Joo eli tuli vähän ongelmaa vesipumpun ja termarin vaihdon jälkeen. Aikasemminkin lähti lämmöt karkailemaan kun seisotti pitempään paikallaan, mutta flekti kyllä otti ne kiinni. Nyt kylläkin karkaa ihan ajossakin, sama vaikka ajaako kahtakymppi vai kahtasataa rupee mittari hipomaan satasen lukemia ja menis ylikin jos ei pysähy jäähyttelemään.
Ongelmana tässä tuntuis olevan se että termari ei aukea, koska alavesiletku ja syyläri on ihan kylmiä. Hyttiin kyllä tulee niin kuumaa ilmaa että kananmunat pystys paistamaan ilma-aukkojen edessä. Termarin ja pumpun vaihdon jälkeen ongelma ilmeni. Nyt ei pysty kun pari kilsaa ajamaan putkeen, eilen vielä vähän paremmin pysy lämmöt kurissa ja pystyttiin ajelemaan opetusajoja, tosin piti jäähytellä siltikin aika usein ja sillonkin ilmattiin välillä.
Järjästelmää ilmattu sen minkä keretty, lämppärin kennon letkua raottelemalla kun tuossa ei näy mitään ilmausruuvia olevan. Välillä tekee painetta ja kun paisarin korkkia availee ryöppäyttelee nestettä ihan urakalla. Välillä ei ole taas yhtään painetta.
Tänään keiteltiin vanhaa termaria kattilassa ja näkyhän tuo aukeevan, ja siitä innostuneena pihalle vesisateeseen vaihtamaan taas termaria ja eihän se mitään auttanut. Öljyt ja vedet ei mene sakaisin, kannen välistä ei tule vettä, eikä sitä oo ennenkään hävinny mistään kautta.
Se tässä ihmetyttää kovasti että miks ihmeessä se termari ei aukee vaikka lämpöjä mittarin mukaan on. Pintalämpömittarilla mitattu ylävesiletkun ja kannen liitoksesta n. 100* lukemia, letkusta mittailtu sellasta 90.
Sellanen kanssa tuli huomattua että flektit tais lähtee suoraan kakkos nopeudella pyörimään, ainakin vähän tutkinu asiaa ja tullu siihen johto päätökseen että tuossa pitäs olla kaks nopeutta flekteille. Ongittujen tietojen mukaan ykkönen lähtee 92* ja kakkonen sitten 97*. Kolme johtoo menee flektin moottorille, syylärin alareunan anturille kaks piuhaa. Ja tuo anturikin vaihdettu uuteen. Jälkijäähdytyksen johdot kun pistää yhteen (tämä sen takia että sai jäähdyteltyä välillä ja anturi rikki) niin kuulostas pyörivän hitaammin kun lämpökytkimen ohjaamana. Lämpömittarin mukaan lämpöjä oli ennen fletien pyörimistä reilu 95 ennen pumpun ja termarin vaihtoa. Tätäkään en tietysti voi varmistaa kun lämpöä ei oo tuolla syylärissä.
Kiitollinen olisin jos jollakin olis ideoita, ei huvittas viedä pajalle tutkittavaks kun maksaa kahtominenkin liikaa opiskelija budjetille. Olis kiva saaha vietyä opetusajoja eteen päin mutta ei tuolla uskalla nytten ajelle kun polttaa vielä kans pahvin.
Ongelmana tässä tuntuis olevan se että termari ei aukea, koska alavesiletku ja syyläri on ihan kylmiä. Hyttiin kyllä tulee niin kuumaa ilmaa että kananmunat pystys paistamaan ilma-aukkojen edessä. Termarin ja pumpun vaihdon jälkeen ongelma ilmeni. Nyt ei pysty kun pari kilsaa ajamaan putkeen, eilen vielä vähän paremmin pysy lämmöt kurissa ja pystyttiin ajelemaan opetusajoja, tosin piti jäähytellä siltikin aika usein ja sillonkin ilmattiin välillä.
Järjästelmää ilmattu sen minkä keretty, lämppärin kennon letkua raottelemalla kun tuossa ei näy mitään ilmausruuvia olevan. Välillä tekee painetta ja kun paisarin korkkia availee ryöppäyttelee nestettä ihan urakalla. Välillä ei ole taas yhtään painetta.
Tänään keiteltiin vanhaa termaria kattilassa ja näkyhän tuo aukeevan, ja siitä innostuneena pihalle vesisateeseen vaihtamaan taas termaria ja eihän se mitään auttanut. Öljyt ja vedet ei mene sakaisin, kannen välistä ei tule vettä, eikä sitä oo ennenkään hävinny mistään kautta.
Se tässä ihmetyttää kovasti että miks ihmeessä se termari ei aukee vaikka lämpöjä mittarin mukaan on. Pintalämpömittarilla mitattu ylävesiletkun ja kannen liitoksesta n. 100* lukemia, letkusta mittailtu sellasta 90.
Sellanen kanssa tuli huomattua että flektit tais lähtee suoraan kakkos nopeudella pyörimään, ainakin vähän tutkinu asiaa ja tullu siihen johto päätökseen että tuossa pitäs olla kaks nopeutta flekteille. Ongittujen tietojen mukaan ykkönen lähtee 92* ja kakkonen sitten 97*. Kolme johtoo menee flektin moottorille, syylärin alareunan anturille kaks piuhaa. Ja tuo anturikin vaihdettu uuteen. Jälkijäähdytyksen johdot kun pistää yhteen (tämä sen takia että sai jäähdyteltyä välillä ja anturi rikki) niin kuulostas pyörivän hitaammin kun lämpökytkimen ohjaamana. Lämpömittarin mukaan lämpöjä oli ennen fletien pyörimistä reilu 95 ennen pumpun ja termarin vaihtoa. Tätäkään en tietysti voi varmistaa kun lämpöä ei oo tuolla syylärissä.
Kiitollinen olisin jos jollakin olis ideoita, ei huvittas viedä pajalle tutkittavaks kun maksaa kahtominenkin liikaa opiskelija budjetille. Olis kiva saaha vietyä opetusajoja eteen päin mutta ei tuolla uskalla nytten ajelle kun polttaa vielä kans pahvin.
Comment