Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Irtoava bensahöyrysolenoidi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Irtoava bensahöyrysolenoidi?

    Eilen tatech 32 asennuksen ja säädön yhteydessä poksautti ensimmäistä kertää kaasuläpän alla olevan vaaleansinisen mötokän, josta lähtee kirkas letku ylöspäin, irti virtojen päälle kytkennän/käynnistyksen yhteydessä säätöajojen jälkeen. Äherrettiin se sitten siihen paikalleen takas ja se pysy siinä, mutta tänään rengasliikkeen pihasta lähtiessä poksautti sen irti öljyltä haisevan savun saattelemana.

    Mikä tuota solenoidia ohjaa ja mikä on toimenkuva? Se letku minkä haarassa se on kiinni menee lohkon viereen mustan muovimötikkään(?) kiinni kuskin puolelle.

    Kertokkee tietämättömälle miksi mahdollisesti tekee tuon, ettei sitä vaan tuu laitettua tiukemmalle ja tiukemmalle kunnes jotain muuta hajoo. Tatech kytketty johtosarjaadapterilla paikoilleen joten jos ja kun muillakin on samanlainen viritelmä, niin onko käyny samallai vai oisko tosta mulla jääny joku asia kytkemättä?
    Viimeksi muokannut jasso; 9.9.2009, 12:12. Perustelu: Rivitetty vähän luettavammaksi. Auttaa vastausten saannissa.

  • #2
    Motronic sitä on ohjannut. Vähäpäästöisissä moinen pitää olla.
    Koita lisätä käynnistysennakkoa. Sulla nyt lyö kipinän varmaan sikamaisen aikaisin ja lojahtaa imusarjassa.

    Comment


    • #3
      Tuosta "poksautus" ominaisuudesta pääsee eroon kun johdottaa puolien releen ohjauksen bensapumpun releen rinnalle. Eli puolat saa sähkönsä vasta kun kone pyörii.

      Tatech antaa puolille "testikipinän" jos puolille kytketään sähköt ennen/samaan aikaan kuin eculle itelleen. Ja jos pytyissä on soppaa ja sattuu olemaan venttiili auki sopivasti niin silloin tuo posahus menee imusarjan suuntaan.. edit: siis tuo posaus ei ole se mitä tavoitellaan, vaan pelkkä kipinä. ;)

      Comment

      Working...
      X