Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4:n (B6, 1.8t, 150hv) venttiilikopan/kannen tiiviste

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4:n (B6, 1.8t, 150hv) venttiilikopan/kannen tiiviste

    Moi,

    Käytin A4:sta (1,8t, 150 hv, vm-02) huollossa ja siellä oli tuliaisina tieto, että venttiilikopan/kannen tiivisteessä pieni alkava öljyvuoto. Huollossa (ei merkkihuolto) eivät osanneet sanoa, että riittääkö pelkästään tiivisteen vaihto vai pitääkö myös hommata myös kansi. Saako siis pelkän tiivisteen vaihtamalla tuosta pitävän? Kait tätä voisi kysyä marmoritiskiltäkin, mutta helpompi kysyä asiantuntijoilta täältä;)

  • #2
    Siis onko vuoto nyt venakopan tiivisteessä vai kannen tiivisteessä??

    Comment


    • #3
      Eiköhän tuossa ole kyse siis venttiilikopan tiivisteestä. Venttiilikanneksihan sitä voi sanoa, mutta menee tosiaan helposti puheessa sekaisin sylinterikannen kanssa...

      B5:ssä ainakin helppo homma vaihtaa, eikä koppaa tarvitse uusia ellei ole murtunut tms. Pultteja kiristellessä ei kannata vetää liian tiukkaan, ettei alumiininen venttiilikoppa murru/halkea.
      Viimeksi muokannut alpi; 29.8.2009, 13:23. Perustelu: omia sekoiluita...

      Comment


      • #4
        A6 2.4 V6 venttiilikopan tiiviste vuotaa

        A6 2.4 V6 venttiilikopan tiivisteet vuotaa.minkälainen homma on vaihtaa ja mitähän maksaa?

        Comment


        • #5
          Onnistuu TI-miehiltä helposti. Tarvitset tietysti sopivat työkalut, uudet tiivisteet, moottorisilikonia ja jarrukliineriä. Myös partaterä voi olla hyvä olla jos vanha tiiviseliima ei muuten lähde kannesta / venttiilikopasta.

          Moottorisilikoni tulee olla sitä parempaa, lämmönkestävää ainetta, väriltään yleensä mustaa. Sitä laitetaan VAIN KULMAKOHTIIN, eli niihin paikkoihin, joissa kannen tasopinnassa on esim. puolipyöreä kolo nokan laakereiden koneistuksen jäljiltä. Koko matkalle tiivisteliimaa ei todellakaan tule laittaa.

          Comment


          • #6
            Mahtaako tarvita jakopään suojamuovia avata?

            Comment


            • #7
              Mulle kans tietoa. Sunnuntaina meinaan vaihtaa tuon tiivisteen. Käsittääkseni pitää olla tiivisteliimaakin lisäksi.

              Comment


              • #8
                V6 koneeseen venttiilikopan tiivisteen vaihto on melko yksinkertainen homma. Motonetin hintaa en tarkalleen muista, mutta olisikohan jotain muutaman kympin huitteilla..? Ja on Reinzin tiiviste joten ei kai ihan kuraakaan.
                Ärsyttävin homma taitaa olla saada kamat ympäriltä pois jotta kopan saa paikaltaan pois. En tiedä miten rivikoneissa, mutta tohon 6-koneen tiivisteeseen ei mitään liimoja tarvii laittaa, eli yksinkertaisuudessaan vanha tiiviste pois (melko varmasti lähtee ehjänä eikä tarvii millään raaputella) pinnan puhdistus ja uusi tiiviste paikoilleen.
                Itse kun tiivisteen vaihdoin, niin annoin sen hieman asettua paikoilleen ennen kopan takaisin laittoa. Se on vähän jäykkää kumia, joten paketista ulos otettaessa se saattaa olla aika tönkkönä. Edellinen vaihtaja ollut hieman huolimaton:
                Tiivisteen pitäisi mennä tuossa suoraan
                En ole varma onko kopan kiinnitysmuttereilla jotain tiettyä kiristysmomenttia, mutta itse vetäsin ne vain semmoiseen "sopivaan" tiukkuuteen pikku räikällä.

                E: Itse käytin tämmöstä motonet tiivistettä (bensa V6) 27-5267; 29,90e
                Viimeksi muokannut T.Hell; 2.1.2010, 10:25.

                Comment


                • #9
                  Kiitos selvästä vastauksesta..eiköhän nyt itsekin uskalla purkaa ja vaihtaa..

                  Comment


                  • #10
                    Kun tuota koppaa irrottaa, kannattaa hieman varoa niitä huohotusputkia. Saattaa olla kovettunut jonkin verran ja ne voi napsahtaa poikkikin. Itse sain rikottua tuon apukuskin puoleisen kopan huohotusputken liittimen. Yritin kyllä samalla parantaa hieman sitä systeemiä laittamalla putkien tilalle letkua ja klemmareita. Toki saattaa hankaloittaa moottorin muovisuojien asennusta, mutta ehkä hieman edesauttaa parempaa huohotusta. Kuva

                    Comment


                    • #11
                      Itellä kans edessä tuon tiivisteen vaihto a6 c5 autoon. Kysyisinkin viisaammilta,
                      että meneekö noita motonet tiivistettä (bensa V6) 27-5267 kaksi kappaletta tuohon malliin,
                      kun tuolla kerrotaan olevan tarve 2kpl?

                      http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=27-5267

                      Comment


                      • #12
                        Juu, 2kpl menee. Kummallekin kopalle oma.

                        Comment


                        • #13
                          Kannattaa hakea marmorilta suosiolla alkuperänen, itsellä oli motonetin tarviketiiviste ja ei kestänyt kun vajaa 30 000km

                          Comment


                          • #14
                            Itsellä 2.4 V6 BDW:ssä halkeamia pystysuunnassa kahdessa lohko ykkösen (kuski) puoleisessa venttiilikopan ruuvin syvennyksessä. Eivät ilmeisesti kuulu sinne? Kuinka tuon kannen saa halki? Kone siis hirvikolaroidusta neljä-äffästä.

                            Comment


                            • #15
                              Nostellaas vanhaa aihetta, kun tuli tilanne eteen. Maantiellä piti päästä 70:ää köröttelevän peräkärry-yhdistelmän edelle, no eihän päässytkään kun audi päättikin ruveta nykimään. Joo, bussipysäkille puolan vaihtoon, onneks oli kontissa varaosa mukana. Mutta sitten itse asiaan, eli puolan pää oli öljyinen ihan kunnolla, ts. venttiilikopan tiiviste vuotaa jos oikein asian ymmärrän? Uutta pitäisi kai lähteä hakemaan motonetista, mutta kannattaako vaihtaessa käyttää tiivisteliimaa vai -silikonia? Kertokaas kokemuksia...

                              Comment


                              • #16
                                Alkuperäinen tai Victor Reinz jos ei halua vuotojen kanssa tapella. Liimaa ei laiteta tulppien ympärille, ainoastaan pienet pisteet tiivistesilikonia tiettyihin kohtiin. Nuo siis laitetaan tiivisteen alle, tiivisteen päälle ei tule enää mitään.
                                Viimeksi muokannut horch; 9.9.2016, 17:22.

                                Comment


                                • #17
                                  Elring toimii kyllä.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X