Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3E Outo naputus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3E Outo naputus?

    Tervehdys tietäjille.
    Coupe 2.3E.n koneesta kuuluva naputus kummastuttaa.
    Ajettu läpi moottorin pesu aineet ,uudet ölpät ja suodatin.
    Uudet venttiilin nostimet,entisetkin oli uuden näköiset.
    Oire ilmenee kun nostaa kierrokset n.2000 ja pikkuhiljaa laskee kierroksia niin noin 1500 kohdilta löytyy alue missä naputus on tosi terävä ja kun laskee tyhjäkäynnille naputus lakkaa.
    Eikä ole väliä onko kone kylmä tai lämmin.
    Ääni kuuluu koneen taka päästä 4 ja 5 pytyn tienoilta.
    Ideoita kuunnellaan innolla.

  • #2
    Kuuluuko, jos nostaa kierrokset ja antaa pudota nopeasti?

    Comment


    • #3
      Ei kuulu muuten kun etsimällä sopiva kierrosluku 1500 tienoilta ja niin että kierrokset on laskemassa.
      Voisko naku tunnistin tai sytkä ennakot tehdä moista oiretta?

      Comment


      • #4
        10v vai 20v kone? 20v versiossa voisi kai nokkien välinen ketju pitää ääntä.

        Comment


          #5
          Onko alipainepumppua?

          Comment


          • #6
            Alipainepumpun tanko? (venttiilikoneistolta pumppua käyttävä "nostin") kulunut. Kuuntele esim. puukepin tai metallitangon avulla, tuleeko naputus alipainepumpusta. Jos tulee, uusi pumppu tai ehjä käytetty tilalle.
            Naputus ei tosin ole vaarallista, mutta muistuttaa Ladan käyntiääntä.

            Comment


            • #7
              Minä otin koko tangon pois - kolinat hävisi ja kaikki toimi edelleen ok:
              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...alipainepumpun

              Comment


              • #8
                No niin,viikko meni työ hommissa ja sinä aikana on tullut vinkkejä vaivaan, kiitos siitä.
                Alipaine pumppua epäilin itsekkin ja kuuntelin meisseli "stetoskooppina" ja ääni paikallistu tosiaan 4 ja 5 pytyn tienoille kun taas pumppu on moottorin etu päässä,mutta voihan se ääni johtua muuallekkin tai kuulijan korvissa olla heittoa.
                Täytyy testata ilman alipaine pumppua ja tutkia sitten muita vaihtoehtoja.
                Ja kone on 10v,unohtu mainita.

                Comment


                • #9
                  No joo,vika oli kuin olikin alipainepumpussa.
                  Heitin pumpun tapin mäkeen ja naputus loppu siihen paikkaan.
                  Kiitos kaikille vastanneille.

                  Comment


                  • #10
                    Ei tainnut olla iso homma purkaa? Itselläni sama ruljanssi edessä, kun vaan saisi aikaiseksi...

                    Comment


                    • #11
                      Pikku juttu. Muistaakseni pari pumpun kiinnitysmutteria irti, pumppu pois ja tanko mäkeen. Ensin tietysti alipaineletku irti. Lopuksi pumppu paikalleen. Noin 10 minuuttia menee.

                      Comment


                      • #12
                        Jees, tulipa moinen operaatio tänään tehtyä ja nyt moottori ei paljoa kolise, kilkattele eikä naputa. Vielä kun vuotavan pakoputken saa reilaan niin alkaa vitosen sävelet olemaan kohdillaan! :)

                        Comment


                        • #13
                          Missäs tuo alipainepumppu sijaitsee NG moottorissa?

                          Comment


                          • #14
                            Siinä se on ylävesiletkun "takana".

                            Comment


                            • #15
                              No uteliasuuttani kysyisin, vaikuttaako se tangon poisto millään tavalla jarruihin, siis poljinvoimaan, pitääkö polkea kovemmin tms.
                              Naputteleehan se mullakin, häiritsee hiukan vitosen muuten mukavaa käyntiääntä.

                              Comment


                              • #16
                                Päivän ja 50km ajeluiden jälkeen en ole huomannut mitään eroa jarruissa. Viisaammat täällä ovat myös saman todennut, siksi sen itekin uskalsin poistaa.

                                Comment


                                  #17
                                  Vasemman jalan jarrutus on sen jälkeen tehostamatonta, mutta säilyypä tuntuma ;) (siis kaasu pohjassa jarruttelu)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Poistin tapin eilen. Konehuone hiljeni jonkin verran, mutta ei ihan toivomallani tavalla. Kilkattava rapina kuuluu yhä, kun laskevat jengat on n. 1500 ja alle. Lisäksi nuljasin kerteet toisesta kiinnitystapista :( Toivottavasti on tarpeeksi tiukassa kiinni, ettei öljyt roisku pitkin lohkon kylkeä. Jarrut pelaavat ihan ok.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Elippä juu,
                                      opin sen verran, että haittaa tangon poistosta ei ole, mutta liikoja ei saa odottaa ja jengoja ei saa kiertää ihan viimeiseen asti, lisäksi vasen jalka vain kytkinpoljinta varten.
                                      Eli homma duunataan :)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Käytin tuon pumpun irti kanssa joskus reilu vuosi sitten. Tankoa en sentään poistanut, mutta puhdistin pumpun läpikotaisin ja tulppasin pumpusta ylävesiletkuun päin tulevan reiän.

                                        Jarrut toimii hyvin eikä pumppu naputa. Myös pumpun öljyn kerääminen on vähentynyt reilusti. Tosin vasemman jalan jarrutuksen jätän suosiolla kilpakuskeille :)

                                        Comment

                                        Working...
                                        X