Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinnesteessä öljyä.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytinnesteessä öljyä.

    Eli tänään oli auto jakopäänhihnan ja termarin vaihdossa minkäyhteydessä siis myös nuo jäähdytinnesteet vaihdettiin. Kävi ilmi, että jäähdytinnesteessä on öljyä seassa jostakin tuntemattomasta syystä, mihin huoltoliike ei suoraa vastausta antanut miksi näin on. Sanoivat, että syitä voi olla useampiakin a) joku on pistänyt öljyä vahingossa jäähdytin nesteen sekaan tai b) kannen tiivisteessä on hiusmurtuma mistä öljyä pääsee tihkumaan jäähdytinnesteen sekaan.

    Eli onko kenelläkään vastaavaan kokemusta asiasta. Missä oli vika ja paljonko korjaus tuli kustantamaan? Auto on siis Audi a4 2.6 vm-95

  • #2
    On kai niinkin tapahtunut, että öljyä on laitettu jäähdytysjärjestelmään. Kunnon korjaamo olisi kuitenkin mitannut paineet paisuntasäiliöstä käden käänteessä ja kertonut asian oikean laidan. Todennäköisesti kuitenkin kannentiivisteremontti edessä.
    Tarkkaa kustannusarviota vaikea ennustaa, mutta satasista puhutaan pitkälle, jos ostopalveluina korjauksen teettää kokonaan.

    Comment


    • #3
      Onko automaattivaihteinen?

      Comment


      • #4
        Manuaali on kyseessä. Itsekkin veikkaan, että se tuo kannentiiviste vika varmasti on.

        Comment


        • #5
          Kansivikahan se...

          Eli selvisi nyt lopullinen diagnoosi kun käytin auton laakkosella. Eli kutos sylinterin arvot on siinä ja siinä arvoissaan, mutta ilmeisesti sieltä vuotaa tiiviste. Jouduin lisäksi käyttämään toisella korjaamolla auton, koska autoliike ei suostunut uskomaan laakkosen sanaan, mutta sielä totesivat myös, että jokin vuotaa. Ihmettelivät vaan minkä takia paisuntasäiliössä on öljyä, koska painetta ei nosta kuitenkaan paisuntasäiliöön. Eli onneksi jäähdytysnestettä ei ole ainakaan toistaiseksi päässyt moottoriin.

          Nyt täytyy vaan yrittää selvitellä missä tuon rempan saisi tehtyä suht edullisesti. Merkkihuolto maksaa hunajaa hinta arvio oli 1500-2000 jopa enemmän. Ad sanoivat, että noin 1500 rikkinäisen puolen vaihto. Duunikaverilta kuulin, että kannattaa kysellä ammattikouluista missä kouluttavat auton asentajia, joten täytyy pirauttaa huomenissa vaikka ensimmäisenä espoon omniaan ja kysellä tekevätkö noin työläitä huoltoja siellä. Mutta tälläinen tilanne tälläkertaa. täytyy toivoa ettei kaikki rahat mene autoon, muuten tulee aika ikävä joulu. Päivitän taas tilannetta kun on jotain kerrottavaa.

          Comment


          • #6
            Lue tämä. Joulustasi saattaa tulla ikävämpi kuin luulitkaan. Kysäise vaikka http://www.sportauto.fi/ Petri Opas. Hyvinkäällä tämä firma.

            Comment


            • #7
              Hyvä pitää tuokin mielessä.

              Joo kiitos linkistä, tuo on kyllä hyvä pitää mielessä, että kaikki ei aina mene välttämättä niinkuin kuvittelisi. Onneksi itsellä on puristus mittaukset tallessa jos vastaava tilanne kävisi niin olisi ainakin näyttää, että ne on joskus ollut edes suurinpiirtein arvoissaan. Kiitti myös tuosta sportauton linkistä täytyy pirauttaa sinne myös huomenissa, mutta pahoin pelkään, että hintaluokka on samaa kuin muissakin huoltoliikkeissä, enkä sellaisia summia ole ihan heti valmis maksamaan.

              Comment


              • #8
                Tässä rupee jo olemaan vähän ihmeissään.

                Pirautin tuonne sportautoon hetki sitten ja selitin tilanteeni sinne ja kerroin puristuspaineet ja laakkosen antaman diagnoosin. Puristuspaineet ovat muuten seuraavat:

                1: 12.6
                2: 12.7
                3: 13.2
                4: 11.2
                5: 12.8
                6: 10.4

                Koska painetta ei kerran nouse paisuntasöiliöön ollenkaan niin on ehkä järkevää olla tekemättä kansiremonttia vielä tässä vaiheessa. Kuulemma voi johtua kutosen huono arvo pelkästään karstastakin. Noh...täytyneen tehdä nyt jokatapauksessa jäähdytysjärjestelmän puhdistus tuohon vehkeeseen, että pystyy seurailemaan mikäli jotain ilmenee.

                Kyllä tässä rupeaa olemaan pää pikkaisen pyörällä jo pikkuhiljaa niin monta mielipidettä ja diagnoosia saanut viimeisen parinviikon aikana, ettei oikein tiedä mikä tässä on enään oikea tapa edetä.

                Comment


                • #9
                  Eikö tuo olisi helpoin suorittaa tuo putsaus ja koittaa karstoja irroitella sekä vaihtaa öljyt? Tietty noista karstojen irroitteluaineista on sekalaisia mielipiteitä. Jos ei korjaannu, niin ei tuo hirveästi korjauksen hintaa nosta - jos korjaantuu niin ei tarvitse isompaa remonttia..

                  Comment


                  • #10
                    Juu näin tehdäänkin.

                    Joo eli perjantaina on nyt sitten aika huoltoon ja he tekevät tuon jäähdytysjärjestelmän putsauksen siihen. Tämän jälkeen sitten seuraillaan vaan tilannetta ja katsotaan mitä tapahtuu. Sanoivat, että voi hyvinkin olla todennäköistä, että joku on joskus kaatanut vahingossa öljyä tuonne paisuntasäiliöön ja jos näin on niin lompakko kiittää.

                    Comment


                    • #11
                      Lisäilipä eräs nyrkkipaja öljyisellä kaatokannullakin nestettä paisariin.. ja sitten ihmeteltiin että varmaan kansi halki;)

                      Comment


                      • #12
                        Jeps...

                        Joo onhan noita mahdollisuuksia monia, täytyy vaan toivoa, että tässäkin olisi kyseessä jokin samanmoinen kämmi.

                        Comment

                        Working...
                        X