missäs vika kun lämmöt nousee hitaasti. saa ajella 10-15 km kesälläkin ennenkuin mittarissa 90,vai onko normaali lämpötila?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B5 lämmöt
Collapse
X
-
sama täällä, oli vanhallakin mittaristolla eikä sen vaihto (pimenneiden ledien takia) poistanut tuota lämpöjuttua. vag-comillakin ehkä hieman alakantissa 73-80 mutta aina ei viisari jaksa nousta... tiedä sitten. välillä toimii ihan normaalisti.
Hmm.. toisaalta, onkos siellä muuten 2 anturia? toinen mittarille ja toinen moottorinohjaukselle jonka VAG-com näkee vähän joka kanavalta?
edit_ termarinvaihtohan olis ajankohtainen noilla lämmöillä, mutta ei ole saanut inspiraatiota kun se on niin kettumainen homma, ainakin `99 Vectraan verrattuna. tämä siis korjausoppaasta nopealla silmäyksellä lukaistua..vai?Viimeksi muokannut kontio; 17.9.2009, 11:53.
Comment
-
kertokaapas joku fiksu, onko tiivisteliima se päivän sana millä saa termarin palikat pysymään ylhäällä kun vääntää pultit kiinni?
nimimerkki pari tuntia jäähdytysnestetihkussa uinut.
ei se paikka sinällään paha ollut, ärsyttävä vain kun tippuu romut niskaan ennenkö pultit on kiinni
Comment
-
Olen itsekin ihmetellyt hidasta 1.8T AJL:n lämpenemistä. Noin 22°C tallista lähdettäessä ja ulkolämpötilan ollessa n. 15°C saan ajella noin kolme kilometria laitakaupunkiajoa että moottori on täyslämmin. Yhtenä aamuna kokeilin pitää moottorinlämmitintä n. 2h päällä kun auto yöpyi katoksessa eikä siitäkään tuntunut olevan järin suurta apua, mutta toki vähän. Kaveri väitti hiljattain, että uudempi 1.8T BFB lämpenee n. 400m matkalla tallista lähdettäessä samoilla keleillä, en tiedä vieläkään uskoako vai ei. Mikä lie normaalia näille B5-aikakauden moottoreille?
Hieman pelottaa, miten käy kun talvi tulee jos tuo on normaalia. Olettaisin että moottorinlämmitin (Defa) on asennettu ilman kiertovesipumppua; auttaisiko sellaisen lisääminen miten paljon?
Comment
-
Ei varmasti lämpene. Väitän että toveris puhuu ny vähä paskaa.
Kävin tänään kirkolla ja ajoin taajamas enste noin kilometrin verran ja sit 80 km/h jonku parisen kilsaa. Lämpömittari oli karvan vajaa sen 90 astetta. Öljynlämpö oli vasta jossain reilus kuudeskympis. Alkuperäsen termostaatin oon vaihtanu vajaa vuosi sitte.
Ei tarvi peljätä. Jos lämpömittari tulevilla pakkasilla nousee ~5 minuutin sisällä 90 asteeseen niin kaikki on ok, edellyttäen et on lähteny lämmitetyllä autolla matkaan.
Comment
-
että uudempi 1.8T BFB lämpenee n. 400m matkalla tallista lähdettäessä
Tai kyllä sen varmaan noin nopeasti saa lämpimäksi kun pitää 1. vaihteen silmässä ja lämä pohjassa :) (jos edes silloinkaan)
Comment
-
no niin. nyt sain termarin tiivisteet liimailtua loctiten tiivistemöhnällä ja termarin paikalleen ilman vuotoja. huh. lämpöanturinkin vaihdoin, ja tampere-savonlinna välillä oli tasaiset 90* taulussa koko matkan. hieno fiilis... =)
vag-com ei suostunut aukeamaan konella, en saanut tsekattua että onko lämmöt nousseet oikeastikin 75->87
Comment
-
Eihän tuon nyt silmänräpäyksessä tarvitsisi lämmetä, mutta nykyisellään kestää kuitenkin kolmisen kertaa pidempään kuin esim. Volvoillani ja lyhyehkössä kaupunkiajossa se jo tuntuu.
Havaitsin, että mulla se sähköinen flekti pyörii silloinkin kun moottori on kylmä. Ilmeisesti sen ei niin kuuluisi tehdä? Minkä anturin perusteella se toimii ja pääseekö moiseen helposti käsiksi?
Comment
-
Onko miten vaikea homma vaihtaa Audi A4 B5:n termari..? ensimmäinen audi omistuksessa ja ei oo mitään hajua koko vehkeistä.. japsi autoihin oon enemmän perehtyny. Onko mitään neuvoja tai pieniä vinkkejä missä termari sijaitsee ja kannattaako itse vaihtaa vai viedä liikkeeseen...?
Comment
-
Vaihda lämpöanturi vesiletkusta ja totea vian kadonneen. No itse vaihdoin myös termarin, mutta tuskinpa se siihen tietoon vaikutti...
edit_ tuossa tehty vähän pitkän kaavan kautta, 2 minuutin homma kun ei irrota koko möhkälettä.
http://audi-diy.blogspot.com/2007/10...placement.html
Comment
-
Taas on tullunna nuo pakkaset ja auto ei näköjään niistä tykkä. Eli lämmöt nousee tosi tahmeesti eikä ota kun tuon n:80c ajossa. Viime talvena sama ongelma. Korjaantui kun vaihtoi uuden termostaatin. vaihdoin kesällä myös tuon g62 lämpöanturin. Myös vesipumppu on vaihdettu jakoremontin yhteydessä reilu kuukausi sitten.
heräsi kysymys tuosta ilmauksesta että onko pakollinen.Ja mikä mahtaa olla tuon aeb koneen nestemäärä. Onko ideoita mistä vois johtua? Niin ja onko merkitystä käyttääkö tuota punaista vai vihreää nestettä. sekaisin ei saa laittaa sen tiedän.Viimeksi muokannut tapza_s; 15.12.2009, 20:26.
Comment
-
Kyllä näissä audeissa on tapana ollut käyttää sitä punasta g12 ja oliko se toinen nyt g30. Eikö se kuutisen litraa ollu se nestetilavuus, näin muistelisin. Itselläni kans vainoharhat alkoi kun pakkaset tuli että lämmöt nousee hitaasti mutta kun kyselisin kavereilta miten niillä vehkeet lämpiää niin meinasin että suht koht joutuin lämpiää tämä oma. :) Mutta eipä sitä tiiä minkä susi termarin entinen on laittanut, voi olla vikaaki..
Tuohon ilmaukseen en osaa kyllä sen kummemmin sanoa muuta kuin että, ite oon aina ilmannu silleen hissukseen kaatelemalla ja puristelemalla paikkoja. Ja aina on toiminut.
Comment
-
En kyllä tähän hätään löytänyt. B6 malliin kyllä oli mutta siinä purkivat laturin ja kaasuläpän pois haitolta ja mitä lie muutaki. Mutta kannattaa se alapuolelta vaihtaa. Menee se ilman liimojaki, ite ainaki sain vaihdettua. Mutta kyllä ne naamalle muutaman kerran tuli :)
Comment
Comment