Pitää alkaa tuota kohta laittamaan niin tarviko tuohon hihnaan kajota millään lailla?
- Moniurahihna pitää löysätä ja nostaa paikaltaan pois ja edestä ettei jää koko ajan pyörimään eteen. Jakopäähän ei tarvitse koskea, eikä mihinkään muuhunkaan.
Onko siis niin että lukitsee tuon siiven ensin ja avaa takapuolelta kuusiokoloavaimella vai pitikö
tuota ilmeisesti ruosteista mutteria availla?Siinä on vissiin vasuri kierre?
- Kyllä, on pakko avata. Eikä taida olla ruosteessa, helppo saada irti. Kierre on tavallinen M10 (muistaakseni). Tuo on niitä korjauksen helpoimpia etappeja. Selkeyden vuoksi siis otat ensin irti tuon flektin (kiinni kolmella M6:sella hihnapyörässä), ja sitten lukitset nimenomaan hihnapyörän! Tämän teet siis esim näin: Kun otat tuon flektin pois niin alta paljastuu ehkä pari pientä (2-3mm) reikää, laitat pienen ruuvimeisselin yhteen niistä ja sitten se lukittuu paikalleen kun se ottaa kiinni moottoriin.
Mulla on laakeri tuohon, sellainen pitkulainen malli joka on ilmeisesti puhaltimen sisällä ja kuusiokolopultin ympärillä kiinni ja se pitää siitä prässätä irti?
- Aivan. Tuo on ehkä kaikista vaikein osa, että sen saa prässättyä irti. Itse siis käytin neljää mutteria, ~30cm pitkää M10 kierretankoa ja 40mm hylsyä. Tosin tuo olisi ollut helpompaa kun olisin mennyt ostamaan laakerinulosvetäjän, mutta itsepäisyydellä tuo onnistui noillakin kotoa löydetyillä työkaluilla. Niin ja ei olisi onnistunut ainakaan minulla jos en olisi kiristänyt täysillä ja sitten lämmittänyt kuumailmapuhaltimella laakeripesää.
Ei tuossa sitten sen kummempia, varaa aikaa 4-5 tuntia enimmillään kun et ole tuota ennen tehnyt.
- Moniurahihna pitää löysätä ja nostaa paikaltaan pois ja edestä ettei jää koko ajan pyörimään eteen. Jakopäähän ei tarvitse koskea, eikä mihinkään muuhunkaan.
Onko siis niin että lukitsee tuon siiven ensin ja avaa takapuolelta kuusiokoloavaimella vai pitikö
tuota ilmeisesti ruosteista mutteria availla?Siinä on vissiin vasuri kierre?
- Kyllä, on pakko avata. Eikä taida olla ruosteessa, helppo saada irti. Kierre on tavallinen M10 (muistaakseni). Tuo on niitä korjauksen helpoimpia etappeja. Selkeyden vuoksi siis otat ensin irti tuon flektin (kiinni kolmella M6:sella hihnapyörässä), ja sitten lukitset nimenomaan hihnapyörän! Tämän teet siis esim näin: Kun otat tuon flektin pois niin alta paljastuu ehkä pari pientä (2-3mm) reikää, laitat pienen ruuvimeisselin yhteen niistä ja sitten se lukittuu paikalleen kun se ottaa kiinni moottoriin.
Mulla on laakeri tuohon, sellainen pitkulainen malli joka on ilmeisesti puhaltimen sisällä ja kuusiokolopultin ympärillä kiinni ja se pitää siitä prässätä irti?
- Aivan. Tuo on ehkä kaikista vaikein osa, että sen saa prässättyä irti. Itse siis käytin neljää mutteria, ~30cm pitkää M10 kierretankoa ja 40mm hylsyä. Tosin tuo olisi ollut helpompaa kun olisin mennyt ostamaan laakerinulosvetäjän, mutta itsepäisyydellä tuo onnistui noillakin kotoa löydetyillä työkaluilla. Niin ja ei olisi onnistunut ainakaan minulla jos en olisi kiristänyt täysillä ja sitten lämmittänyt kuumailmapuhaltimella laakeripesää.
Ei tuossa sitten sen kummempia, varaa aikaa 4-5 tuntia enimmillään kun et ole tuota ennen tehnyt.
Comment