Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi s6 4.2 v8 AEC vm.96 ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi s6 4.2 v8 AEC vm.96 ongelma

    Eli käy tyjäkäyntiä pikkusen täristäen, ajossa toimii moitteetta. Kannet ja pyöriä vaihdettu. Rupesin ottaa auton käydessä tulpanjohtoja vuorotellen irti ja edestä katsoen vas. ensimmäinen pytty, niin mitään merkitystä ei ole tyhjäkäyntiin vaikka irroittaa tulpanjohdon ja suuttimen piuhan.(muilla sylintereillä huomaa kyllä eron). Kokeiltu siihen sylinteriin uutta tulppaa ja johtoja ristiin , ei vaikutusta. Puristukset tyhjäkäynnilla kateissa??) Testitulpalla on kokeiltu että kipinä tulee. Päästöt on kaikki muut tyhjäkäynnillä loistavat paitsi HC 140. 3000rpm HC:kin tippuu nollaan? Ei vikakoodeja.
    Kellään ideoita viasta?
    Viimeksi muokannut jarppa^; 25.9.2009, 19:32.

  • #2
    Tee puristuspainemittaus. Suutinkin voi olla kuolemassa, harvinaista, muttei mahdotonta. Suuttimen johdotus?

    Comment


    • #3
      HC arvo viittaa palamattomaan bensaan, eli en usko että johdotuksessa on vikaa.Veikkaukset on että puristukset tai viallisesti toimiva suutin joka ei suihkuta oikein. Pitää tehä toi puristuspainemittaus.

      Comment


      • #4
        Noniin nytten on puristukset mitattu, kaikissa sylintereissä 9-10 välillä, eli ihan ok pitäs olla. Seuraavaks vois noi tulpanjohdot vaihtaa jos niissä ois vika, jos ei niissä niin sitten suuttimet huoltoon. Sen jälkeen kyllä loppuu ideat:)

        Kellään ideoita mistä tulpanjohdot järkevään hintaan? Tai kellää ois ylimääräsiä johtoja mitä vois kokeilla ku auto ois menossa vaihtoon, niin ei oikeen innosta laittaa siihen kauheesti rahaa.
        Viimeksi muokannut jarppa^; 20.10.2009, 17:54.

        Comment


        • #5
          ihan varmistukseksi, niin eikö -93 4.2 V8 audin sytkä osat ja suuttimet käy audi s6 4.2 V8 koneseen.Ainakin osa numerot näyttäs olevan samat?

          viisaampi korjatkoon.

          Yksi henkilö myy V8 audin purkuosia ja tilasin sieltä sytkä osat ja suuttimet.

          Comment


          • #6
            sama osanro useimmiten viittaapi identtiseen tavaraan.

            Comment


            • #7
              Kuulostaa varsin tutulta vialta jota itsekkin hain "vähän" pidemmän aikaa. Olin nimittäin n. 2 kk. ennen 1. pytyn äkkikuolemaa vaihtanu molemmat virranjakajan kannet joten en ihan heti arvannu hakea syytä niistä. No, syy löytyi lopulta juurikin toisesta virranjakajan kannesta, eli oli haljennut (tai lähemmin kutakuinkin melkein katkennut) päälipuolelta aivan "piipun" juuresta (mustan suojakuoren alta) ja joka ei näkyny päällepäin mitenkään ennen kuin kansi oli kädessä ja suojakuori poistettuna. En keksi mitään muuta syytä tähän kuin tarvikekansien heikon laadun, eli eivät ilmeisesti kestä lämpöä (lämpölaajenemaa) kovinkaan hyvin. Noin 6 kk. tämän jälkeen "korkkasi" toinenkin kansi samasta kohtaa, joten nyt on käytössä taas orkkis boschin kannet molemmin puolin, jotka ovat paksumpaa "valua" juuri siitä kohtaa mistä nämä tarvike v.jakajankannet (remsa) antautuivat.
              Viimeksi muokannut hoff4; 23.10.2009, 00:12. Perustelu: selvennys

              Comment


              • #8
                pitää kattoo noi kannet mitä niissä näkyy. Ja jos ei mitää ihmeellistä näy, niin vaihtaa vaikka päittäin jos vika siirtyis toiseen sylinteriin.

                Comment


                • #9
                  Noniin, oli edestä katsottuna vasemman virranjakajan pyöriä jäänyt liian ylös, Koska akselin kiilauraan oli jäänyt vanhasta pala. Se oli syönyt kokonaan kannen keskionsan pois. Uusi pyöriä ja kansi tilalle, auto kävi hyvin noi 10km, sen jälkeen rupesi taas käymään pikkasen huonosti tyhjäkäyntiä. Nyt otin uudestaa kannen auki ja oli ehjän näköinen oli. Minkälaista välystä tossa jakajassa saa olla, on nimittäin pituus suunnassa jonkun verran ja myös pyöriä liikku käsin jonkuin verran. Miten tuon käynnin pitäisi muuttu kun jakajasta nappaa Hall anturin johdon irti, ei nimittäin mulla vaikuta mitään? Miten tuon anturin voi testata? Kellään hyviä neuvoja?

                  Anteeksi tekstin pituus:)

                  Comment


                  • #10
                    Mittasin Hall anturille tulevan johdon liittimestä, maadoitus on kunnossa mutta syötöjännite oli autokäynnissä tai virrat päällä 5-6 volttii. Eikös se pitäisin ihan 12 volttii olla?

                    Comment

                    Working...
                    X