Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 2.0E kylmäkäynnistys ongelma (anturivika?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi 80 2.0E kylmäkäynnistys ongelma (anturivika?)

    Eli heikohkosti lähtee kylmänä käyntiin. Yrittää käydä mutta sitten kierrokset tippuu, rytkyttää ja sammuu. Muutaman kerran tekee näin ja sitten jää käyntiin kun vähän lämpenee. Mitenkän kun tuossa koneessa on tuollanen anturi:http://s73.photobucket.com/albums/i2...t=IMG_0183.jpg
    ja multa pääs muuta räpeltäessä johdot irtoomaan ja en ole varma miten päin ne oli ja tökkäsin vaan paikoilleen muistellen että olis ollu noin. Uskallakon kokeilla vaan toisin päin vai voiko hajottaa muutakin kun tuon anturin? Pitäskös tuossakin olla jonkunlainen pistoke kun kaikialla muuallakin on?

    #2
    Järjestyksellä ei ole väliä. Jos nyt kuvasta oikein katson, niin anturi on vain läpi kiinnityskorvakkeen eli tuo on vain jälkijäähdytyksen anturi. Se ei tee muuta kuin yhdistää ne kaksi johtoa toisiinsa, kun lämpötila nousee riittävästi. Siksi siis ei väliä miten päin ne johdot ovat.

    Kyseessä on siis anturi, joka pyöräyttää jäähdyttimen ropellin käyntiin, jos konehuoneen lämpötila nousee liikaa vielä auton parkkiin jättämisen jälkeen (kuuma kone hohkaa lämpöä).

    Comment


      #3
      Epäilin itsekkin tuota jälkijäähdytyksen anturiksi, mutta piti vielä varmistaa. Ilmeisesti pitää sitten tarkastaa uudestaan tuon kylmäkäynnistys venttiilin johdot. Tai sitten säätivät bochilla ruiskusta jonkun ihan persiilleen...

      Comment

      Working...
      X