Kysytäänpäs nyt nuista vitoskoneiden lohkojen eroista. Olen siis etsimässä lohkoa josta on tarkoitus rakentaa 2.2 20v turbomoottori. Siksi irto lohko että sais alakerran kasattu valmiiksi pöydällä, ettei tarvitseisi laittaa autoa seisomaan niin pitkäksi aikaa, koska aikaa ei ole värkkäillä kuin viikonloppuina. Mitkä lohkot tähän soveltuu? Saako 2 litrasesta muuttamalla iskunpituutta 2.2 vai pitää se porata ylikokoon, vai onko ne kaksi eri lohkoa?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
5 syl Lohkojen erot
Collapse
X
-
81mm porauksisest lohkot sopii suoraan sun kanteen, POISLUKIEN tuo 2,5litranen.
muutokset 2,5 lohkoon samat kuin pieniporauksissa, eli yksi reikä umpeen ja yhtä kohtaa pitää lohkossa leventää.
jos mahdollisesti suorasytkä, sen rullakiristimen ja jotain muita pultin reikiä puuttuu.
Comment
-
tuli muutes mieleen, että kuinkas noissa vapareissa o niitä öljytykkejä? Jotenkin sain semmosen käsityksen että tässä oltais ahtamassa vaparia
Comment
-
2.2 10v:ssä ei ole tykkejä.
Hytikkanostinkoneita:
20v turbo 81 poraus, tykit
2.2 10v ja 2.0 10/20v 81mm poraus, 10v ilman tykkejä
2.3 10/20v 82,5 poraus ja molemmissa tykit
2.5 10v T4:stä 16mm korkeampi lohko, 81 poraus, ei tykkejä
2.4D 10v 79,5 poraus, tykit
2.5TDI 81 poraus, tykit
2.0 ja 2.2 erot iskussa siis. En nyt satu muistamaan 2.0:n iskua ulkoa, mutta sama kuin 1.6 4syl. 2.2/2.3 86,4 ja korkeissa 95,5
Kolme viimeksi mainittua ns korkeita lohkoja (16mm), 12mm kansipulteilla vs matalan 11mm ja yhtä nurkkaa lohkosta pitää täyttää ettei vuotaisi öljyjä ulos. Täytöstä varmaan joltain vois löytyä kuva. Bolt-on veivi+mäntäsettejä löytyy korkeaan esim rosten performancelta.
Vielä on sitten eroa matalalohkoissakin sen verran että tuoreemmissa vehkeissä on jakopään kiristimelle jenkareiät naamassa.
Korkeista puuttuu vaihtelevasti joko nakuanturien paikat ja/tai kampura-anturien paikat ja/tai lämppärikierron vesilähtö takapäästä.
Comment
-
Onnistuuko niiden öljytykkien kairaus jälkikäteen? Kai niitä olisi jo tehty maailman sivu, jos onnistuisi, mutta mikä siinä tökkii? Olisi vaan noita vaihtoehtoja ja varaosia pirusti enemmän jos ei ole mikään ameriikan temppu..
Comment
-
Lainaus S2Foorumilta:Hi, Which crank can I use in AAN engine with dual mass flywheel?
AAN, 3B, MC?Better question would have been, which engine doesn't the 034105101S crankshaft from the AAN, ABY and ADU come in. The answer would have been shorter, e.g. MC, WX.
The answer as to what engines did the 034105101S also come in is very long and includes KU, KZ, HX, NF, AAR, PX, 3B, KV, HY, KX, RR, NG and 7A. Very common.
Comment
-
Paitsi NM, joka on lyhytiskuinen ja valukampuralla. Yhteensopiva kylläkin kiinnityksiltään ja kauloiltaan muitten kanssa.
Comment
Comment