Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AAH ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AAH ei käynnisty

    Elikkäs profiilin coupé sammui kesken ajon,eikä lähtenyt käyntiin. Aluksi epäilin polttoaineen loppumista joten lisäsin tankkiin noin 20 litraa ainetta.
    Mutta ei auttanut,vaan sama tyhjän pyöritys jatkui.

    Kerran sain auton käyntiin kun laskin bensan tuloputkesta paineet pois jonka jälkeen auto kävi normaalisti noin 5 minuuttia ja sitten sammui taas.
    Olisiko kenties pumpussa jotain vikaa? Sulakkeita ei oo palanu, ja relekkin on kunnossa.
    Voisko olla jonkilaine yhteyshäiriö pumpulle vai missä mättää?

  • #2
    Kyllä luultavasti bensapumppu on hajonnut, sieltä voi bensaa jonkin verran tulla, mutta paine ei riitä kunnolliseen ruiskutukseen.
    Lisätään vielä oireisiin kuuluu: auto voi lähteä käyntiin , ei ota oikein kierroksia , tuntuu käyvän rikkaalla. Auto Checkissä voi vilahtaa bensan loppumista osoittava valo, vaikka bensaa olisi tankissa riittävästi.
    Viimeksi muokannut vepek; 28.8.2009, 23:27.

    Comment


    • #3
      Joo no kerra aikasemmi kesäl kävi vähä samal viisii ku tankkas melkei tyhjän tankin täytee, ni ei startannu sen jälkee enää. sillo tosin poltti sulaketta,ja purettii pumppu pois ja tutkittii. Sillo pumppu toimi ku sille anto 12V virtaa, ja sen jälkee se on toiminu sit iha normaalisti tähän asti. Sillon se jäi vähä mysteeeriksi, mut ilmeisesti toi pumppu on sökö sit.
      Pitänee huomena purkaa kontista pumppu esiin. Ihmetytti vaa ku auto oli seissy pitemmän aikaa ni sit se taas läks käyntii ja kävi sen viitisen minuuttia

      Comment


      • #4
        Toki voi vielä olla polttoaineen suodatin, jos sitä ei ole koskaan vaihdettu.
        Ainakin omassa 100:ssa bensapumppu lähtee käyntiin virta-avaimesta virrat päälle laitettaessa ja sen kyllä kuulee selvästi.

        Comment


        • #5
          Juu ei oo vaihettu,pitää vaihtaa uus suodatin. Voisko se suodatin olla nii tukos et ei laske ainetta läpi?
          Pumpusta ei kyl kuulunu enää mitään ääntäkää sen kyl oon aiemmin kuullu selvästi.

          Comment


          • #6
            Tuosta suodattimen tukkoisuudesta ei voi olla varma, mutta huolto-ohjelmaan se ei kuulu ja pitäsi vaihtaa ainakin 200tkm välein, kuten bensapummppu. Eli osta nuo uudet mietitään lisää, jos tuo ei auta. 2,8:n MPI on yleisesti ottaen erittäin luotettava moottorinohjausjärjestelmä eikä siinä ole paljon vikoja ollut, joskus Hall-anturissa on ollut vikaa (yleensä saanut öljyä ) tai joku puola hajonnut.

            Comment


            • #7
              Jjoo uutta osaa peliin ni kattoo sit miten käy. Tankissa ainaki on jotain paskaa pohjalla, mitä viimeks sinne vilkasin. Pumppu on alkuperäne et sitä ei oo vaihettu varmaa edellisten omistajien toimestakaan. Autolla kummiskin ajettu päälle 256 000

              Comment


              • #8
                Dodiin, vika korjaantui pumpun vaihdolla. Nykyses pumpus on parempi äänikin ku vanhassa. Ja käy tasasesti koko ajan.
                Vanha pumppu oli iha tehdas asenteinen et se oli sitten tullu tiensä päähän.

                Comment

                Working...
                X