Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alakautta oon itte vaihtanu. Pohjamuovi tietysti enste pois. Sitte oon sellasen tukiraudan ottanu toisesta päästä irti ja kääntäny sivuun, oli 13mm mutterilla kiinni. Sen jälkeen näkyy muovinen laippa kahdella 10mm pultilla kiinni, pikkuräikällä saa nätisti jatkon kans. Näkyy se toki hetiki mut tuo tukirauta on siinä vähä edes ettei pääse ruuvaan heti auki.

    Tiivisteliimaa en itte oo käyttäny tuos. Oon kuivannu hyvin sen termostaatin paikan ja putsannu puhdistusspraylla ja pannu kolmella pienellä pikaliiman tipalla termostaatin kiinni, tiivisteeseen en oo pannu mitään. Pysyy kyllä paikallaan sen verran että saat laipan takas. Varmaan takasi laittaes kannattaa laippa ottaa letkusta irti ni saat helpommin ja varmemmin laipan takas. Ei oo paha homma ollenkaa.

    Comment


    • #32
      kontio taisi johonkin dieseliin ohjeen tehdä, samalla ohjeella menee 1.8T

      Comment


      • #33
        Miten teillä, Q:n omistajat, kun rellestätte jossain isolla parkkiksella pitkää luisua ja huudatatte niitä vehkeitä niin laskeeko teillä autosta lämmöt mittariston mukaan? Itselläni parhaimmillaan laski 15 astetta. Onko tämä ihan normaalia asiaan kuuluvaa?

        Comment


        • #34
          Omakohtaisesti pitää lämmöt nätisti siinä 90 asteessa, paitsi pari kertaa on noussut ihan vähän.

          Comment


          • #35
            Tuohon viimesimpään laittamaani kysymykseen kaipaisin vielä kokemuksia..

            Comment


            • #36
              Ei sen kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi laskea. Sivuluisussa moottori ei saa kunnolla kylmää, eli lämpöjen pitäisi vaan nousta. Ellet sitten rellestä tosi taloudellisesti =D

              Termari vaihtoon sanoisin pikadiagnoosina.

              Mulla meinaa joskus tippua pitkissä alamäissä maantiellä kun pintakaasulla jossain letkassa ajelee. Etuveto ja diesel mutta kuitenkin ruiskulla varustettu polttomoottori =)

              Comment


              • #37
                Tosta yllälinkatusta jenkkitopikista, missä kuvassa lämpötila-anturi vaihtuu. Mikä on "väännä mulle rautalangasta" ohje ton vaihtoon? AJL moto. Mä oon ihan täysin käsi näissä asioissa, niin yksityiskohtaset ohjeet olis oikke kivat.

                Comment


                • #38
                  Paikannat sen anturin moottorin perältä, otat sähköliittimen irti anturista, otat sen sokan joka pitää anturia paikoillaan pois, vedät anturin pois. Kasaus päin vastoin, muista o-rengas anturiin, tarpeen tullen lisäät jäähdytys nestettä, käytät moottorin lämpimäksi ja tarkkailet ettei lämmöt karkaile omille teilleen. Lopuksi vielä tarkastat jäähdytys nesteen määrän.

                  Ei tuota kovin yksinkertaisemmin voi selittää, paitsi laittamalla kasan kuvia joihinka kasan nuolia ja selostukset hommasta.

                  Ja jos sulla on kaiken lisäksi tuo -98 vuoden 1.8t työn alla, niin homma ei voisi olla paljoankaan helpompi. Tietenkin tilanne helpottuu jos vie korjaamolle ;)

                  Comment


                  • #39
                    Jos on lämmin kone, niin paineet järjestelmästä pois ennen sokan vetämistä.

                    Comment


                    • #40
                      Niin oliko noissa 1.8:ssa enemmän kuin yksi lämpöanturi, moottorin takapäässä on yksi, mutta oliko muita?

                      Comment


                      • #41
                        Yksi tai kaksi anturia auton iästä riippuen. Siellä kannen perässä ovat.

                        Comment


                        • #42
                          Missäs vois olla vika vai onko missään?

                          Lämpömittari ollut nollilla jo pitkään. Vaihdoin anturin ja tilanne on nyt se että mittari toimii mutta 10-15 min ajon jälkeen se nousee aika reippaasti 90 aseteeseen ja jää siihen riippuen nopeudesta tai kestosta.

                          Onkohan viisasta alakaa vaihtamaan termaria vai onko mittarin käytös ihan normaali?

