Pahoittelut heti kärkeen pitkästä tekstistä, mutta ajattelin, että on parempi heti kirjoittaa mahdollisimman laaja kuvaus ongelmasta. Jos tämä on väärässä paikassa, saa viestin siirtää paremmin sopivaan paikkaan.
Edit: A4 Avant 1.9Tdi -00 Facelift
Ongelma:
Ajaessa alkaa kuulumaan voimistuva humina. Äänen erottaa selvästi ajaessa yli 50km/h, 100-120km/h ääni on jo huomattava. Ääni on vähän samanlainen kuin sillon kun pyöränlaakeri olisi rikki, ehkä vähän "pehmeämpi" ja tuntuu kuuluvan enemmän vetarin moottorin päästä kuin renkaasta.
Koska ilmeni ja mistä omasta mielestä voisi johtua:
Kyseiselle vasemmalle puolelle vaihdettiin pyöränlaakeri noin kk sitten ja mielestäni sen jälkeen ääni alkanut kuulumaan. Olisiko mahdollista, että korjauksessa vetari olisi päässyt, joko liikkumaan tai putoamaan edes yhtään, mistä johtuen joku tukarista tai jostain sen ja moottorin välimaastosta olisi voinut särkyä. Katselin Vagcatista, että siellä voisi olla joku laakerikin, josko se olisi mennyt rikki.
Toinen vaihtoehto olisi sellainen, että hallitus oli pysähtymässä valoihin noin kk sitten, kun huomasi edellisen auton alta hyökkäävän fiksujen rakennusmiesten puolittain auki jättämän kaivonkannen. Hallitus ei ehtinyt / pystynyt joka puolella ajavista autoista johtuen väistää kantta kokonaan. Tämän seurauksena kuului kova kolaus, mutta isku ei lyönyt kuitenkaan käsille asti. Ilmeisesti kansi pääsi osumaan vasemman puolen tukivarteen, sillä pari viikkoa sitten kävin jakopäänrempassa ja pyysin korjaajaa katsomaan tilannetta. Tukarissa oli joku jälki / raapaisu, muuta ulkoista vikaa korjaaja ei löytänyt.
Miten itse tutkittu -> havainnot:
1. Ääni ei voimistu/muutu mutkitellessa, ajaessa ramppeihin tai liikenneympyröihin. Ääni vain voimistuu nopeuden muuttuessa.
2. Veto ei vaikuta ääneen, eli kytkin pohjassa ääni pysyy samana.
3. Eri tehoiset jarrutukset eivät vaikuta ääneen.
4. Ei ravista eikä täristä.
5. Korjaaja ei löytänyt muita ulkoisia vikoja kuin jäljen tukivarressa.
6. Vasemmasta ripustuksesta (yläpuolelta kenties?) kuuluu "terävissä" töyssyissä lievää kolinaa, mutta luulen tämän johtuvan jostain puslista yms. eikä näin ollen liity vikaan.
Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen. Itse veikkaisin, että joku laakeri on mennyt, mutta tarvitsenkin vinkkejä autoja enemmän tuntevilta siitä, missä tai mikä vika voisi olla, että voisin viedä auton korjaukseen. Näin korjaajan ei tarvitsisi laskuttaa koko päivän valohoidosta.
Kiitos erittäin paljon jo etukäteen.
Edit: A4 Avant 1.9Tdi -00 Facelift
Ongelma:
Ajaessa alkaa kuulumaan voimistuva humina. Äänen erottaa selvästi ajaessa yli 50km/h, 100-120km/h ääni on jo huomattava. Ääni on vähän samanlainen kuin sillon kun pyöränlaakeri olisi rikki, ehkä vähän "pehmeämpi" ja tuntuu kuuluvan enemmän vetarin moottorin päästä kuin renkaasta.
Koska ilmeni ja mistä omasta mielestä voisi johtua:
Kyseiselle vasemmalle puolelle vaihdettiin pyöränlaakeri noin kk sitten ja mielestäni sen jälkeen ääni alkanut kuulumaan. Olisiko mahdollista, että korjauksessa vetari olisi päässyt, joko liikkumaan tai putoamaan edes yhtään, mistä johtuen joku tukarista tai jostain sen ja moottorin välimaastosta olisi voinut särkyä. Katselin Vagcatista, että siellä voisi olla joku laakerikin, josko se olisi mennyt rikki.
Toinen vaihtoehto olisi sellainen, että hallitus oli pysähtymässä valoihin noin kk sitten, kun huomasi edellisen auton alta hyökkäävän fiksujen rakennusmiesten puolittain auki jättämän kaivonkannen. Hallitus ei ehtinyt / pystynyt joka puolella ajavista autoista johtuen väistää kantta kokonaan. Tämän seurauksena kuului kova kolaus, mutta isku ei lyönyt kuitenkaan käsille asti. Ilmeisesti kansi pääsi osumaan vasemman puolen tukivarteen, sillä pari viikkoa sitten kävin jakopäänrempassa ja pyysin korjaajaa katsomaan tilannetta. Tukarissa oli joku jälki / raapaisu, muuta ulkoista vikaa korjaaja ei löytänyt.
Miten itse tutkittu -> havainnot:
1. Ääni ei voimistu/muutu mutkitellessa, ajaessa ramppeihin tai liikenneympyröihin. Ääni vain voimistuu nopeuden muuttuessa.
2. Veto ei vaikuta ääneen, eli kytkin pohjassa ääni pysyy samana.
3. Eri tehoiset jarrutukset eivät vaikuta ääneen.
4. Ei ravista eikä täristä.
5. Korjaaja ei löytänyt muita ulkoisia vikoja kuin jäljen tukivarressa.
6. Vasemmasta ripustuksesta (yläpuolelta kenties?) kuuluu "terävissä" töyssyissä lievää kolinaa, mutta luulen tämän johtuvan jostain puslista yms. eikä näin ollen liity vikaan.
Nämä nyt ensimmäisenä tuli mieleen. Itse veikkaisin, että joku laakeri on mennyt, mutta tarvitsenkin vinkkejä autoja enemmän tuntevilta siitä, missä tai mikä vika voisi olla, että voisin viedä auton korjaukseen. Näin korjaajan ei tarvitsisi laskuttaa koko päivän valohoidosta.
Kiitos erittäin paljon jo etukäteen.
Comment