Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 3.0 röpöttää ja nykii -- korjattu jälleen.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 3.0 röpöttää ja nykii -- korjattu jälleen.

    Apua apua.

    Juuri saavuin töistä ja alkoi työmatkalla yhdessä risteyksessä ravistelemaan, huomasin että mittarissa kierrokset pomppivat jonkin verran. Hissukseen ajelin kotiin, nykii muuten paitsi tasakaasulla.

    Tippipuolella kun vaihtoi vaihdetta ylös- tai alaspäin niin takakontista kuului välissä joko "klik" tai "pssh" ääni.

    Parkkipaikalla tyhjäkäynnillä röpöttää ja käynti epätasaista, moottoritilassa bongasin punaisena hehkuvan osan mikä tuo lie kuvassa ympyröitynä?
    Kuvan laatu vähän heikko, kamerakännykällä rapsaisin äkkiseltään.

    Pystyisikö kukaan heittämään mitään mutua tästä?

    E: kyseessä siis bensakone.

    E2: Viallinen puola oli kyseessä. Taas toimii komiasti.

    E3: Nyt vika on 5. pytyssä. Onko mitään veikkaa kellään pitäisikö vikaa lähtä etsimään jo muualta, vai vaihtaa pelkästää siihenkin puola.

    Ja toinenkin viallinen puola. Jos menee vielä lisää niin sama uusia kaikki loput kerralla.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut obsi; 6.10.2009, 23:39.

  • #2
    Puola mennyt, se on ainakin oma ensimmäinen veikkaus.
    Silloin röpöttää, käy epätasaisesti ja voi hajottaa katit.

    nimim.
    Itselläni on Audissa aina varapuola takakontissa. Vuoden sisällä on 3 puolaa mennyt. Golfissa ei vielä mennyt yhtäkään vaikka on periaatteessa sama kone.

    Comment


    • #3
      Hmm. Kävinpä uudelleen lampun kanssa katselemassa parkkipaikalla.

      Voisiko ylikuumeneminen aiheuttaa tuommoista? Lämmöt oli normaalissa ajon aikana, mutta jäähdytysnesteen raja oli laskenut ~2cm alle minimi rajan ja syylärin takana kuskin puolella oli selvästi märkää ja tipotti sinne aina välissä lisää.

      Ainiin! Ja pakokaasu ei haissut ihan normaalille. Liekkö se taas johtuu tuosta pätkittäisestä käymisestä. Toivottavasti ainakin.

      Kunhan tässä on nukkunut ensin vähän niin pitää lyödä roikka kiinni ja lukasta vikakoodit.

      Comment


      • #4
        Liekkö sitten tuo puola mennyt. Random/multiple cylinder misfire detected ja sitten toinen vikakoodi Cyl.4 Misfire Detected.

        Tietääkö kukaan mistä näkisi tuon sylinterijärjestyksen?

        Comment


          #5
          Jos tuo kuvassa ympyröity osa (puola) oikeasti hehkuu punaisena, siellä on jotain todella pahasti vialla. Olethan huomannut että se on normaalistikin punainen? ;)

          Puolavikaa minäkin arvuuttelisin, mutta nuo takakontista kuuluvat äänet ovat kyllä täysi mysteeri.

          Sylinterijärjestys on:

          Koodi:
           Keula
          4  -  1
          5  -  2
          6  -  3

          Comment


          • #6
            Meinasin sitä pinkkiä osaa keskellä rinkulaa, myönnän että rinkula oli ehkä hiukan suurehko. :D Se on siellä syvällä jossain tulipellin luona, eikai tuo voi pakosarjakaan olla. En tiedä miksi se kuvassa näyttää pinkiltä. Hehkuvan punainen se oli.. :O

            Matkaa oli taitettu tuolloin ~8km 40-50km/h tuntinopeudella tosi vähäisellä kuormituksella..

            Joo, en tiedä mistä nuo takapaksin äänet oikein tuli. Vai kuulinko ne sitten vasta, kun mankan löin pois päältä vikojen alettua.

            Comment


              #7
              No eipä siellä muuta oikein taida olla mikä voisi hohtaa punaisena.

              Kyllä se pakosarja kuumaksi vetää jos jostain pytystä menee bensat raakana läpi. Syttyy kyllä muiden pyttyjen lämmittämässä pakosarjassa.

              Comment


                #8
                Mun arvaus:

                Puola sökö -> seos ei syty -> raakaa bensaa menee katalysaattoriin - > bensa palaa katissa -> katti hehkuu punaisena -> pakokaasu haisee pahalle

                Vikakoodin mukaan tuo viallinen puola olisi nelospytyssä.

                Ja voihan tuo jotain paukahteluakin pitää, jos välillä jostain syystä syttyy.

                Autolla ajaminen aiheuttaa kattivaurion ja pahimmassa tapauksessa tulipalon, joten suosittelen vian pikaista korjaamista.

                Comment


                • #9
                  itellä entisessä audissa meni puola ja rupes röpöttämään aina ku lämpes..testaa se puola vaikka kylmä spräyllä..kun röpöttää ni suihkauta puola kylmäksi jos röpötys loppuu niin vika puolassa..itellä ainakin toimi.

                  Comment


                    #10
                    Rolle: onkos tuo moottorinohjaus niin tyhmä, että havaitessaan misfireä se ei kuitenkaan lopeta sen sylinterin ruiskutusta?

                    Comment


                      #11
                      Sepä taitaa huomata misfiren vasta oletetun palotapahtuman jälkeen, joten myöhästä rykiä kun bensat on jo pytyssä. kai....