                          Comment


                          • #43
                            Normaalilta vaikuttaa. Siinä 90ssä sen viisarin tulisikin pysyä ajon aikana. Termostaattikin alkaa aukeamaan vasta 87 asteessa.

                            Ja viisarihan siis näyttää 90 astetta, kun lämmöt ovat noin 80-100, joten aivan helpolla se ei ala heijaamaan.
                            Viimeksi muokannut Sound; 10.10.2011, 12:01.

                            Comment


                            • #44
                              Viime viikolla vaihdettu vesipumppu ja termostaatti, anturi vaihdettu alkuvuonna.C5.
                              Nyt toimii niin kuin pitää, siis lämpenee nopeasti ja lämmöt pysyy 90:ssa maantielläkin.
                              Anturi vaihdettu koska oli kaputt. Kesällä ei paljon vaivanut auki juumuitunut termostaatti.

                              Komppaan Soundia, normaalilta vaikuttaa.

                              Comment


                              • #45
                                Herätelläänpäs vähän vanhaa aihetta.

                                Eli ajelin tossa eilen Mikkelistä kotia ja vähän enne Pieksämäkee pudotti lämmöt ns. nollille eli lämpömittari putosi tosta 85c tonne 60c. Tämän jälkeen kiihdytin reilusti 3 ja lämmöt nousi taas tuonne vajaasen 80c kantturoille.

                                Matkaa vielä kotia oli muutama kilmoteri ja ajoin sitten loppumatkan tasakaasulla ja taas koti pihaan päästess oli lämmöt tipahtanu tuonne 60c. Annoin auton käydä tyhjäkäynnillä ja taas oli nuo lämmöt kivunneet tuonne lähemmäs 80c.

                                Auto oireili myös kerran viimesyksynä että puotti lämmöt mutta ei ihan noin radikaalista ja sen jälkeen toiminut normaalisti ennen tätä.

                                Luin tuosta ketjusta, että kannattaa termostaatti ja lämpötila anturi tarkistaa. Mistähän nämä mahtaa löytyä ja millä niitä saisi testattua että toimiiko?

                                Comment


                                • #46
                                  Joo olis kiva itekki tietää että mistä löytyy 2,8 V6 koneesta termostaatti? Ei meinaa lämmöt nousta -1 asteen pakkasilla 70 astetta korkeammalle!

                                  Comment


                                  • #47
                                    Lämpötila anturi kannen takapäästä, semmoisesta muovisesta "jakotukista". Termostaatti Vesipumpun kotelon pohjasta. Termari jos jumittelee niin jumittelee. Anturi ei ole kallis sijoitus vaikka sen uusisitkin. Ei kannata tuhlata aikaa testailemiseen.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Alkuperäinen kirjoittaja migemasa Näytä viesti
                                      Luin tuosta ketjusta, että kannattaa termostaatti ja lämpötila anturi tarkistaa. Mistähän nämä mahtaa löytyä ja millä niitä saisi testattua että toimiiko?
                                      Vikakoodien luku ensin.
                                      Termari löytyy vesipumpun kotelosta.
                                      Anturi kannen takapuolella muovilaipalla kiinni.

                                      EDIT: hiidaaas.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eli jos tuo termostaatti on kappaleina niin joutuuko koko vesipumpun vaihtamaan?

                                        Auto menee näillänäkymin ens viikolla tuohon vikakoodin lukuun katotaan mitä kaikkee sieltä sitten löytyy:)

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja migemasa Näytä viesti
                                          Eli jos tuo termostaatti on kappaleina niin joutuuko koko vesipumpun vaihtamaan?
                                          Tuskin termari "kappaleina", ainoastaan juumuittunut auki, eikä tarvitse koko vesipumppua vaihtaa jos ok.
                                          Toki olisi järkevä samalla jumpalla uusia vesipumppu.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Hmm täytynee varmaan ensin tuo anturi vaihtaa ja katsoa, että korjaantuuko sillä.

