Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 vaihelaatikon asennus ohjeita typ 89 coupe (vähä kiire)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 vaihelaatikon asennus ohjeita typ 89 coupe (vähä kiire)

    Joo nyt pitäs ruveta laittamaan tuota s4 01E laatikkoa tuohon typ 89 coupeen. Miten olette niitä korvakkoja muuttaneet, on niin paras tapa että S4 laatikosta rälläkällä korvakko sopivalta kohalta poikki ja hitsaamalla vanhan laatikon korvakko kiinni oikealle kohdalle? Sitten tuo vaihteensiirtovivusto tarvitsenko vielä s4 vaihteensiirtovivuston myös tonne auton puolelle, laatikon mukana tuli vain nuo kaksi tankoa jotka tulee laatikon päälle? Sitten tuli vielä mieleen että tuleeko sähköpuolelle mitään ongelmaa tuon nopeus anturin takia? Pikkasen ois kiire että jos kehtaisitte auttaa äkkinäistä mitä pikimmiten.

    #2
    Jos laatikkosi on 6 v, niin tarvitset 6 vaihteisen vivuston. Onko laatikko bit moottorista vai vitoskoneesta? Helpoin tapa on ostaa s2 01E vaihteiston kannakkeet. Tällöin sopii suoraan jos on 5 vaihteinen 01E. Kuusivaihteisessa on muistaakseni erilainen apurunko.

    Comment


      #3
      Sähköpuoli käy suoraan. Vivustot ovat aivan erilaiset ja niihin tarvitsisit 6-vaihteisen Coupen/B4:n vivustot tai sitten jotain tämän tapaista:

      http://audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=77992

      Comment


        #4
        Kuusivaihteisessa on muistaakseni erilainen apurunko.
        Näin ainakin kun puhutaan S2:sen 5 vaihteinen versus 6 vaihteinen.

        Comment


        • #5
          Siis laatikko on urS4:sen 5-vaihteinen 01E-laatikko CET varmistu tuokin
          Viimeksi muokannut raapinen; 4.9.2009, 12:18.

          Comment


            #6
            Kelkan ja toisen vaihteistotassun väliin ~20mm spaceri niin homma (kuulemma!) hoituu.
            S2 5V on 01A.
            Toisessa ketjussa tuli juuri vinkki miten voi välttyä harvinaisen vivuston hankinnalta.
            Sähköpuolella erilainen liitinrunko, mutta signaalit sinällään kelpaa sellaisenaan.

            Comment


              #7
              multakin löytyy sitte tarvittaessa oikea keppi ja vivusto, ihan säädylliseen hintaan.
              Minusta vaatii aina 01e:n ja pikkukorisen korvat, ja silti tarttee speiserin.

              Comment


                #8
                6v apurungon kanssa,ei pitäisi tarvita spaceria

                Comment


                  #9
                  V6:sen apurungossa ( en ole varma onko kaikissa) on myös korvake valmiiksi korkeammalla, ei tarvitse lisäkoroketta. Minulla on yksi tuollainen kutosen apurunko varastossa mutta ei mitään käsitystä minkä vuoden autosta tai moottori/laatikkoyhdistelmästä se on peräisin. Kiinnikepisteiden puolesta se vastaa 5vaiht. -vitosen apurunkoa poislukien korotettu laatikon tassu. Ja sivupalkit on hieman erimuotoiset kuin vitosen apurungossa, sinne on tehty muotoilulla ja vahvikepaloilla tilaa ilmeisesti kutosen pakosarjoille.

                  Comment

                  Working...
                  X