Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ralli välitykset 80Quattroon

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ralli välitykset 80Quattroon

    minulla on harraste autossa 01e vaihdelaatikko mikä on ensimmäinen mikä on nyt kestänyt soralla ja osin asfaltilla enemmän kuin kaksi tuntia. hyvinkään radalla on asfaltti mutkia mitkä syö renkaat ja muutaman vetoakselin piti ottaa yhteyttä karpiolaan nyt akselit kestää. 016 laatikoita meni hajalle 8kpl alkujaan niitä oli neljä yhdistelemällä osia hitsatulla keskilukolla huonoin kesti 20min ja paras 4tuntia rata ajoa.

    01E CET tyypin laatikko on muuten hyvä välitykset ei vain sovi soralle 1 ja 2 vaihde ihan ok mutta kolmonen on liian pitkä. jokamies kuskit sano että tee sinne 2 ja puoli vaihde nelosen paikalle H kaavasta tulee hassu mutta äkkiä kuulemma käsi tottuu ai jaa. nyt ideana olis tehdä uudet välitykset 3 ,4 ja 5 vaihteeseen.

    jos sais teetettyä uudet välitykset niin unohtaisin haaveet 6v suorakytkentä laatikosta enkä lähetäkkään sitä tsekkeihin puran pois paketista..

    kuka muu kuin sf pyörä tekee rattaita suomessa??
    pystyisikö joku harrastamaan töissä? jos niin tervetuloa pelkkäämään mun kanssa radalle.vanhalla ja uudella laatikolla. ei tarvitse kuitenkaan ilmaiseksi harrastaa.

  • #2
    Selholm naapurimaasta, AKE-gears ( joskus kuulemma tokaissut ettei audiin kannata tehä suorakytkyä kun kukaan ei osta ) , hermansson ( tekee ainakin mitsuihin ), lampola...
    Tuosta näin heittämällä...

    Comment


      #3
      Eiks tohon sopis toi 01e kuusilovinen, jossa kolmonen on lyhyempi ku 5lovisessa?

      Comment


      • #4
        6 vaihteinen suorakytkentä laatikko maksaa tsekeissä 5200e +alvi valmiina, oma laatikko pitää lähettää sinne tulee takaisin kasattuna. mutta se on edellen H kaava laatikko ja sen käyttö voi tulla todella kalliiksi jos harjoitellessa muutaman kerran rusahtaa saa vaihtaa kytkentä renkaita aika usein.
        sillä rahalla vois tehdä muutakin.

        lyhyellä ralli crossi radalla riitäis 3-4 hyvillä väleillä olevaa vaihdetta. viides jäis afaltti radoille useimalle 200kmh tai vähän yli varmaankin riittää.

        nyt olisikin tarkoituksena välittää 5v synkronoitu vinohampainen uudelleen vaihteet 3,4 ja5
        sitä 6v laatikon kolmosta pitääkin hiukan tutkia.

        Comment


          #5
          CET kolmonen 32/26
          CBL kolmonen 33/25
          CET nelonen 30/28
          CBL nelonen 30/29

          Äkkiseltään lyhin 01E kolmonen olis 34/24 allroadista EHS ETJ FGY FTJ FTQ FTR
          01E311285R, vastapuoli on vaan aika arvokas, mutta sama 30 hammasta nelosessa. 01E311925M
          CBL:ää jne lyhyempää nelosta ei ihan just oo tiedossa.

          Comment


            #6
            täs on on hieman asiaa muuten tosta lootasta. Ja noita välityksien laskemista varten helpottava työkalu ...

            Comment


              #7
              hajosko nuo 016 laatikot aina samasta paikkaa??

              Comment


              • #8
                keskilukko taitaa olla se heikoin paikka
                ristitappi leikkas kiinni ja tuli kyljestä ulos useamman kerran hitsasin lukon umpi jumiin se ongelma tuli kuntoon oli muuten yllättävän hyvä ajaa soralla. ratapäivillä ahvenistolla perässä ajajat varmaan katto että mitähän toi täällä pyörii eihän se osaa ajaa ollenkaan aivan mahdoton asfaltillä.kakkosen ja kolmosen hampaat meni kerran.
                ja hitsattu lukko varmaan hakkas sivuakselin laakerit romuksi. pinjon akselin laakerit oli miltein aina vaihtanu väriä.

                Comment


                • #9
                  amerikan o1e välityksissä on joku vika cet laatikon 4=1.07 eikä 0.93 . mikä olisikin ok voin ollä väärässäkin
                  cet
                  1=3.5
                  2=1.89
                  3=1.23
                  4=1.07
                  5=0.75

                  Comment


                    #10
                    onko kukaan purkanut audimotorsportin 016 laatikoita??onko niissä muuta eroa perus 016 laatikoihin,kuin välitys ja lukko .vai onko mulla joku sekasikiö laatikko, kun siinä on kytkinakseli paksumpi ja boori sama kuin 01e laatikoissa.

                    Comment


                    • #11
                      Onko Kessulla "pitkä vai lyhyt" laatikko? Siirtäjät pitäis olla vankemmat molemmissa. Lyhyt malli kestävämpi kaiken kaikkiaan.

                      Comment


                      • #12
                        Mulla on tuollainen sportin laatikko levällään. Voin ottaa siitä mitat kytkinakselista ,niin saadaan vertailua.

                        Comment


                          #13
                          pitkämalli on mulla.

                          Comment


                          • #14
                            Kytkinakselin mittoja: halk. akselilta 30mm ja kytkinboorin kohdalta n.23,8mm.

                            Comment


                              #15
                              eli sulla on samat mitat kuin mulla,niitä on ilmeisesti tehty kahdella akselilla.

                              ymmärsin että myös vakio 016 akselilla tehty.

                              Comment

                              Working...
                              X