Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Taas kerran nykii (AEB) Missä voi olla enää vikaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Taas kerran nykii (AEB) Missä voi olla enää vikaa?

    On haku tulokset jo selattu läpi eikä oikeen ole löytynyt mitään selitystä tälle...

    Eli tasakaasulla ahtopaineilla alkaa nykiminen, esim jos ajaa jotain 140km/h ja ahtopaineet nousee sinne nollan yläpuolelle, myöskin kiihdyttäessä meinaa nykiä jossain 3000 - 4000 välillä hetkellisesti ja sitten taas lähtee hyvin sen jälkeen...
    Vika alkoi keskikesällä ihan yllättäen varoittelematta ja sen jälkeen on kokeiltu vaihtaa puolat ja syt.vahvistin eikä auttanut, kaasuläppäkotelon vaihdoin uuteen koska herjasi toimintavikaa ja kävin sopeuttamassa laakkosella(vähän epäilyttää se sopeutus kun meni alle 5 minuuttia) mutta vika vain pysyy...

    Ahtoletkut olen tarkistanut että on ok ja huomasin että se aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili ei nakuta ollenkaan kun se on yleensä aina ennen on pitänyt ääntä, no kokeilin vaihtaa senkin mutta ei alkanut nakuttamaan sekään missään vaiheessa, voiko tässä olla jotain ongelman aiheuttajaa?

    Onko kellään ehdotuksia tai neuvoja? hermo menee....

    Autossa on bsr stage3 lastu ja sen jälkeen turbo vaihdettu ja pidetty ahdot aina sopivana mutta toiminut kuitenki tuolla setupilla yli vuoden ilman mitään ongelmia...

    #2
    Mites ne kaikki muut ehdotukset joita niissä muissa hakutuloksissa on ollut? Kai olet tämän lukenut tarkkaan ja ajatuksella: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=77162

    -Vikakoodit luettu? Tässä on ihan ensimmäinen vaihe kaikkeen mahdolliseen vianetsintään.
    -N75?
    -By-pass?
    -Onko ahtoletkut (ja ehdottomasti myös huohotinletkut) testattu painetestillä vai silmämääräisesti?

    Onko turbo vaihdettu samanlaiseen, ja jos ei, onko säädöt haettu uuden ahtimen mukaisiksi? Mitä tarkoittaa "pidetty ahdot aina sopivana"?

    Comment


    • #3
      - Ei ole enää vikakoodeja kun vaihdettiin kaasuläppäkotelo.
      - ei ole n75 vika kun on kuulajousivena tilalla ja sekin on kokeiltu n75:lla
      - mulla on tuossa nissan S14 modattu by-pass ja käyn tänään sen tarkistamassa, voiko se aiheuttaa tuollaisen nykimisen jos jumissa???
      - mites nuo huohotinletkut kannattaa testata?

      - ahdot on ollut 0.7bar siitä lähtien kun vaihdoin turbon masterpower mp3 malliin ja on toiminut aivan täydellisesti n.vuoden

      Comment


      • #4
        Terve. Itsellä urs6 ja samantyyppistä vikaa alkoi ilmetä noin pari viikkoa sen jälkeen kun olin auton virosta hakenut. Alkoi hiljalleen nykimään enemmän ja enemmän kunnes menetti tehot. Kävin kaikki perusasiat läpi (tulpat, b-suodin, puolat N75, ahtovuodot, bypass, hukkis, kaasuläppä ja muut) vikaa ei vain löytynyt mistään. Seuraava kiinnostuksen kohde olikin sitten ecu ja sieltä se häikkä sitten löytyi. Autoon oli asennettu virossa lastu joka irtisanoi sopimuksensa. Uutta odotellessa.

        Comment

        Working...
        X