Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 lämmöt

    missäs vika kun lämmöt nousee hitaasti. saa ajella 10-15 km kesälläkin ennenkuin mittarissa 90,vai onko normaali lämpötila?

    #2
    se on varmaan jumittava termari. tai flekti, jos sattuu pyörimään täysillä kokoajan.

    Comment


    • #3
      Voipi johtua anturistaki.

      Comment


        #4
        Termari on enemmän taikka vähemmän kulutus tavaraa joten siitä kannattaa aloittaa, kunhan flekti ei pyöri koko ajan. Jos ei auta niin lämpöanturi tai kettumaisin mittaristo vikaa...

        Mutta termarista tosiaan aloitus.

        Comment


          #5
          Kokeile ottaa varovasti viskoflektistä kiinni moottorin pyöriessä tyhjäkäynnillä, flekti pitää saada pysähtymään. Muuten on visko jumissa.

          Jos on ilmastointi, niin siellä syylärin takana on myös sähköinen flekti, joka pyörii jonkin anturin ohjaamana, mutta minkä?

          Comment


            #6
            Jä älä sitten ota käsillä siitä flektistä kiinni! Vaikka eihän kukaan ota käsin kiinni viskoflektistä auton käydessä, eihän?
            Mutta termarille ääni täältäkin. Kun ilmat kylmenee lämpenee vielä hitaammin--> termari jumittunut auki (iso kierto)

            Comment


              #7
              Kyllä siitä voi ottaa jos se on ehjä. Pysähtyy helposti.

              Comment


              • #8
                sama täällä, oli vanhallakin mittaristolla eikä sen vaihto (pimenneiden ledien takia) poistanut tuota lämpöjuttua. vag-comillakin ehkä hieman alakantissa 73-80 mutta aina ei viisari jaksa nousta... tiedä sitten. välillä toimii ihan normaalisti.

                Hmm.. toisaalta, onkos siellä muuten 2 anturia? toinen mittarille ja toinen moottorinohjaukselle jonka VAG-com näkee vähän joka kanavalta?

                edit_ termarinvaihtohan olis ajankohtainen noilla lämmöillä, mutta ei ole saanut inspiraatiota kun se on niin kettumainen homma, ainakin `99 Vectraan verrattuna. tämä siis korjausoppaasta nopealla silmäyksellä lukaistua..vai?
                Viimeksi muokannut kontio; 17.9.2009, 11:53.

                Comment


                  #9
                  Ei se ainakaa 1.8:ssa mikää kummonen homma oo. Diisseliistä en tiedä.

                  Comment


                  • #10
                    kertokaapas joku fiksu, onko tiivisteliima se päivän sana millä saa termarin palikat pysymään ylhäällä kun vääntää pultit kiinni?

                    nimimerkki pari tuntia jäähdytysnestetihkussa uinut.

                    ei se paikka sinällään paha ollut, ärsyttävä vain kun tippuu romut niskaan ennenkö pultit on kiinni

                    Comment


                      #11
                      Itellä ainaski oireili silleen että kun oli termari sökö, lämmöt ei noussut kuin 70 asteeseen ja kun anturi oli sökö, mittari hyppi vähän siellä täällä välillä.

                      Comment


                      • #12
                        tai sitten ongelma on tuossa motohelvetin tiivisteessä...uskomaton rimpula,kun vertailin vanhaan.pitää hakea tiiviste laakkoselta aamulla ja heittää kiinni liiman kanssa

                        Comment


                        • #13
                          Olen itsekin ihmetellyt hidasta 1.8T AJL:n lämpenemistä. Noin 22°C tallista lähdettäessä ja ulkolämpötilan ollessa n. 15°C saan ajella noin kolme kilometria laitakaupunkiajoa että moottori on täyslämmin. Yhtenä aamuna kokeilin pitää moottorinlämmitintä n. 2h päällä kun auto yöpyi katoksessa eikä siitäkään tuntunut olevan järin suurta apua, mutta toki vähän. Kaveri väitti hiljattain, että uudempi 1.8T BFB lämpenee n. 400m matkalla tallista lähdettäessä samoilla keleillä, en tiedä vieläkään uskoako vai ei. Mikä lie normaalia näille B5-aikakauden moottoreille?

                          Hieman pelottaa, miten käy kun talvi tulee jos tuo on normaalia. Olettaisin että moottorinlämmitin (Defa) on asennettu ilman kiertovesipumppua; auttaisiko sellaisen lisääminen miten paljon?

                          Comment


                            #14
                            Ei varmasti lämpene. Väitän että toveris puhuu ny vähä paskaa.

                            Kävin tänään kirkolla ja ajoin taajamas enste noin kilometrin verran ja sit 80 km/h jonku parisen kilsaa. Lämpömittari oli karvan vajaa sen 90 astetta. Öljynlämpö oli vasta jossain reilus kuudeskympis. Alkuperäsen termostaatin oon vaihtanu vajaa vuosi sitte.

                            Ei tarvi peljätä. Jos lämpömittari tulevilla pakkasilla nousee ~5 minuutin sisällä 90 asteeseen niin kaikki on ok, edellyttäen et on lähteny lämmitetyllä autolla matkaan.