                                            Onko kellään tarkkaa kuvaa tuosta missä se sijaitsee ja varaosa numeroa kyseisestä osasta?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Alkuperäinen kirjoittaja migemasa Näytä viesti
                                              Onko kellään tarkkaa kuvaa tuosta missä se sijaitsee ja varaosa numeroa kyseisestä osasta?
                                              Vaaosanro 05991913
                                              Katso tästä:
                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=38

                                              Comment


                                              • #53
                                                Jos lämmöt putoilee "nollille" niin eiköhän anturi ole hyvin suurella todennäköisyydellä viallinen ja pätkii. Vikakoodin pystyy lukaisemaan myös ilmastoinnin näytöltä. Jos anturi kuitenkin välissä ehtii olla pitkään pätkimättä, pitäisi lämpöjen olla mittaristossa 90ssä. Eli voi olla myös termostaatti vaihdon tarpeessa, jos ei tuohon lämmöt nouse. Mutta kuten sanoit, ensin anturin vaihto, ei ole paha rasti.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Noniin nyt ,kun lumet suli ja kesäkin melkein tuli niin makailin tänään tuossa auton alla ainakin 45min enkä löytänyt millään tuota termostaattia vaikka korjaamomanuaalista olinkin katsovinaan sen paikan, mutta kun ei löydy niin ei löydy. Täytynee varmaan hommata silmälasit;)

                                                  Eli voisiko joku laittaa tuosta termarin paikasta ihan tarkan kuvan eikä mitään piirrosta tai neuvoa mistä sen oikeasti löytää. Niin ja voimanlähteenä on vm.00 1.8tq AWT.

                                                  Sitten tuossa Sound sanoi, että lämmöt voi katsoa tuosta ilmastoinnin näytöltä niin voisiko joku kertoa miten se tapahtuu?

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Termari löytyy ohjaustehostimen pumpun ja öljypohjan väli maastosta. Ahtaassa välikössä. Vesipumpun alapuolella.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Mites tossa b5 saa siitä ilmastoinnin näytöltä näkymään ne lämmöt ym. muuta hienoudet?

                                                      Koitin netistä selata ja ymmärtääkseni pitää painaa sisäkierron nappulaa ja sitten sitä nuolta ylöspäin mistä saa säädettyä sitä mihin puhaltaa? Olenko oikeilla jäljillä?

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                                                        Olisko tästä apuva?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Onko kennelläkään antaa diagnoosia jossa AEB kone nostaa lämmöt nopeasti heti käynnistyksen jälkeen (n. 2-3min ->90°C) ja kun lähtee ajamaan noin 50-60km/h niin lämmöt viisarin verran yli 90°C. Hauskin osuus alkaakin tästä kun siirrytään maantie nopeuksiin n. 80-100km/h lämmöt nousevat melkein hälytysrajoille. Ei väliä ajaako agresiivisesti tai taloudellisesti. Autoon on asennettu DEFAn putken väliin tuleva "lohkolämppäri". Autossa myös öljynpainevalo syttyy alhaisilla kierroksilla ajettaessa n. 1500-2200rpm, mutta kun nostaa kierroksia koneessa niin valo sammuu samantien (itse epäilen tukkeutunutta öljysihtiä). Mietin vain voisiko tämä aiheutta järjettömän nopean moottorin yli-kuumenemisen?

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Jos nuo lämmöt todettu auton omasta mittarista niin siihen ei ole mitään luottamista, aika usein esim. anturivikaa. Vois koittaa lukea mitä näyttää koneen lämmöiksi diagnostiikka liitännästä.

                                                            -Jaa niin siis ainakin B6:ssa samassa lämpöanturimötikässä lämpömittarille oma ja moottorinohjaukselle omat piirinsä joten ovat toisistaan riippumattomia ja aika monesti jmpikumpi näistäpiireistä viallinen.
                                                            Sitten vielä semmoinen juttu että tuo auton oma lämpömittari on rakennettu näyttämään samaa lukemaa aika isolla vaihteluvälillä -oisko jotain jopa 75- 110 välillä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Kuinka luotettava tuo ilmastoinnin panelista 51c lukema on? Eli jos anturissa vika niin eikö myös ilmastoinnin panelista saatu arvo heitä. Ja tuo edellä mainitsemani vika edelleen rassaa hermoja. Onko ehdotuksia mitä voisi seuraavaksi kokeilla, kun olen jo termostaatin keittänyt ja toimii, vesipumppu on se kestävämpi metallinen ja tunnustelemalla siipipyörä ehjä ja kiinni akselissaan. Järjestelmän ilmaus tehty audillakin käytössä olevalla alipainemetodilla. Yläputki lämpenee normaalisti ja alaputkikin kättä lämpimämpi eli kierto ilmeisesti toimii. Vika rajattu selvästi nopeuteen riippuvaiseksi. Moottorin kuormituksesta ei vika muutu miksikään????? Lämpöjä mittailin tuollaisella laserpistemittarilla ja näytti putkista "normaaleja" arvoja, toisaalta en mittarille laske muutakuin suuntaa antavan käyttöarvon.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X