Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

5 syl Lohkojen erot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 5 syl Lohkojen erot

    Kysytäänpäs nyt nuista vitoskoneiden lohkojen eroista. Olen siis etsimässä lohkoa josta on tarkoitus rakentaa 2.2 20v turbomoottori. Siksi irto lohko että sais alakerran kasattu valmiiksi pöydällä, ettei tarvitseisi laittaa autoa seisomaan niin pitkäksi aikaa, koska aikaa ei ole värkkäillä kuin viikonloppuina. Mitkä lohkot tähän soveltuu? Saako 2 litrasesta muuttamalla iskunpituutta 2.2 vai pitää se porata ylikokoon, vai onko ne kaksi eri lohkoa?

  • #2
    Jos meinaat oikeesti rakentaa sitä konetta niin kannattaa varmaan tässävaiheessa pohtia jo 2.5 diisselin lohkoa.

    Comment


    • #3
      Aha pakka sekas heti kerralla...? Teho tavote olisi siis jotain 450 hv ja 600Nm eli ei siis mitään avaruus-sukkulaa olla tekemässä. Mutta kertokaapas lisää myös tosta 2.5 nokivasaran lohkosta?

      Comment


        #4
        81mm porauksisest lohkot sopii suoraan sun kanteen, POISLUKIEN tuo 2,5litranen.

        muutokset 2,5 lohkoon samat kuin pieniporauksissa, eli yksi reikä umpeen ja yhtä kohtaa pitää lohkossa leventää.

        jos mahdollisesti suorasytkä, sen rullakiristimen ja jotain muita pultin reikiä puuttuu.

        Comment


        • #5
          Mitenkäs 2.2 10v lohkoon menee toi 20 venttiilinen kansi

          Comment


            #6
            jos on 81mm porauksella niin käy

            Comment


              #7
              tuli muutes mieleen, että kuinkas noissa vapareissa o niitä öljytykkejä? Jotenkin sain semmosen käsityksen että tässä oltais ahtamassa vaparia

              Comment


                #8
                2.2 10v:ssä ei ole tykkejä.

                Hytikkanostinkoneita:
                20v turbo 81 poraus, tykit
                2.2 10v ja 2.0 10/20v 81mm poraus, 10v ilman tykkejä
                2.3 10/20v 82,5 poraus ja molemmissa tykit
                2.5 10v T4:stä 16mm korkeampi lohko, 81 poraus, ei tykkejä
                2.4D 10v 79,5 poraus, tykit
                2.5TDI 81 poraus, tykit

                2.0 ja 2.2 erot iskussa siis. En nyt satu muistamaan 2.0:n iskua ulkoa, mutta sama kuin 1.6 4syl. 2.2/2.3 86,4 ja korkeissa 95,5

                Kolme viimeksi mainittua ns korkeita lohkoja (16mm), 12mm kansipulteilla vs matalan 11mm ja yhtä nurkkaa lohkosta pitää täyttää ettei vuotaisi öljyjä ulos. Täytöstä varmaan joltain vois löytyä kuva. Bolt-on veivi+mäntäsettejä löytyy korkeaan esim rosten performancelta.

                Vielä on sitten eroa matalalohkoissakin sen verran että tuoreemmissa vehkeissä on jakopään kiristimelle jenkareiät naamassa.

                Korkeista puuttuu vaihtelevasti joko nakuanturien paikat ja/tai kampura-anturien paikat ja/tai lämppärikierron vesilähtö takapäästä.

                Comment


                  #9
                  Joskus täytyy kyllä ihailla tuota porkkiksen nippelitietoa. :)

                  Comment


                    #10
                    Onnistuuko niiden öljytykkien kairaus jälkikäteen? Kai niitä olisi jo tehty maailman sivu, jos onnistuisi, mutta mikä siinä tökkii? Olisi vaan noita vaihtoehtoja ja varaosia pirusti enemmän jos ei ole mikään ameriikan temppu..

                    Comment


                      #11
                      Kyllä onnistuu.

                      Comment


                        #12
                        Vaikuttaako näissä turboissa nostajien tyyppi kansien ristiin istutukseen ja miten, eli onko tehtävissä?

                        Comment


                        • #13
                          Mites suositteleisitte,

                          pitäisi tehdä turbo kone alle 130hp 5 sylinteriseen koneeseen.

                          Mitens ison tuosta 2.0 litrasesta saa stroukattua, ja olisko ohjeita öljyruiskujen kairaamiselle?

                          Comment


                            #14
                            2.2 tai jopa 2.5L , halvemmaksi tulee ostaa suoraan turbon lohko

                            Comment


                            • #15
                              elikkä 10v ja 20v kampurat ja vauhtipyörän kiinnitykset ilmeisesti erilaiset, meneekö 10v lohkoon 2.2 20v kampiakseli?

                              Comment


                                #16
                                Ei kai? Itse ainakin käytin 7A:n (20V) vauhtipyörää 10V TDI:n jatkona.

                                Comment


                                  #17
                                  Lainaus S2Foorumilta:
                                  Hi, Which crank can I use in AAN engine with dual mass flywheel?
                                  AAN, 3B, MC?
                                  Better question would have been, which engine doesn't the 034105101S crankshaft from the AAN, ABY and ADU come in. The answer would have been shorter, e.g. MC, WX.

                                  The answer as to what engines did the 034105101S also come in is very long and includes KU, KZ, HX, NF, AAR, PX, 3B, KV, HY, KX, RR, NG and 7A. Very common.
                                  Lista kattaa siis sekä 10v että 20v.

                                  Comment


                                    #18
                                    10v turboissa pienemmät kk kaulat,muissa 10v ja 20v samat kampurat

                                    Comment


                                      #19
                                      Paitsi NM, joka on lyhytiskuinen ja valukampuralla. Yhteensopiva kylläkin kiinnityksiltään ja kauloiltaan muitten kanssa.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X