Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ohut letku murtunut konehuoneesta (b6)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ohut letku murtunut konehuoneesta (b6)

    Audi a4 aut. b6 -02. Konehuoneesta kuului suhinaa, huomasin että joku ohuehko kangaspäällysteinen letku on murtunut. Näytti menneen kiinni tiiviisti (?) ilmastointiteipillä. Osaako joku kertoa mikä tuo on ja miten se korjataan (=vaihdetaan)? Onkohan vaarallinen vika?
    http://www.kuva.us/?v=kone.jpg

    #2
    Minne asti se toinen pää menee?

    Comment


    • #3
      Tonne muovin alle.. Miten se irroitetaan..

      Comment


        #4
        Eli koneen suojamuovin alle. No sen irroitukseen löytyy varmaan ohjeet ohjekirjasta. Ei varmaan kovin monesta kohtaa luulis olevan kiinni. Ja jos siinä letkussa on paljon löysiä niin otat vaan pätkän pois siitä mistä se on poikki/murtunut ja takasi paikalleen. Ja hommaat uuden klemmarin. Se varmaan on kiinni alkup. lemmareilla jotka on kertakäyttösiä. Tai sitte vaan käyt ostaa uuden samanmittasen ja samanlaisen.

        Comment


          #5
          Vaparipelihän tuo on, niin letkunkiristimeksi riittää nippusidekin paremman lemmarin puutteessa.

          Comment


          • #6
            Letku vaihdettu, helppo homma. Moottorin suojamuovi lähtee nostamalla. Uusi letkunpätkä meni paikoilleen ilman kiinnikkeitä, kuten alkuperäinenkin oli. Mitään hajua ei kyllä edelleenkään ole, mikä tuo mahtoi olla. (Edellisestä viestistä päätellen vapari = vapaavirtaussuodattimen letku?)? Manuaalista kun ei nykyään löydy, kuin käyttöohjeita eri varusteista.

            Comment


            • #7
              Pasi viittaa tuossa vapaastihengittävään koneeseen, eli ei-turboon.

              Comment


              • #8
                Äiteen autosta (passat 1.8 20V -97) kun tuo letku meni poikki, niin lakkas moottorijarru pelaamasta. Eli olisko toi jotenkin siihen liittyvä? Toinen pää on kiinni kaasuläpän kotelossa ja toisesta en muista missä se oli, mutta alipaineletku se on, kun tuntui imua kun sen sormella tukki.

                Comment


                • #9
                  Moottorijarruhan ei ole mikään erillinen osa autossa, vaan sylinteriin syntyvä paine pyrkii jarruttamaan mäntien edestakaista liikettä ja sitä kautta kampiakselin pyörimistä. Koskta pykälä on silmässä, pyörii vaihdelaatikko ja sitä myöten pyörät koneen mukana. Nyt kun kone vastustaa pyörimistä se toimii jarruna ja tästä nimitys moottorijarru :)

                  Comment


                  • #10
                    no sitten on vain sana hukassa, mikä lienee oikea tekninen sana sille, kun päästää jalan kaasulta, se ei ala nykimään vaan rullaa silleen tasaisesti. Kun tuo letku äiteen autossa oli poikki, niin tämä ominaisuus puuttui kokonaan... ?
                    kiitos kun kerroit tuon ;)

                    Comment


                    • #11
                      Kyllähän tuota ominaisuutta moottorijarrutukseksi kutsutaan, mutta mikään erillinen osa se ei ole :)

                      Aika jännä että ko. letku vaikuttaa tuohon. Periaatteessa on mahdollista, että kaasuläppä ei mene kiinni jos tuo letku vuotaa, jolloin kone saa vähän kakkua vaikka jalka ei olisikaan kaasulla.

                      Comment


                      • #12
                        noin sen itekkin ajattelisin.

                        Comment

                        Working...
                        X