Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3 NG Coupe puskee mustaa savua.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3 NG Coupe puskee mustaa savua.

    Terve
    Otsikko kertookin jo kysymyksen. Eli mikä mahtaisi olla vikana, vai onko normaalia että typ89 coupe puskee pakarista jonkin verran mustaa savua? Kaveri tuli moottoripyörällä perässä ja sano, että oli pakko laittaa visiiri kiinni kun kypärä alko täyttyyn noesta :D Sama on että takapuskuri on aina ihan nokipisteitä täynnä. Takavaimennin on vaihdettu kyllä, mutta ei sen luulisi niin paljon vaikuttavan tuohon?
    Mistä tuollainen yleensä johtuu?
    Kulutus on n. 10l-11l/100km sekajossa.
    Sanottaan nyt vielä että autossa on vielä tämä perus vika, eli tyhjäkäynti on korkealla. Eli ISV kettuilee.

    #2
    Syökö öljyä? Öljysavu on kyllä sinistä, mutta silti.

    Joku joskus vinkkasi, että venaohjurien väljyyden voisi nähdä nostamalla kaasun vauhdissa ja moottorijarrutuksen jälkeen lyömällä taas monon tiskiin. Jos pölläyttää, niin väljät.

    Comment


      #3
      Musta savu voisi viitata sytkän ongelmiin. Tulpat eka vaihtoon, pyörijä, jakajan kansi ja sytkäjohdot syyniin.

      Comment


      • #4
        No kaveri mittasi päästöt siitä ja sano että, aluksi kone oli käyny ihan pirun rikkaalla ja sen jälkeen tosi laihalla. Mutta jotenkin oli saanut siitä sit hyvät päästöt paperiin. Itse kun katselen autoa kun käy tyhjäkäynnillä niin auto kyllä savuttaa erittäin valkoista savua. Ja savua tulee kyllä kokoajan melko reilusti kun ajeleekin ja on liikenne valoissa. Tulpat oon juuri vaihtanu ja ne oli kyllä sen näköiset että rikkaalla oli käyny.

        Comment


        • #5
          Otin muutaman kuvan perästä mistä näkee kuinka paljon auto oikeasti nokee. Toivottavasti joku osaisi kertoo missä vika.


          Lisää kuvia tuolla: http://limetic.kuvat.fi/kuvat/Audi/

          Comment


            #6
            Mulla tuli kylmällä koneella just samanlaista jälkeä. Oli puolissa ongelmia. Eli sytkä brobleema, tai sit käy tosi rikkaalla. Eli lambdaa ja jne. vaihtamaan.

            Comment


            • #7
              Sama homma, eli kun kylmät ilmat tuli, niin noki ilmeenty.
              Rikkallakin saatta hyvin käydä koska peruuttelin talliin sitä eilen niin HYI HE*VETTI kun haisi bensa. Mistähän sitä lähtis kartoittamaan vikaa?
              Laakkoselle ja tietokone kiinni?

              Comment


              • #8
                Nyt alkaa mielenkiinto kyllä loppua. Tänään kun pakittelin katokseen autoo, kun olin auton saanut paikalleen ja katoin seinään, pakoputken kohdalla seinässä oli jalkapallon kokeinen alue nokiroiskeita!

                Comment


                  #9
                  Käykö jotenkin huonosti tai muuta?

                  Comment


                  • #10
                    Perus tyhjäkäynnin seilailua ja et tyhjäkäynti on 1200. Sama se että kun tulee moottorijarrulla tai ihan hissukseen risteykseen ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset heittää pohjalla ja joskus sammuu. Samaa mitä imuvuodossa tekee, mutta se ei johdu todennäkösesti imuvuodosta.

                    Comment


                      #11
                      Tarkista jakjan kansi ja pyörijä, että ovat älyissään, ja että ei lyö tulpan johdoista läpi. Vessanpytty(määrjäjakajan lautanen) kannattaa myös vilkasta, että pääsee liikkumaan, eikä ole juminut jostai syystä(epätodennäköistä). Kylmäkäynnistys suutin voipi myös jäänyt päälle vuotamaan.

                      Comment


                      • #12
                        Ostan vaikka suorilla uuden jakajan ja pyörijän. Mitä kuulin joskus että, joku tarvike pyörijä tarvii asentaa 180 astetta erisuuntaan? Onko mitään perää jutussa?
                        Kylmäkäynnistys suutin voipi myös jäänyt päälle vuotamaan
                        Mitenkäs tuon pystyy tarkistamaan?

                        Comment


                          #13
                          Ostan vaikka suorilla uuden jakajan ja pyörijän. Mitä kuulin joskus että, joku tarvike pyörijä tarvii asentaa 180 astetta erisuuntaan? Onko mitään perää jutussa?
                          Ei kait nyt sentään? Itse en ainakaan laittanut:)

                          Mitenkäs tuon pystyy tarkistamaan?
                          Suuttimen pitäisi sulkeutua x sekunnin päästä käynnistyksestä. En ole sitä testannut, mutta varmaan helpoin on ottaa se irti ja laittaa limpparipulloon kusemaan, ja katsoa että loppuu tulo. Ja varmaan pitää tulpata sen reikä imusarjassa, että pysyy moottori käynnissä kunnolla.

                          Comment


                          • #14
                            Onkos se sellanen yksinäinen teräspunosletku joka tulee ruiskulta sinne hieman alemmaksi? Vai missä se sijaitsee?

                            Comment


                            • #15
                              se menee siihen imusarja osaan mikä on kiinni kannes. Kyllä, yksinäinen teräspunosletku, ja sinne pitäis mennä myös sähköjohtoja. Koita ottaa se liitin irti näin aluksi, ja koita mitä tapahtuu, paraneeko kenties? Voi ehkä käynnistyä kylmällä huonommin, mutta saisipahan tuon edes testattua.

                              Comment

                              Working...
                              X