                            Comment


                              #15
                              että uudempi 1.8T BFB lämpenee n. 400m matkalla tallista lähdettäessä
                              Jos ko. asia pitää paikkaansa niin voisin väittää että silloin on jotain vikaa moottorissa....
                              Tai kyllä sen varmaan noin nopeasti saa lämpimäksi kun pitää 1. vaihteen silmässä ja lämä pohjassa :) (jos edes silloinkaan)

                              Comment


                              • #16
                                no niin. nyt sain termarin tiivisteet liimailtua loctiten tiivistemöhnällä ja termarin paikalleen ilman vuotoja. huh. lämpöanturinkin vaihdoin, ja tampere-savonlinna välillä oli tasaiset 90* taulussa koko matkan. hieno fiilis... =)

                                vag-com ei suostunut aukeamaan konella, en saanut tsekattua että onko lämmöt nousseet oikeastikin 75->87

                                Comment


                                • #17
                                  Eihän tuon nyt silmänräpäyksessä tarvitsisi lämmetä, mutta nykyisellään kestää kuitenkin kolmisen kertaa pidempään kuin esim. Volvoillani ja lyhyehkössä kaupunkiajossa se jo tuntuu.

                                  Havaitsin, että mulla se sähköinen flekti pyörii silloinkin kun moottori on kylmä. Ilmeisesti sen ei niin kuuluisi tehdä? Minkä anturin perusteella se toimii ja pääseekö moiseen helposti käsiksi?

                                  Comment


                                    #18
                                    Taitaa pyöriä aina, kun on ilmastointi päällä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mittariston näyttämä ja koneen todellinen lämpötila ei välttämättä kulje käsi kädessä. Kannattaa katsoa VAG-COMilla että miten kone todellisuudessa lämpenee...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Onko miten vaikea homma vaihtaa Audi A4 B5:n termari..? ensimmäinen audi omistuksessa ja ei oo mitään hajua koko vehkeistä.. japsi autoihin oon enemmän perehtyny. Onko mitään neuvoja tai pieniä vinkkejä missä termari sijaitsee ja kannattaako itse vaihtaa vai viedä liikkeeseen...?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mä kirjoittelin noin kuukausi takaperin vaihto-ohjeen (AFN 1,9tdi), löytyy jostain diesel-osiosta.

                                          Comment


                                            #22
                                            Eikö se niin mene että jos vag-com näyttää moottorin lämmöiksi ~90 astetta ja mittaristo vasta tulee perässä ja näyttää ~70 astetta, niin mittariston anturi on sökö?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vaihda lämpöanturi vesiletkusta ja totea vian kadonneen. No itse vaihdoin myös termarin, mutta tuskinpa se siihen tietoon vaikutti...

                                              edit_ tuossa tehty vähän pitkän kaavan kautta, 2 minuutin homma kun ei irrota koko möhkälettä.
                                              http://audi-diy.blogspot.com/2007/10...placement.html

                                              Comment


                                                #24
                                                Kahteen oon vaihtanu, eikä kyllä ottanu tuota kahta minuuttia kauempaa. Vaparis pitää vain imuputki ottaa pois edestä ensi mut turbokoneeseen vaihtuu tuosta nuon vain.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Taas on tullunna nuo pakkaset ja auto ei näköjään niistä tykkä. Eli lämmöt nousee tosi tahmeesti eikä ota kun tuon n:80c ajossa. Viime talvena sama ongelma. Korjaantui kun vaihtoi uuden termostaatin. vaihdoin kesällä myös tuon g62 lämpöanturin. Myös vesipumppu on vaihdettu jakoremontin yhteydessä reilu kuukausi sitten.

                                                  heräsi kysymys tuosta ilmauksesta että onko pakollinen.Ja mikä mahtaa olla tuon aeb koneen nestemäärä. Onko ideoita mistä vois johtua? Niin ja onko merkitystä käyttääkö tuota punaista vai vihreää nestettä. sekaisin ei saa laittaa sen tiedän.
                                                  Viimeksi muokannut tapza_s; 15.12.2009, 20:26.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Kyllä näissä audeissa on tapana ollut käyttää sitä punasta g12 ja oliko se toinen nyt g30. Eikö se kuutisen litraa ollu se nestetilavuus, näin muistelisin. Itselläni kans vainoharhat alkoi kun pakkaset tuli että lämmöt nousee hitaasti mutta kun kyselisin kavereilta miten niillä vehkeet lämpiää niin meinasin että suht koht joutuin lämpiää tämä oma. :) Mutta eipä sitä tiiä minkä susi termarin entinen on laittanut, voi olla vikaaki..

                                                    Tuohon ilmaukseen en osaa kyllä sen kummemmin sanoa muuta kuin että, ite oon aina ilmannu silleen hissukseen kaatelemalla ja puristelemalla paikkoja. Ja aina on toiminut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Onko 1.8t (AEB) termarin vaihto myös 2 minuutin homma? Miten?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jos tiivisteliimaa omistat niin aika yksinkertainen alhaaltapäin. Onnistuu myös yläkautta mutta romuja saa vaan ottaa eestä pois. Liima sen takia että saat rojut pysymään paikoillaan sillon kun kaivat niitä pultteja jostain perseposkien alta :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko tohon mitään ohjetta netissä olemassa? Mitä romuja tarkalleen pitäs ylhäältä purkaa? Jakopää?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            En kyllä tähän hätään löytänyt. B6 malliin kyllä oli mutta siinä purkivat laturin ja kaasuläpän pois haitolta ja mitä lie muutaki. Mutta kannattaa se alapuolelta vaihtaa. Menee se ilman liimojaki, ite ainaki sain vaihdettua. Mutta kyllä ne naamalle muutaman kerran tuli :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X