Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 erot.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UrS4 erot.

    Terve.

    Onko UrS4 laatikoissa miten eroja? Tarkoitan siis 2.2t version 5- ja 6 pykäläisiä. Onko niillä matka-ajossa kuinka paljon kierroseroja, entä tehon kestossa?

    Toinen mieltä hieman askarruttanut asia on tuo ratti. Bagiton on oikein näpsäkän oloinen niin silmään kuin käteen, mutta bagillinen taas ei oikein kumpaakaan. Saako tuon bagillisen tilalle järkevästi mitään uudemman mallin rattia? Vanhempi bagiton käynee, mutta jos tuommoinen hengenpelastaja on, niin ei sitä kehtaisi jorpakkoonkaan heittää(kerran olen tuommoiseen "päässyt" nojaamaan).

    #2
    Uudempi isopoorinen ratti käy paikalleen soviteholkilla, jos ei istu jo suoraan.

    Noista bensaversion lootista en osaa sanoa tarkkaan, mutta veikkaan, että samat lait pätee, kuin dieselissäkin. Kuudes vaihde säästää moottoritienopeuksissa (~120 km/h) noin ½ litraa soppaa per 100km. Tämä siis ohjekirjan mukaan ja mitä foorumilla on aiheesta keskusteltu, kokemukset tukevat väitettä. useampi lovinen siis säästää varmasti bensoissakin.

    Kestossa tuskin on ihmeellisyyksiä, kun vääntöhuiput on vähän eri kierroksilla, kuin dieseleissä, joista olen kuullut laatikoita (C4 100-ympäristössä) rikotun tarjoamalla liikaa vääntöä liian pienillä kierroksilla.

    Comment


    • #3
      Tuo kuusvaihteisen vitonen ei oo varmaa sama kuitenkaan välityksiltään kuin tuo viis vaihteisen isoin pykälä? Eli voisi olettaa 5 vaihteisissa olevan himpun pidemmät välitykset sitten.
      Tuo kuudeshan taisi olla lisävaruste, eikä vuosiluvun mukaan menevä, kuten ratti?

      Comment


        #4
        Viimeinen vaihde viisipykäläisessä ja kuusipykäläisessä ihan saman mittanen, samoin 1. ja 2. vaihde on samat. UrS6 sitten taas sai lyhkäsemmän 5-pykäläisen laatikon(CET). Kuutosen rattaat on kaikissa vuosimalleissa olleet lisävaruste turbokoneen kanssa.

        Laatikot on tehty samoihin kuoriin vaihdemäärästä riippumatta.

        Lisätään nyt vielä, v8:n kanssa on pikkaisen pidemmät välitykset, paitsi S6+:n laatikko jossa samat välitykset vitoskoneen kanssa. V8:n kanssa laatikkoon on lisätty öljypumppu ja jäähdytyspiiri jo tehtaalta.

        Comment


        • #5
          ot tai jotain :

          onkos nuo salkut (5zyl ja 8zyl) samalla moottorin naamataululla ?

          Ja, onkos muissa koneissa (4zyl jne jne) samat naamataulut, eli voiko salkkuja periaatteessa vaihdella mitenkä sattuu ristiin rastiin huoleti (tietenkin katsoen että välitykset ovat kutakuinkin samat)

          Comment


            #6
            Samalla naamataululla ovatten. Naamataulussa on salkussa "ylimääräisiä" reikiä eri koneita varten (perus kehä siis sama). vitonen ja kasi taitaa käyttää samoja reikiä, nelonen käyttääkin eri reikiä.

            Wanhan liiton askit on sitten toinen juttu, niissä on sitten ihan kone spesifisiä naamatauluja.

            EDIT: näyttääpä sittenkin olevan hiukan erilaisia naamatauluja tuossakin. Sisuskalut vaihtamalla saa toki välityksiä vaihdeltua ;) Toki nuo naamakuvat on vain korjausoppaasta ihmeteltyjä, onko niiden erot oikeasti ratkaisevat onkin ihan toinen juttu.
            Viimeksi muokannut gedu; 1.9.2009, 21:21.

            Comment


            • #7
              OT:
              Onkos kukaan kuullut noista revo sms s4:sta ja onko niistä tätä tarkempaa tietoa kellään? Lähinnä ahtimen tyyppi kiinnostaa, onko esim. rs:n ahtimeen verrattava vai pienempi..

              http://www.ableitet.no/modeller/S4S6/S4S6-ie.htm

              Tuolla olisi yksi tyrkyllä.
              http://www.blocket.se/uppsala/Audi_S...k_23196149.htm

              Mitenkähän tuon kilpiin saanti suomessa, kun lienee rek.otteessakin nuo tehot? Tunteeko katsastuskonttori tuommoista lainkaan.
              Viimeksi muokannut Ugemi; 1.9.2009, 21:52.

              Comment


              • #8
                Kyllä on Suomen kilvissä noita. Tai monikosta en tiedä mutta nähnyt olen yhden.

                Comment


                  #9
                  Olipas nätin näköinen tuo Blocketin peli.

                  Comment


                    #10
                    Rinkulat maskiin ja valot vaihtoon, ni ois täydellinen. Todella hyvän värinen!

                    Comment

                    Working...
                    X