Kyselenpä tätä nyt täältäkin, vaikka kyseessä ei Audi olekaan. Kaverini bemaria siis kohtasi otsikossa mainittu tragedia:
Kannentiiviste siis todennäköisesti mennyt (tai kansi halki). Kannet on siis avattava, suoristettava ja tiivisteet ainakin uusittava, mutta miten siitä eteenpäin? Myös lohko on alumiinia, vaikuttaako mitenkään mihinkään?
Riittääkö pari öljynvaihtoa nopealla syklillä, vai pitääkö konetta alkaa puhdistamaan jotenkin, diesel/öljy-koktaililla tms? Itselle sattunut vastaavaa joskus ekkerissä, jolloin selvisin kannen suoristuksella, öljyjen vaihdolla ja parin huohotinputken puhdistuksella, mutta se ei oikein ole tähän verrattavissa...
Kaikki vinkit on tervetulleita, ja kaverini on avusta varmasti kiitollinen!
- Ensin vettä alkoi kulumaan
- Vettä lisättiin, koska auto jätti sitä (myös) alleen
- Viimein katsottiin öljyt. Tikku ja korkki aivan "toffeessa"
- Viimeisimmat käynnistyskerrat vaivalloisia, putkesta usvaa
Kannentiiviste siis todennäköisesti mennyt (tai kansi halki). Kannet on siis avattava, suoristettava ja tiivisteet ainakin uusittava, mutta miten siitä eteenpäin? Myös lohko on alumiinia, vaikuttaako mitenkään mihinkään?
Riittääkö pari öljynvaihtoa nopealla syklillä, vai pitääkö konetta alkaa puhdistamaan jotenkin, diesel/öljy-koktaililla tms? Itselle sattunut vastaavaa joskus ekkerissä, jolloin selvisin kannen suoristuksella, öljyjen vaihdolla ja parin huohotinputken puhdistuksella, mutta se ei oikein ole tähän verrattavissa...
Kaikki vinkit on tervetulleita, ja kaverini on avusta varmasti kiitollinen!
Comment