Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.8t ihme vikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 1.8t ihme vikaa

    eli potilas A4 b5 1.8t Lastutettu

    auto pelaa muuten täysin sama millä kierros alueella paitsi kun kaasun lämää pohjaan niin auto rupeaa tekemään seuraavaa

    prötröttämään ja joskus paukkuu putkessa ihmeellisesti en osaa oikeen muuten kuvailla
    ahdot menee joskus vaarallisesti 1.5bar

    heti kun auto ei saisi keittoa tai jotain täyskaasulla???

    autoon tehty/vaihdettu seuraavaa

    tulpat vaihdettu
    maffi vaihdettu
    ahtopuolen paine testi tehty

    koitin myös ajaa ilman maffin piuhaa oireet samat mutta lievemmät =/
    Viimeksi muokannut tonirah; 1.9.2009, 19:19.

    #2
    Oletko puolia kokeillut vaihtaa? Hajonnut puola teki itselläni melkein vastaavaa tosin ahdot ei karkaillut kuvaamallasi tavalla

    Comment


      #3
      Oisko N75 viallinen, se vois periaatteessa päästää yliahdoille.

      Comment


        #4
        tuosa kyllä on yks ylimääränen n75 sitä vois kokeilla paikoilleen, tosin päälle vuoden ollu tuo nykyinen paikallaan oleva n75 mutta kait ne voi olla kulutustavaraa

        Comment


        • #5
          Itsellä oli viallinen sytkäpuola (toistaa itseään). Röpötti täyskiihytyksessä noin 1500-3000rpm alueella. Vaihdoin kaikki puolat kerralla, marmorilta 75€/kpl.

          Comment


            #6
            näkyykös viallinen puola mitenkään tulpissa esim karstoittaako tulpan??

            Comment


              #7
              Ei näy. Puolat, tulpanjohtonysät ja sytytysvahvistin (ilmanputsarikotelon päällä) ovat hyviä tarkastelun kohteita, mutta myös ahto-ohjaus on hyvä varmistaa.

              Comment


                #8
                vaihdoin tuossa n75 ei ollut vaikutusta, huomasin että kylmällä koneella ei esiinny nykimistä, mutta kun kone lämpenee alkaa nykiminen täyskaasulla. Menee varmaan puolat seuraaavaksi vaihtoon 1 puola tuohon on varmaan joskus vaihdettu kun on erinlainen ja ajettuhan on jo 185000 että varmaaan aikakin vaihtaa

                Comment


                • #9
                  Omalla oli ajettu 350000 ennen kuin nuo puolat meni. Siis ainakaan huoltohistoriassa ei näy vaihdosta mitään. Samaa vähän mulla että kylmänä toimi paremmin ku lämpimänä. Vaihdoin vikaa etsiessäni myös nuo "tulpanjohtonysät" ja sytkävahvarin.

                  Comment


                  • #10
                    Tuossa ei taida olla vielä oppivaa kaasuläppääkään, joten oman nilkan sopeutuksen vois tehdä;). Katti tukossa, lambda sökö, mitä vielä? Mitään vikakoodeja ei tietenkään ole luettu vai? Puolavika/misfire käsittääkseni näkyy loggaillessa, mutta löytyykö vian aiheuttaja onkin eri juttu.

                    Comment


                      #11
                      no joskus ajat sitte kävin lukemasa mutta mitään ei näkyny muutako se että maffin piuha oli irrotettu =) sanovat vaan että nuin vanhasa autosa on tuo vikakoodi juttu vähän niin ja näin että ei sieltä taho viat näkyä, mutta tilasin ameriikasta puolat 87 euroa 4kpl ei pahan hintaset ;) ja nelisenkymppiä sytytyksen vahvistin, täältä taitaa saada yhden puolan tohon hintaan

                      Comment


                      • #12
                        Hei,

                        Mulla on A4 b6 1.8t -01 audi ja lastutettu. Muuten toimii hyvin mutta moottorin vika valo syttyy ja viimeksi oli syttynyt lambasta... No oireet on vähän samat että täydellä kaasulla tuntuu että ei anna kaikkea irti viimeksi radalla niin 5 vaihteella ei päästä huippuihin vaan 180km/h tulee jokin stoppi ei lähe kiertää enempää... voiko se nyt tuosta lambasta johtuu? samoja oireita teki myös kun valo ei palanut...

