Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Menikö vaihdelaatikko remonttiin??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Vaikka omankin laatikon laakerit oli surullisessa kunnossa, noin kamalaa jälkeä en ole koskaan nähnyt. Tuol on ollu pakko pyöriä jotain joukossa. Vaikka sama se. Rikki mikä rikki.

    Comment


    • #32
      Ruåtsin lååta

      No niin...
      Vaihteisto on lopultakin saapunut Ruotsista. Kysymyksen herätti eräs seikka. Nimittäin....
      Autossani on tyyppikilven mukaan vaihteisto, jonka tyyppi on AAT-AWU. Myyjä Ruotsissa vakuutti laatikon olevan juuri tuota tyyppiä.
      Tänään kävin juuri saapunutta laatikkoa katsomassa matkahuollossa, ja totesin, että laatikon ylimmässä kohdassa olevassa tasaisessa alueessa on meistettynä jokin numerosarja, sekä kirjaimet CAB, Numeroita en ryhtynyt siinä muistiin kirjoittelemaan, koska arvelin asian huomenna tai ylihuomenna joka tapauksessa selviävän vaihdelaatikkopajan toimesta.
      Nyt asia kuitenkin vaivaa mieltä niin pahasti, että ajattelin kysyä viisaammiltani. Miten on? Käykö tuo loota autooni, vai taasko on köyhää jymäytetty. Jos käy, niin onko samat välitykset, kuin mallissa AAT-AWU?
      Niin... Tuo lootahan on tarkoitus laittaa -91 mallin Audi 100 Quattroon, jossa 2,8 kone ja 5v manuaali.

      Comment


      • #33
        Epilogi....

        No niin...Vaihdelaatikko on nyt vaihdettu. Tuntuu toimivan, kuten vaihteiston tuleekin toimia. Edellinenkin laatikko oli mallia CAB, vaikkakin perärontin tyyppikilvessä lukee AAT-AWU, joka myöskin on Audin vaihdelaatikon tyyppimerkintä. (Hieman on outo juttu), mutta pääasia on nyt se, että auto taas pelittää.
        Vanhan laatikon sisällä oli melko lohduttoman näköistä...Laakerirullia, hampaankappaleita, pellin kappaleita (laakerista) ym, ym.
        Jätin sen suosiolla heille. Joku saattaisi jotain hyödynnettävää siitä saada, kuten laatikon takapään, jota ei avattu ollenkaan.
        Koko ruljanssi kustansi töineen, stefoineen ja öljyineen n. 1100?. Sisältäen tietty myös sen vaihdelaatikon, rahteineen Ruotsista Suomeen... Korjaamoaikana bensarahoja säästyi n. 100?, joten pyöreä tonni oli tämän tarinan loppusaldo.
        Tästä on taas hyvä jatkaa.....

        Comment


        • #34
          Ei paha hinta, jos lopputulos pelittää.

          Comment


          • #35
            Ei ollenkaan paha. Itse tekemällä pääsee vain noin puolet halvemmalla riippuen vähän projektin laajuudesta.

            Comment

            Working...
            X