kaikki uudelleen? Ei kyllä uskois..
Katsoin kannen ja pyörijän ja ne näyttivät miusta olevan ok.
Tulpanjohdot ovat mallia: random, mielestäni. Berut olisivat ilmeisen suositeltuja mutta minkähän hintaisia ne nykyään ovat?
Bensapumppu (Bosch muistaakseni) ja suodatin on vaihdettu kesällä.
Mitähän vielä..
ISV:n aattelin CRC:llä putsata illalla. Muita ideoita?
Ei toimi...
Eli vikana on tosiaan ärsyttävä pienehkö nykiminen tasakaasulla ajettaessa ja puutuneisuuden tunne. Ei tahdo löytyä "voimaa", kun lähtee kiihdyttelemään normikaasulla vaan moottori on puutunut. Ei auta vaikka tallan laittaa pohjaan ennen kuin kierrokset nousevat n. 3000 pienemmillä vaihteilla, jolloin nykäisee ja kiihdyttää normaalin oloisesti. Isommilla vaihteilla tuntuu, että mitään ei tapahdu. Moottorijarrutuksessa ei tunnu nykimistä.
Ajon jälkeen, kun pysähtyy esim liikennevaloihin ja laittaa kytkimen pohjaan, niin kierrokset tipahtavat lähelle 400 ja nousevat siitä 800 ja tippuvat sitten jälleen 600. Koko auto täristelee moottorin epätasaisen käynnin takia. Ja pakoputkesta kuulee saman.
Käynnistyksessä ei ole mitään kummempia ongelmia. Hyvin käynnistyy ja pysyy käynnissä muuten. Tulpat vaihdoin eilen Boschin kolmikärkisiin (mikä lie), jos auttaisivat mutta ei. Kaksi vuotta siten oli vähän samanlaista ongelmaa, jolloin vaihdoin tulpat, virranjakajan kannen ja pyörijän, jonka jälkeen ongelmat hävisivät. Onko siis jo aika vaihtaa nämä kaikki uudelleen? Ei kyllä uskois..
Katsoin kannen ja pyörijän ja ne näyttivät miusta olevan ok.
Tulpanjohdot ovat mallia: random, mielestäni. Berut olisivat ilmeisen suositeltuja mutta minkähän hintaisia ne nykyään ovat?
Bensapumppu (Bosch muistaakseni) ja suodatin on vaihdettu kesällä.
Mitähän vielä..
ISV:n aattelin CRC:llä putsata illalla. Muita ideoita?
Ei toimi...
Comment