Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tehot hukassa A6 1.8T -98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tehot hukassa A6 1.8T -98

    Apua...

    Ostin noin vuosi sitten n. 220 000 ajetun A6 Audin, joka on mielestäni koko ajan vikonut tehottomuutta.

    Auto toimii kyllä periaatteessa hienosti, eikä vikamuistiin jää mitään, myöskään vikavaloja ei ole syttynyt koko aikana.

    Tietojeni mukaan autossa pitäisi olla 150 hp, mutta mielestäni kaikki kaakit ei ole hengissä. Väittäisinpä, että teinicorollan takavaloja joutuu kattelemaan jos viivalle lähdetään.

    Pahimmillan tilanne on usein ohitustilanteessa. Esim 5 vaihteella vauhdin ollessa n 100 km tunnissa ei tapahdu kertakaikkiaan mitään kun painan kaasua. Nelosella jotenkin kiihtyy, mutta kolmosta on melkein laitettava silmään jos meinaa päästä ohi.

    Onkohan kenelläkään vastaavia kokemuksia? Onko kyseessä vika vai ominaisuus? Helposti mieleen tulee, ettei turbo ole oikein mukana... Kuitenkin usein koneen ollessa kylmänä kuulen selvästi turbon "ujelluksen", joten kaipa se on ainakin ajoittain kunnossa???


    Jos joku voisi avittaa ongelmassani, olisin kovasti onnellinen. Olisi mukava kokeilla miltä se tuntuisi painaa kaasua kun nuo 150 hevosta olisi käytössä.

    KIITOS etukäteen
    Viimeksi muokannut 8866; 31.8.2009, 08:52. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

    #2
    Lambda tai MAF väsynyt voisi osua kohdilleen.

    edit: lukihäriö
    Viimeksi muokannut jasso; 30.8.2009, 22:39.

    Comment


      #3
      Kun vikakoodeja ei löydy, on kerättävä tietoa kiihdytyksesta. Ilmamäärämittarin g/s ja ahtopaine paljastavat jo paljon.

      Comment


      • #4
        Melkein väittäsin että ahdin alkaa olemaan finaalissa jos sen äänen kuulet vakio ohjelmalla ja koteloidulla suodattimella.

        Comment


          #5
          Mutta pitää silti muistaa, että se 150 hevosta ei painavaa Audia kovinkaa sutjakkaan liikauta; varsinkaan vitosella. Kannattaa yrittää ehtiä kavereita tai harrastajatovereita joilla on sama kone ja testata tuntuuko hänenkin auto samanlaiselle.

          Comment


            #6
            Turbon hukkaportti voi myös olla löystynyt, eikä pysy kiinni, kuten omassa tapauksessani. Vääntöä ei juuri ollut alle 4000rpm, vaikka tehoja mitattiin 145hp.

            Comment


              #7
              Itellä jumi N75 venttiili niin ei auto kulkenut yhtään mihinkään. Ylämäissä varsinkin huomasi kun ei jaksanut pitää vauhtia yllä varsinkaan vitosella. Väittäisin että kyllä kunnossa oleva 1.8T sen verran autoa kuljettaa ettei sitä vahingossa rikkonaiseksi erehdy luulemaan.

              Comment

              Working...
              X