                        Forgen by-bass on vaihdettu ja se vähän parani kun heitin jäykimmän jousen sinne tilalle kun alussa oli sininen niin vaihdoin punaseen.

                        Mutta onko tuo punanenkin liian löysä? Päästääkö se vieläkin ilmaa ohi kovemmilla ahdoilla? :O

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja kinky Näytä viesti
                          Hei,

                          Mulla on A4 b6 1.8t -01 audi ja lastutettu. Muuten toimii hyvin mutta moottorin vika valo syttyy ja viimeksi oli syttynyt lambasta... No oireet on vähän samat että täydellä kaasulla tuntuu että ei anna kaikkea irti viimeksi radalla niin 5 vaihteella ei päästä huippuihin vaan 180km/h tulee jokin stoppi ei lähe kiertää enempää... voiko se nyt tuosta lambasta johtuu? samoja oireita teki myös kun valo ei palanut...

                          Forgen by-bass on vaihdettu ja se vähän parani kun heitin jäykimmän jousen sinne tilalle kun alussa oli sininen niin vaihdoin punaseen.

                          Mutta onko tuo punanenkin liian löysä? Päästääkö se vieläkin ilmaa ohi kovemmilla ahdoilla? :O
                          Vaihoitko sen lamdan? Ei ole kokemusta noista forgen by-passeista. Kannattaa testata audi TTn by-passia. Sillä ainakin rokkaa jos bypassista on kiinni. Kannattaneen mitata myös mafin arvot vedättäessä sekä vaihtaa tuo lambda jos et ole vaihtanut ja se edelleenkin antaa vikakoodia

                          Comment


                            #14
                            Lainaan nyt tätä topicia, jos sopii.

                            Eli eilen aamulla käynnistäessä autoa, moottori "yskäisi" käynnistyessä ja tänään ajaessa kerran nykäisi samaan tyyliin, kun aiemmin puolan ollessa viimeisillään. Kyseessä siis A4 B6 1.8t, AVJ.
                            No löin auton piuhan päähän saadakseni selkoa ja tälläiset sieltä tulivat:

                            Control Module Part Number: 8E0 906 018 B
                            Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0004
                            Software Coding: 11701
                            Work Shop Code: WSC 63351
                            Additional Info: WAUZZZ8E22A060048 AUZ6Z0A0152254
                            2 Faults Found:
                            16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
                            P0011 - 35-10 - - - Intermittent
                            16705 - Engine Speed Sensor (G28): Implausible Signal
                            P0321 - 35-10 - - - Intermittent

                            Eli tarvitsisiko tässä alkaa tosissaan olemaan huolissaan, vai mikä avuksi?

                            Comment


                              #15
                              Molemmat näyttää olevan satunnaisia(Intermittent). Nollaa koodit ja seuraa tuleeko takaisin.

                              Comment


                                #16
                                Voisiko puolan lopuillaan oleminen moisia saada aikaan? Koska keväällä vaihdoin 2 puolaa ja kaksi on vielä vanhoja. Ja alkavat oireet olleet prikulleen samoja, kuin aiemmin.

                                Comment


                                  #17
                                  no niin ja vika löytyi, 1 rikkinäinen puola sen kun vaihtoi niin johan pelitää, kiitokset avusta =)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos sama vika palaa myöhemmin niin voi olla vika lastussa. Mulla teki ihan samaa, puolan vaihdon jälkeen pelas vähän aikaa normaalisti mut myöhemmin alotti taas nykimisen. Sit ecu meni paskaks toisesta syystä ja kun sen vaihdoin vakioo ecuun niin lakkas samalla nykiminen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Jahas, tuo vika toistui, nyt alkoi välillä rykimään oikein kunnolla ja paikallisen vw/audipajan mukaan anturi on entinen.

                                      Edit: Anturin vaihdolla vika korjaantui.
                                      Viimeksi muokannut Cid; 26.11.2009, 22:08.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X