Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 vetarin sisempi nivel ja muuta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 vetarin sisempi nivel ja muuta

    Saakohan mistään takavetoakseleiden sisempiä niveliä uutena?
    Käytettyjä kokonaisia akseleita on purkaamot pullollaan mutta en haluaisi ostaa käytettyjä, kun niiden kunnosta ei ikinä voi tietää.
    Ja onko edessä ja takana uloimmat nivelet samanlaisia?

    Autossa on jo jonkun aikaa nimittäin ollut ikävähkö tärinäongelma n.110kmh vauhdissa täristää penkkiä, mutta mikäli tasakaasulla ajaa n.20 sekuntia niin tärinä loppuu ja sen jälkeen, jos kiihdytät tai moottorijarrutat niin taas tärisee sen parinkymmentä sekuntia.
    Luulisin johtuvan jostakin vetoakselista ja nimenomaan sisemmästä nivelestä???

  • #2
    Sinuna ehkä kuitenkin odottaisin kunnes talvirenkaat ovat alla. Tuleepahan varmuudella eliminoitua yksi muuttuja...

    Comment


    • #3
      4D0598103

      Audilta 174€

      Löytyy tosin aika monesta A4/A6/RS4/RS6 mallista samaa niveltä.

      Comment


      • #4
        Vika löytyi tai itseasiassa tuli pakostakin esille yllättäen, eilen melkein kotipihassa kuului laatikosta kova pamaus, jonka jälkeen veto katosi ja laatikko meni vikatilaan ja auto jäi siihen
        Korjausarvio 5000?
        syy: öljyjä ei ollut koskaan vaihdettu ja näin ollen viskositeetti on mennyt huonoksi ja laatikko alkanut luistaa pikkuhiljaa, jota en kyllä huomannut.
        Huoh, tää on niin taas mun hyvää tuuria...
        Mutta jotain positiivistä nimittäin takuuta oli vielä 2 päivää jäljellä joten maksan korjauksesta n.2/3.

        Comment


        • #5
          Kallista on...
          Jos käytetty laatikko myyjäliikkeen takuulla on vaihtoehto, tuolta saa turbiinin kera tonnilla:
          http://www.nettivaraosa.com/simple_d...&id_template=3

          Comment


          • #6
            kiinnostaa ihan mikäli oli A8 kilometrilukema kun laatikko luovutti?

            Comment


            • #7
              Rupesiko Pennivasaraa jännittämään :-D
              Sulla on se toimintavarmempi nelilovinen ja vähemmän murheita.
              Itsellä menee auto ensi kuussa turbiinin vaihtoon, kilsoja takana 220tkm.

              Comment


              • #8
                Kilsoja oli 287 000, niinhän tuo asentaja meinasi, että audien voimansiirto on aika pomminvarmaa mutta kaikenhan saa rikki.
                Yleensä syy on huoltamattomuus ja suositteli laatikkoöljyjen vaihtoa 60kympin tai 3 vuoden välein.

                Comment


                • #9
                  mulla pimahti eilen kanssa laatikko. kilsoja 292tkm ja vm97. perjantaina kun auto jäi pihaan laatikko toimi ihan normaalisti. eilen lähin kauppaan, piti pientä vaihdetta sisässä ja ei tarjonnut isompaan. yritin tiptronicin kanssa, mittaristosta meni ihan sekasin se vaihteisto ruutu ja ei tullut silleenkään isompaa. pysähdyin ja sammutin auton. uudestaan käymään ja liikkeelle, sitten alko laatikko luistamaan. pakki toimi, tulin pakilla sitten 2km kotia :D

                  kyselin tuolta purkaamosta laatikkoa, jonka joku oli tähän jon linkittänyt. pitää tänään vielä vikakoodit katsoa. jäähdytin neste ilmeisesti tuhonnut laatikon, nesteen seassa valkosia paakkuja ja ruskeeta kuraa. moottori öljyn seassa ei ole mitään. että oisko syyläri rikki ja siellä päässy nesteet ja öljyt sekasin?

                  Comment


                  • #10
                    luettiin vikakoodeja. vaihteenvalitsemessa vika. laatikon öljyn seassa ei ollut vettä kun sit laski lauharista pihalle. sytytys tulpatkaan ei ollut saanut vettä. moottorin öljyn seassa ei ollut vettä. mistähän toi puuro nyt tulee paisariin?

                    Comment


                    • #11
                      vika olikin sitten hyvin yksinkertanen. kepille menevässä isossa liittimessä oli parissa pinnissä vähän hapettumaa:
                      http://s256.photobucket.com/albums/h...5102009009.jpg

                      Comment


                      • #12
                        Oispa mullakin ollut noin hyvä tuuri.
                        Ei oo vielä kuulunu pajalta mitään, pitäsköhän kysäistä huomenna, että onkko ne kerenny avaamaan lootaa, on niin orpo olo ilman autoa ja liukkaat kelit painavat uhkaavasti päälle:)

                        Comment


                        • #13
                          laatikon kunnostus maksaa varmaan maltaita. tuolla purkaamolla ois 163tkm ajettu laatikko takuulla 1000?

                          Comment


                          • #14
                            Kyselin laatikkoa sieltä purkaamosta ja sieltä löytyikin mutta korjaaja sanoi, että pitää olla tarkalleen oikea malli. Ja loppujen lopuksi purkaamolta ei löytynyt sopivaa laatikkoa. Kysyin vielä audi centeriltä tästä ja ne oli sitä mieltä, että ainoat sopivat on tyypiltään dsl tai cue.
                            Muissa laatikoissa on kuulema eri välitykset? Onkohan asia näin?

                            Comment


                              #15
                              Tomaattien korjaukset ammatitaidolla täällä:
                              http://kotisivu.dnainternet.net/tiksu95/yhteys.htm

                              Esim. RS6:n laatikoita tuolla vahvistavat.

                              Comment


                              • #16
                                Sain auton takas tänään pajalta, uusiksi meni rumpu, turbiini, kitkalevyt, metallilevyt, lukkorenkaat ja tietysti öljyt ja suodatin ja jotain muuta pientä hilpettä.
                                Kustannus tasan 4500€

                                Comment

                                Working...
                                X