Vaivana on koneen nykiminen(täristys) kylmänä. Mitä viileämpi ilma, sitä pahemmin tuntuu nykivän. Koneen saavuttaessa täyden lämpötilan (lämpömittarissa 90) nykiminen loppuu äkisti ja täysin. Tai ainakaan sitä ei huomaa. Niin kauan kuin koneen lämmöt nousee on havaittavissa eriasteista nykimistä, riippuen lämpötilasta. Vaivaa oli jo orastavasti viime keväänä, mutta kesän lämmöissä tuntui jonkin verran helpottaneen ollen jopa siedettävissä suhteissa. Nyt taas ilmojen viilentyessä vaiva pahenee. Pienillä kierroksilla nykiminen korostuu, suurilla(yli 3000)vaiva tuntuu helpottavan hieman. Merkkihuollosta kyselin nykimisestä ja vastasivat että kylmänä voi pientä aavistuksen omaista ilmetä. Mielestäni tämä ei ole pientä, eikä voi olla ominaisuus. Huollossa nykimistä ei ole vielä tutkittu. Kyselläämpä aluksi täältä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B7 2.0 tfsi nykii/täristää
Collapse
X
-
En tiedä saitko jostain jo vastauksen ongelmiisi mutta yksi vahva ehdokas ongelmaan on tuo karstoittuminen:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4611119
Muutaman ohjeen tuon operaation hoitamiseen olen netistä löytänyt, en itse kuitenkaan uskaltaisi lähteä tuota ihan heti tekemään. Olisi mielenkiintoista tietää kuinka monta fsi konetta on suomessa huollon toimesta putsattu. FSI koneissa on päästöjen takia pakokaasujen takaisinkierrätys joka ilmeisesti sylkee myös öljyä ajan kanssa imupuolen venttiileihin -> polttoaine taas näissä vehkeissä ruiskutetaan suoraan palotilaan joten sekään ei noita venttiileitä pidä puhtaana. Jos joku foorumilla on läpikäynyt tuon putsioperaation niin olisi mielenkiintoista kuulla tarinaa siiitä.
Tuolla vielä tarinaa tältä foorumilta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ghlight=karsta
tuolla puhuttiin vesi/metanolin ruiskuttamisesta, onko joku tehnyt näitä ja onko isokin operaatio ?Viimeksi muokannut djoh; 10.11.2009, 09:40.
-
Siis tästä tai vastaavasta lienee kyse, kokemuksia asennuksesta ja käytöstä kuultaisiin mielellään:
http://www.katuauto.fi/product_info....roducts_id=266
Comment
Comment