                      Comment


                        #12
                        No eipä sitä muuten voi huomata kuin niin, ettei syttynyt. :) Mutta vaikka riittävän määrä syttymättömiä putkeen -> suutin pois pelistä. Sitten voi koittaa taas myöhemmin uudestaan, syttyykö. Vai käyttääköhän tuo liikaa prosessorin resursseja...

                        Comment


                          #13
                          Ei ota suutinta pois käytöstä. Kyllä se sinne ruikkii ihan vanhaan malliin.

                          Comment


                          • #14
                            Niinkuin on aikaisemmin todettu tuo misfire-vikailmoitus on hieman harhaanjohtava, sen diagnoosissa ei käydä läpi varsinaista sytytystä vaan ainostaan moottorinpyörimisnopeuden käyrän muutoksia. Moottorin asentotunnistimen kanssa Ecu päättää missä sylinterissä on vikaa. Vika voi siis olla ihan mekaaninenkin. Tässä tapauksessa nyt ensiksi ko. sylinterin puola ja sytystulppa vaihtoon .

                            Comment


                              #15
                              Ei ota suutinta pois käytöstä. Kyllä se sinne ruikkii ihan vanhaan malliin.
                              No pitääpä sitten muistaa vaimollekin sanoa, ettei puolaviassa ajele kovin pitkää matkaa. Eli pitää siis opettaa sille puolanvaihto, joka on tietysti jokaiselle 1.8t-kuskille peruskauraa. :)

                              Comment


                              • #16
                                Kyllävain kyllävain, puola oli sökönä ja taas toimii makiasti. Kiitoksia helpdeskille taas.

                                Melko rajusti oireili kyllä. En olisi ikinä osannu tommosta nykimistä odottaa. Odottelin jo pahinta että siellä on nyt tosissaan jotain mätää konehuoneessa.
                                Viimeksi muokannut obsi; 2.10.2009, 14:37.

                                Comment


                                • #17
                                  Jännä homma, koko puola oli katkipoikki.

                                  Comment


                                    #18
                                    Hienoa, että vian korjauksesta raportoidaan myös forumille. Näin jää jälkipolville luettavaa.

                                    Odottelin jo pahinta että siellä on nyt tosissaan jotain mätää konehuoneessa.
                                    Olihan se nyt vakavaa, kun Audi nilkutti.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jep, onkohan tuo kuinka yleistä että ihan kokonaan katki menee puola?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Arg. Taas se uusi, noin 300km jälkeen. Olin töistä palaamassa kotia ja hidastin risteykseen, kun pysähdyin, niin tuttu hytkytys alkoi tuntua ja MIL-valo välkkyä.

                                        Saas nähdä mikä niistä nyt meni. Tarvikepuola oli kyllä oudon korkea, pääsee heilumaan aavistuksen verran tuolla kolossaan. Seuraava pitänee hakea marmorilta, jos sama puola kyseessä..

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja obsi Näytä viesti
                                          Jep, onkohan tuo kuinka yleistä että ihan kokonaan katki menee puola?
                                          http://kuvablogi.com/nayta/1689268/

                                          Ei ihan jokapäiväistä.. :)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hoh, ei mulla kyllä noin pahasti. Siististi oli saumasta napsahtanu. Siinä oli myös musta ~3mm kokoinen läiskä toisella reunalla.

                                            Nyt se vika siirtyi kuitenkin 5. pyttyyn. Huomenna auki ja kattua onko sama homma..

                                            Comment


                                              #23
                                              Taitaa olla tasaista laatua. Josko ne loputkin sieltä kohta possahtaa.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Joo, olenkin viettänyt aamun audiworldin foorumeita selaillessa, siellä näyttäisi olevan paljon enemmän keskustelua tuosta 3,0-l moottorista. :P Puola on kyllä aivan ehyen näköinen, mutta voikai se olla sähköisestikin rikki. Vaihdan vielä varmuudeksi toisen puolan kanssa paikkaa ja katson siirtyykö se sinne.

                                                Audiworldin foorumeilla oli muutamia tapauksia, missä puola oli mennyt rikki ja vähänajan päästä toinen.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itselläni on kaikki hajonneet puolat olleet ulkoisesti ehjiä. Ja niiden määrä on hyvin lähellä kymmentä...

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ja sekin on huomattu, että kun ensimmäiset pakkaset tulee, niin puolaviat korjaamoilla lisääntyvät. Kannattaa tarkastaa kaikki puolasyvennykset, ettei niissä ole vettä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hjahas. Pitääpäs kiskasta loputkin irti varmuudeksi.

                                                      Sehän oli syönyt toisenkin puolan. Jännä että tarvikketorilla oli 86e puola ja marmorilla 46e. Sain kuitenkin loppuunsa sitten tarviketorilta samaan hintaan, marmorilta tilatessa olisi mennyt kaksi päivää.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tilaat nyt sitten marmorilta varapuolan ja laitat sen odottelemaan takaluukkuun seuraavan paukahtamista.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Tarvikepuola: takuu puoli vuotta jos sitäkään
                                                          Alkuperäinen: takuu 2 vuotta

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Täh? Niin pitkä takuu? :O Jaha, voisi käydä tilaamassa sitten saman tien marmorilta uuden kierroksen ja jättäisi nuo kaksi tarvikepuolaa varalle.

                                                            Pirullista kyllä jos tien päällä joutuisi vaihtamaan joskus. Pitäisi ostaa melkeinpä saman tien lenkkisarja, roikkuvalo, narua ja nippusiteitä peräkonttiin..

                                                            Oli pöljää kyllä että tuo tarvikepuola oli 10-15mm korkeampi kuin marmoripuola, ei mene enään se johdotuksen suojalätyskä paikoilleen. Piti laittaa talteen se ja tehä siihen tilalle uusi suoja sähköjohtojen uppoputkesta + nippusiteistä. :D

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X