Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A8: Moottorin lämpö nousee..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A8: Moottorin lämpö nousee..

    Kyseessä on siis Audi A8 (-00) 3,7 bensa, jonka moottorin lämmöt nousee. Noin 1/2 tunnin ajon jälkeen lämpö nousee 100 - 105 kieppeille. Suurilla kierroksilla ajettaessa lämmöt hieman putoaa. Puhdistin jäähdyttimen ja nestemäärä on ohjearvossa, joten missä lienee vika..? Termostaatti, ilmanputsari, vesipumppu vai kannentiiviste... ehdotuksia vian syyksi ??

  • #2
    Veikkaan että nokkaremmi on venynyt niin paljon ettei jaksa enää vesipumppua pyörittää. Ei olisi ensimmäinen 8-kone jossa moinen "vika".

    Comment


    • #3
      Olen ollu siinä uskossa että nämä 'nykymoottorit' käy tarkoituksella melko kuumana.

      Onko toi alkanu sulla jotenkin yllättäen, vai oletko vaan just saanu diagnostiikkasoftaa käyttön...?

      Comment


      • #4
        Onko nuo vesipumpun siivet kuinka alttiitta hajoaan? Mulla oli ainakin muoviset siivet jokka vettä huuhto etiäppäin..

        Comment


        • #5
          Termostaattia minä veikkaisin.
          Itsellä oli 4.2l koneessa samanlainen ongelma viime heinäkuussa ja termarin vaihdolla ongelma poistui.

          Comment


          • #6
            Vika alkoi tuossa loppukesällä. Tänään taas tutkittiin asiaa ja kiinnitin huomiota siihen että jäähdyttimen vasen puoli (kun katotaan pellin alle keulasta) on selvästi kuuma ja oikea puoli viileä. Molemmat "flektit" pyörivät, mutta isompi (siis vasen) selvästi hitaammin ja imee ilmaa vähemmän jäähdyttimen läpi. Korkeilla kierroksilla ajettaessa lämmöt tippuu jonkinverran. Voisko tosiaan olla jotain vikaa hihnassa tai "flektin" viskokytkimessä ??

            Comment


            • #7
              Mistä muuten termari löytyy tuosta moottorista, jos vaihtais sen kuitenkin varmuuden vuoksi..?

              Comment


              • #8
                Omassa piti purkaa lähes koko jakopää, että pääsi termariin käsiksi.
                Tuosta sinun myllystä en sitten ole ihan täysin varma.

                Comment


                • #9
                  kuulostaapi termarilta koska kuitenkin kierroksilla yrittää tiputtaa lämpöä joka viittaapi siihen että siellä nesteet kuitenkin yrittää liikkua pumpun avustuksella. (ja termari ei auki)

                  Comment


                    #10
                    Mistä muuten termari löytyy tuosta moottorista, jos vaihtais sen kuitenkin varmuuden vuoksi..?
                    Näissä 40V kaseissa (4.2 ja 3.7) on kyllä tehty tuo termarin todella kivaksi verrattuna 32V kasilohkoihin. Eli termarin vaihtoon pitää purkaa jakopää, koska termarinkotelon kaula menee pelkääjänpuolen lohkon yli jakoremmin alta. Tila näyttää niin ahtaalta, että tuskin saa koteloa ujutettua pois paikoiltaan irroittamatta remmiä...

                    Comment


                    • #11
                      Samalla siis helppo vaihtaa myös remmi...

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Teppo Kalske Näytä viesti
                        Samalla siis helppo vaihtaa myös remmi...
                        Niin se kannattaa, kun tuo termarin vaihto tosiaan on todella työläs homma.
                        Itsellä on tehty nyt myös jakopään remppa +termari ja kustannukset alkuperäis- osilla (ei merkkiliikkeessä) yli 2000€.
                        Että kannatta varata tukku euroja taskuun, kun lähtee huoltamolle. :D

                        Comment


                        • #13
                          Hihnahommat, Tepolta osat en muista paljon maksoi + Autohuolto lieteellä(Liede) vaihtotyö 780e juuri viime viikolla. Kyllä kannatti.

                          Comment

                          Working...
                          X